Oonko julma jos lihansyönnistä ei tuu huono omatunto
En oo vegaani, mutta kasvisruokavaliolla saatan elellä aina välillä, mutta tääkin lähinnä ympäristön paineista johtuen. Tajusin just vähän aikaa sitten että en juurikaan koe huonoa omatuntoa jos syön välillä jonkun kana-annoksen tai lihapullia. Ja sitä paitsi ne maistuvat hyviltä. Viime aikoina on alkanut ahdistaa ruuan ajatteleminen, kun tavallaan koen huonoa omaa tuntoa siitä että eläimiä kuolee ruokani vuoksi, mutta sitten taas toinen osa minusta ajattelee, että toisaalta mitä väliä, ja sellainen olo, että kyllä niitä voi satunnaisesti syödä. Sitä paitsi voin parhaiten kun syön pari kertaa viikossa jotain lihaa. Kuitenkin joka puolelta toitotetaan sitä että vegaanius kannattaa, ja sitten tulee huono omatunto kun en itse pysty siihen enkä osaa, enkä halua tehdä enää mitään ruokaa.
Kommentit (24)
Olet, ehdottomasti. Nyt rangaistukseksi kymmenen kyykkyhyppyä ja talon ympäri juoksu.
Vierailija kirjoitti:
Itseä kiinnostaa yleensä näissä keskusteluissa faktat, mutta valitettavasti niistä ei niinkään keskustella, vaan mennään pelkästään mututuntumilla. Myös internetistä löytyneet shokkivideot jonkun eläinparan hakkaamisesta ovat usein keskustelun aiheena ja sitä esitetään nykypäivän teurastuksena, vaikka kyseiset videot ovat usein maista, joissa eläinten oikeuksia ei valvota. Eräskin esimerkki oli viime viikolta kun minulle näytettiin videota puolalaisesta teurastamosta 90-luvulta.
Mutta itse aloitusviestin vastaukseen; liiallinen lihankulutus on toki terveydelle haitallista mutta siitä huonon omantunnon kokeminen on ehkä jo luonnosta vieraantumista.
Yle Arneenassa on vissiin vieläkin nähtävissä MOT: Kidu ensin, kuole sitten. Siinä sinulle tämän päivän materiaalia meidän koto Suomesta, jossa eläimiä kohdellaan kuitenkin "paremmin kuin muualla". Että kuka niitä eläinten oloja valvoo ja miten hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä kiinnostaa yleensä näissä keskusteluissa faktat, mutta valitettavasti niistä ei niinkään keskustella, vaan mennään pelkästään mututuntumilla. Myös internetistä löytyneet shokkivideot jonkun eläinparan hakkaamisesta ovat usein keskustelun aiheena ja sitä esitetään nykypäivän teurastuksena, vaikka kyseiset videot ovat usein maista, joissa eläinten oikeuksia ei valvota. Eräskin esimerkki oli viime viikolta kun minulle näytettiin videota puolalaisesta teurastamosta 90-luvulta.
Mutta itse aloitusviestin vastaukseen; liiallinen lihankulutus on toki terveydelle haitallista mutta siitä huonon omantunnon kokeminen on ehkä jo luonnosta vieraantumista.
Yle Arneenassa on vissiin vieläkin nähtävissä MOT: Kidu ensin, kuole sitten. Siinä sinulle tämän päivän materiaalia meidän koto Suomesta, jossa eläimiä kohdellaan kuitenkin "paremmin kuin muualla". Että kuka niitä eläinten oloja valvoo ja miten hyvin...
Ei helvetti. 😨
Onko ihan sama kumpaa on: enemmän paha vai vähemmän paha?