Menneisyyteen takertunut ex-vaimo
Mieheni erosi ex-vaimostaan 18 vuotta sitten. Me tutustuimme viisi vuotta sitten, joten minulla ei ole ollut osaa tai arpaa mieheni avioeroon, mikä on varmasti tullut aivan selväksi kaikille asianomaisille aikuisia lapsia ja ex-vaimoa myöten. Miehen aikuisiin lapsiin minulla on ystävälliset ja luonnikkaat välit, tapaamme lähes viikoittain.
Miehen ex välttelee minua kuin ruttoa emmekä ole ikinä tavanneet. Hän yrittää ympäripuhua lapsensa, jotta nämä eivät kutsuisi minua mukaan juhliin. Elokuussa on edessä yhdet perhejuhlat, mihin meidät molemmat on kutsuttu. Mieheni teki heti juhlista kuultuaan selväksi, että hän aikoo ehdottomasti osallistua noihin juhliin yhdessä minun kanssani. Nyt sitten porukalla jännitämme, aikooko ex-vaimo osallistua tuohon lapsensa järjestämään perhejuhlaan.
Mikä saa ihmisen käyttäytymään tuolla tavoin? Mistä lähteestä voi ammentaa tuollaista katkeruutta? Miksi äiti haluaa varta vasten asettaa lapsensa vaikeaan valintatilanteeseen?
Kommentit (29)
Ai ne on aikuisia ne lapset? Äh, hitsi, jos erosta on jo 18 vuotta niin kyllä, väistämättähän lapset on jo aikuisia. En sitten voinut tajuta tätä yhtään aiemmin. Ajattelin vain automaattisesti että ne lapset on pieniä, koska silloinhan on aina väistämättä ongelmia exien ja nyxien ja tiesminkä välillä. Mutta siis... aikuisia. Nyt hemmetti jotain rajaa tuolle trollailulle! Siis ne lapset on aikuisia ja teillä muka on tuollaisia ongelmia? Voiko kukaan olla niin sekaisin? Te idiootit, pölvästit, draamankaipuiset sairaat trollit! Hankkikaa elämä! Trollatkaa edes vähän vähemmän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä ketjut, missä kommentoijat eivät joko lue alkuperäistä tekstiä tai ymmärrä lukemaansa.
1. Ap ei ole tavannut miehen exää, joten tämän on mahdotonta luonnehtia ap:ta millään tavoin.
2. Miehen aikuisia lapsia ap tapaa viikoittain, ei siis ole heille vieras ihminen.
3. Ap ei ole millään tavalla ollut osallinen kauan sitten otettuun avioeroon.1. Ap ei ole tavannut miehen eksää eikä miehen eksä halua tavata ap:ta.
2. Tapailkoon lapsia, eksää ei mitään ole syytä tavata, on eksälle täysin vieras ihminen.
3. Avioero ei liity tähän asiaa kuten ap omahyväisesti kuvittelee.AP ei ollut ehdoin tahdoin vaatimassa tapaamista eksän kanssa, vaan ap:n miehen AIKUISET LAPSET ovat kutsuneet omaan kotiinsa juhliin nämä molemmat naiset (? oletan, miehet eivät saa tällaista soppaa aikaiseksi) ja sitä tämä ex ei suotu hyväksymään. Oikeasti, luetun ymmärtäminen, opetetaan suomalaisessa peruskoulussa 9 vuotta...
Kova hinku ja vinku tuntuu olevan päästä samaan tilaisuuteen eksän kanssa. Miksi se ei ap:ta tyydytä, että menevät keskenään miehensä kanssa?
Siis se hinku & vinku on niillä KUTSUJILLA. Jotka ovat siis nämä tämän ex:än lapset. Ja se on jotain mitä en käsitä, että joku äitinä haluaa tehdä omien lastensa elämästä vaikeaa, vai siksi että ex-mies ei saisi jakaa elämäänsä kenenkään kanssa, 18v eron jälkeenkään. Miksi? Ja edeleen siis täsäs kärsijänä on ne lapset, ei kumpikaan noista naisista. Ja ei, en ole mikään äitipuoli, saman miehen kanssa elänyt nyt 30v ja 3 lasta on tehty yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ai ne on aikuisia ne lapset? Äh, hitsi, jos erosta on jo 18 vuotta niin kyllä, väistämättähän lapset on jo aikuisia. En sitten voinut tajuta tätä yhtään aiemmin. Ajattelin vain automaattisesti että ne lapset on pieniä, koska silloinhan on aina väistämättä ongelmia exien ja nyxien ja tiesminkä välillä. Mutta siis... aikuisia. Nyt hemmetti jotain rajaa tuolle trollailulle! Siis ne lapset on aikuisia ja teillä muka on tuollaisia ongelmia? Voiko kukaan olla niin sekaisin? Te idiootit, pölvästit, draamankaipuiset sairaat trollit! Hankkikaa elämä! Trollatkaa edes vähän vähemmän!
Ja nyt sitten luen tuota aloitusta uudestaan ja uudestaan ja ihan selvästihän siinä lukee että ne lapset on aikuisia. Mutta ei sitä voinut tajuta, koska jos joillain on tuollaisia exä-nyxä ongelmia niin eihän niitä voi olla paitsi jos ne lapset on alaikäisiä!
Tilanne on tämä ja sä et sille mitään voi. Näitä kannattaisi funtsia aina ennen kuin uusperhekuvioihin ryhtyy. Lopultakaan kaikki ei aina ole hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä ketjut, missä kommentoijat eivät joko lue alkuperäistä tekstiä tai ymmärrä lukemaansa.
1. Ap ei ole tavannut miehen exää, joten tämän on mahdotonta luonnehtia ap:ta millään tavoin.
2. Miehen aikuisia lapsia ap tapaa viikoittain, ei siis ole heille vieras ihminen.
3. Ap ei ole millään tavalla ollut osallinen kauan sitten otettuun avioeroon.1. Ap ei ole tavannut miehen eksää eikä miehen eksä halua tavata ap:ta.
2. Tapailkoon lapsia, eksää ei mitään ole syytä tavata, on eksälle täysin vieras ihminen.
3. Avioero ei liity tähän asiaa kuten ap omahyväisesti kuvittelee.AP ei ollut ehdoin tahdoin vaatimassa tapaamista eksän kanssa, vaan ap:n miehen AIKUISET LAPSET ovat kutsuneet omaan kotiinsa juhliin nämä molemmat naiset (? oletan, miehet eivät saa tällaista soppaa aikaiseksi) ja sitä tämä ex ei suotu hyväksymään. Oikeasti, luetun ymmärtäminen, opetetaan suomalaisessa peruskoulussa 9 vuotta...
Kova hinku ja vinku tuntuu olevan päästä samaan tilaisuuteen eksän kanssa. Miksi se ei ap:ta tyydytä, että menevät keskenään miehensä kanssa?
Siis se hinku & vinku on niillä KUTSUJILLA. Jotka ovat siis nämä tämän ex:än lapset. Ja se on jotain mitä en käsitä, että joku äitinä haluaa tehdä omien lastensa elämästä vaikeaa, vai siksi että ex-mies ei saisi jakaa elämäänsä kenenkään kanssa, 18v eron jälkeenkään. Miksi? Ja edeleen siis täsäs kärsijänä on ne lapset, ei kumpikaan noista naisista. Ja ei, en ole mikään äitipuoli, saman miehen kanssa elänyt nyt 30v ja 3 lasta on tehty yhdessä.
Ei ne aikuiset lapset mitään kärsi, näkevät äitiään ihan rauhassa omalla ajalla. Antaa lasten viihdyttää oikein kunnolla isukkia ja äitipuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä sontakeskustelu. Ne ns "lapset" ei oo kärsijöitä. Ne on aikuisia, ne tekee itse päätöksensä. Jos ne jotenkin kärsii tuossa tilanteessa niin niiden ei ole mikään pakko kutsua teitä kumpaakaan, sillähän ne sitten pääsee eroon teidän pöllöilystä.
Jos mun x menisi uudelleen naimisiin, niin en kyllä ikimaailmassa suostuisi tapaamaan sen uutta puolisoa. En kyllä myöskään ikimaailmassa suostu tapaamaan mun x:ää. Onneksi meillä ei ole lapsia. Jos lapsia olisi niin joutuisin luopumaan heidän huoltajuudestaan kokonaan eli en koskaan enää näkisi heitä - kenties se olisi ainoa keino saada olla täysin rauhassa x:stä.
Jokaisella on ap oikeus valita seuransa. Koita sisäistää se. Lapset saavat kutsua juhliinsa ne ketä haluavat, eivät ole edes sinun lapsiasi.
Tuo on tosi kurjaa... taitaa olla vähän hullu henkilö. Mulla itselläni taas sellainen kokemus että erosin jo yli 15 vuotta sitten nuoruuden kihlatustani ja tältä ajalta minulla on vieläkin ystäviä. Tämän nuoruuden ajan kihlattuni nykyinen vaimo ja lastensa äiti ei halua minua mukaan minnekään missä he ovat, eli käytännössä en näe vanhoja ystäviäni enää paljoakaan. Nyt oli mm. nuoruudenystäväni 40 v. juhlat ja minua ei kutsuttu niihin ollenkaan koska tämä eräs rouva niin käski. Tämän kuulin yhdeltä ystävältäni joka juhlissa oli. Tämä on tosi hassua koska minullakin on lapsia ja en missään nimessä ole kiinnostunut tästä nuoruuden exäxtäni millään lailla. Teinpä sitten niin että poistin nämä vanhat "kaverini" vihdoin facebookistani. Sai sitten tämä epävakaa rouva mitä halusi. Eipä tarvitse enää nähdä ja kai kaikki ovat tyytyväisiä. Eivätpä ole perääni kyselleet vaikka muka olimme hyviäkin ystäviä.
Minusta tuntuu, että ap tässä on jäänyt kiinni exään, joka ei ole kiinnostunut tapaamaan häntä, mikä kismittää jostain syystä ap:tä. Miksi kismittää noin paljon, se on se kysymys.