Te pariskunnat, joiden suhteen alkuajat eivät olleet pelkkää p***msta. Millainen suhteenne on nyt?
Otsikossa kysymys. Kiinnostaa siksi, voiko oma tilanne indikoida jotain tulevaisuuden suhteen.
Suhdetta 6kk takana. Seksiä on n. 3x viikossa tai välillä useamminkin. No, minulla on alhaisemmat halut kuin miehellä, ja kun joskus kieltäydyn niin siitä tulee aika paljon negatiivista energiaa ja mieltä, vaikka ymmärrä molemmat toisiamme tässä asiassa. Muuten rakkautta on paljon ja suhteemme on mennyt parempaan suuntaan koko ajan. Toki pelottaa, että tuleeko seksistä mörkö suhteeseen pidemmällä aikavälillä.
Vinkkejä, kokemuksia?
Kommentit (18)
Onnellinen ja kunnioittava. Meillä on hauskaa yhdessä. Yhdessä 17 vuotta
Riippuu siitä, kuinka paljon halut eroavat toisistaan. Kyllä se miehelläkin - ehkä - laantuu. Mutta laantuuko sinulla samassa suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, kuinka paljon halut eroavat toisistaan. Kyllä se miehelläkin - ehkä - laantuu. Mutta laantuuko sinulla samassa suhteessa?
TOki jokainen suhde on erilainen, mutta yleensä omat ei kovin vahvasti vähene.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen ja kunnioittava. Meillä on hauskaa yhdessä. Yhdessä 17 vuotta
Ihana kuulla! Miten käsittelitte/ratkaisitte sen, että toinen halusi enemmän kuin toinen?
-ap
Eikö kolme kertaa viikossa ole aika paljon alussakin? Olen itse ikisinkku, mutta en usko, että olisin jaksanut tuon enempää seksiä.
No, tuo "negatiivinen energia ja mieli" on minusta se hälyttävämpi juttu, kuin halujen kohtaamattomuus.
Eli toisin sanoen ongelma ei ratkea sillä, että sinua rupeaisi haluttamaan tasan yhtä usein kuin kumppaniasi (tai kumppanisi halut laantuisivat sinun tasollesi) koska ongelma ei ole siinä. Ongelma on siinä, miten tuota asiaa käsitellään. Koska lähes jokaiseen suhteeseen mahtuu aikoja, jolloin halut eivät kohtaa. Jos ymmärrystä ei löydy muutaman kuukauden jälkeen, kuinka vähän sitä löytyy 12 vuoden jälkeen?
En nyt halua pelotella, mutta minusta oikeasti tuntuu, että lähestyt asiaa nyt hieman väärästä kulmasta.
Ei ole hyvä merkki, että alkuhuuman Aikana seksistä kieltäytymisen jälkeen tulee nehatiivinen energia teidän väliin. Tuosta tulee mörkö ajan kanssa.
Me pantiin ekat kaksi vuotta koko ajan.
3 kertaa viikossa ja 6 kk takana, se kuulostaa mun korvaan vähältä. Kaikki on kuitenki erilaisia.
Me ollaan oltu 10 vuotta yhdessä, josta 6 naimisissa. Hyvää meille kuuluu. Me ollaan toistemme parhaat kaverit ja me vaalitaan toisiamme. Molemmille toisen hyvinvointi on tärkeä asia.
Anteeksi en osaa lukea.
Mutta yleisesti ehkä sanoisin, että jos 6kk seurustelun jälkeen toinen haluaisi seksiä 3 kertaa viikossa, niin se olis mulle kyllä syy miettiä eroa. Eli tulis varmaan mullaki negatiivista energiaa. Halut harvoin nousee, niin tulevaisuus alkais hirvittää.
11
Meillä oli seksiä alussa ehkä 3-4 kertaa viikossa, nyt kahden ja puolen vuoden jälkeen ehkä kerran viikossa, tai ei aina sitäkään. Itse olen tyytyväinen eikä mieskään ole valittanut seksin määrästä tai yrittänyt saada useammin. Suhde voi muutenkin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kolme kertaa viikossa ole aika paljon alussakin? Olen itse ikisinkku, mutta en usko, että olisin jaksanut tuon enempää seksiä.
Alkuaikoina kolme kertaa päivässä oli normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kauheen vähältä.. Ensimmäisen vuoden aikana meillä ei tainnut olla yhtään päivää kun ei oltaisi harrastettu seksiä (ikää alle 30v). Nyt seitsemän vuotta naimisissa ja muutaman kerran viikossa, joka tuntuu kamalan vähältä.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole. Alussa usein ainakin kerran päivässä.
Minustakin ap:n tapauksessa ongelma on tuossa negatiivisessa ja ilmapiirin myrkyttävässä suhtautumisessa siihen ettei "saa", ei haluissa tai seksin määrässä.
Me oltiin alusta asti (19-vuotiaina alettiin) yhdessä kaikki illat ja yöt ja seksiä oli alkuaikoina kerran tai kaksi kuukaudessa. Kumpikaan meistä ei ole kovinkaan ns. seksuaalinen. Nyt 12 vuotta myöhemmin seksi on jäänyt oikeastaan kokonaan pois, hellyyttä ja hauskuutta on (kuten aina) ja tullaan hyvin toimeen, ollaan toistemme parhaat kaverit.
Me aloimme seurustella kesäkuussa, helmikuussa menimme kihloihin ja seksiä oli ensimmäisen kerran huhtikuussa. Heinäkuussa menimme naimisiin 40 vuotta sitten.
Nykyisin on seksiä pari kertaa viikossa - aamuisin.
nosto