Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En oikein ymmärrä. Minut lähetettiin kotiin kesken työpäivän.

Vierailija
12.06.2018 |

En oikein ymmärrä. Olen tällä hetkellä vähän reilu 39 asteen kuumeessa ja minua yskittää jonkun verran. Menin normaalisti tänäaamuna töihin (otin kyllä kivunlievitykseen pari buranaa), ja hetken kuluttua pomoni käski minua menemään kotiin sairastamaan. Olen monesti ennenkin ollut töissä vieläkin pahemmin kipeänä, mutta se ei ole vaikuttanut minun työtehokkuuteeni yhtään. En edes ole sellaisessa työssä, missä joutuu kohtaamaan paljon ihmisiä päivittäin vaan minulla on ainoastaan muutama työkaveri, joiden kanssa olen päivittäin tekemisissä.
Ja mikä oudointa: täysin sama pomo on aiemmin jopa useampaanotteeseen kehunut minua, kun olen tullut kipeänä töihin ja saanut tehtyä sairastavien, kotona makaavien työkavereidenikin työt! Ja sairastamiseni ei koskaan ole vaikuttanut minun työtehooni eikä huonontanut yleistä kuntoani muuten, kuin kipeänä olemisen ajan. Lisäksi pomoni on itsekin ollut kipeänä töissä ja pitänyt sitä vain hyvänä asiana, koska muuten työhommat olisi jäänyt tekemättä ja firmalla mennyt huonosti.

Mikä ihme minun pomoni mielen on saanut muuttumaan? Miten tällainen voi olla edes mahdollista, minusta nimenomaan ei ollut mitään haittaakaan töissä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tartuttaa kuitenkin työkaverisi, kai siitäkin on kyse. Ajatellut varmaan vaan asiaa uudestaan ja päätynyt tuohon tällä kertaa.

Vierailija
2/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko firmassa tiedossa mahdollisesti yt:t?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomosi vaikka pelkää, että tartuttaisit muutkin? Lisäksi mikään vakuutus ei korvaa, jos tapahtuu työtapaturma tai muu vahinko, jos olet sairaana tapahtumahetkellä. Sairaana ei siis edes kannata olla töissä, vaikka firma kuinka kaatuisi muuten. Oletko sinä olemassa vain työnantajaasi varten?

Vierailija
4/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla lääkitys mielenterveysongelmaan? Se taitaa olla suurempi vaiva kuin kuume ap:lla.

Vierailija
5/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka menee töihin 39 asteen kuumeessa 😠 kehosi tarvii lepoa, hei haloo!!! Sairastutat työkaverisi lisäksi, heillä voi mennä sen vuoksi loma pilalle jne. Itsekkyys huipussaan!

Vierailija
6/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

troll troool trol trool trooler trolleri trooo ... 

Vierailija
7/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä, että esimiehesi on ryhdistäytynyt. Kukaan (korostan, ei KUKAAN) ole täysissä voimissa ja kykenevä tekemään 100% tehokkaasti töitä 39 asteen kuumeessa. Mutta eniten ärsyttää se, että nämä ihmiset jotka luulevat olevansa yli-ihmisiä, eivät ymmärrä että töihin tulleessaan A) pitkittävät paranemistaan ja myöhemmin kuitenkin saikuttavat kun tulee korva-/nielu-/poskiontelo-/keuhkoputkentulehduksia ym. ja B) samalla vaarantavat muiden terveyden sekä C) sama tauti voi hyvinkin tarttua kollegoidesi perheenjäsenin. Minulla on itselläni kolme pientä lasta joista yksi vaikeasti vammainen ja ärsyttää, että ihmiset eivät ymmärrä että flunssassa (tai jopa influenssassa) töihin tullessaan he vaarantavat myös lasteni terveyden. 

Lopuksi: jos lääkäri on laittanut sinut s-lomalle, useimmiten vakuutukset eivät ole voimassa jos jotain sattuu ja esimiehesi on myös määrännyt sinut lepoon ja silti sitkeästi vaan vanut työpaikalla. 

Rautalangasta väännettynä: sairaana ollaan kotona sairastamassa ja korkeintaan voi tehdä jotain pikkuhommaa kotoa käsin (esim. tsekkailla maileja). Paranet nopeammin, muut eivät sairastu myöskään eikä yritys ota tarpeettomia riskejä. Antaa myös positiivisen kuvan yrityksestä muille kun työntekijät eivät ole sairaana töissä vaan heidän annetaan hoitaa itsensä kuntoon. 

Vierailija
8/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep... keksi parempi

Vierailija
9/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo todistanut, että pystyt kuumeisena hoitamaan tehtäväsi. Se ei tee esimieheesi enää vaikutusta.

Kokeilepa vaikka reiden avomurtumaa tai kaularankavammaa?

Sitten tietenkin nouset aikanaan vielä kolmantena päivänä haudasta, jotta pääset tekemään hommat joita onneton seuraajasi ei tietenkään osaa oikein.

Vierailija
10/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri tuli flunssassa töihin, koska eihän HÄN mitenkään huonosti voi ja kyllä HÄN jaksaa, HÄN on niin tehokas.

Sain kyseisen taudin ja makasin neljä päivää sairaalassa. Muistin kiittää työkaveria palatessani.

T. Immuniteettiongelmaisena syntynyt

Vierailija
11/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo on piakkoin lähdössä kesälomareissulle tai on tulossa kesähäät/muut tärkeät juhlat ja pelkää että sairastutat hänet.

Vierailija
12/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli sai sydänlihastulehduksen kun teki kipeänä hommia.

Vierailija
13/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kuumetokkurassa mokaillut ja puhunut sekavia?

Vierailija
14/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on näitä jotka saadessaan flunssan joutuu ainakin kuukaudeksi sairaalaan. Kutn elinsiirron ja kuoleman välisenä aikana tai syöpähoitoa läpikävä tai juuri läpikäynyt.

Vierailija
15/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä. Olen tällä hetkellä vähän reilu 39 asteen kuumeessa ja minua yskittää jonkun verran. Menin normaalisti tänäaamuna töihin (otin kyllä kivunlievitykseen pari buranaa), ja hetken kuluttua pomoni käski minua menemään kotiin sairastamaan. Olen monesti ennenkin ollut töissä vieläkin pahemmin kipeänä, mutta se ei ole vaikuttanut minun työtehokkuuteeni yhtään. En edes ole sellaisessa työssä, missä joutuu kohtaamaan paljon ihmisiä päivittäin vaan minulla on ainoastaan muutama työkaveri, joiden kanssa olen päivittäin tekemisissä.

Ja mikä oudointa: täysin sama pomo on aiemmin jopa useampaanotteeseen kehunut minua, kun olen tullut kipeänä töihin ja saanut tehtyä sairastavien, kotona makaavien työkavereidenikin työt! Ja sairastamiseni ei koskaan ole vaikuttanut minun työtehooni eikä huonontanut yleistä kuntoani muuten, kuin kipeänä olemisen ajan. Lisäksi pomoni on itsekin ollut kipeänä töissä ja pitänyt sitä vain hyvänä asiana, koska muuten työhommat olisi jäänyt tekemättä ja firmalla mennyt huonosti.

Mikä ihme minun pomoni mielen on saanut muuttumaan? Miten tällainen voi olla edes mahdollista, minusta nimenomaan ei ollut mitään haittaakaan töissä?

Lähetti sinut kotiin, koska olet sairas ja ei halua että työkaverit sairastuu. Itse en olisi noin tyhmä kuin sinä

Vierailija
16/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, oletkohan mun työkaveri? Tosin tämä tapahtui jo noin vuosi sitten. No kuule, sain tarpeekseni että tulit aina tartuttamaan meidät muut ja soitin pomolle heti aamulla että saa luvan tulla paikan päälle hätistämään sinut kotiin tai muuten nostan äläkän! Tätä ennen oltiin sulle monta kertaa sanottu että lähde nyt hyvä ihminen kotiin sairastamaan mutta et uskonut. Ps. Susta kyllä näkee heti päällepäin että kuumetta on!

Vierailija
17/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on ihan pakko olla täysi trolli. Ei kukaan voi olla noin umpi tajuamaton.

Mutta jos nyt jostain syystä tää oliskin totta, niin tajuathan, että voit sairastuttaa ne pari muutakin työkaveria siellä töissä, ja siinähän sitten on tekemistä kun muutkin makaavat kotona kipeänä

Vierailija
18/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi potilas valitti astmansa pahenevan, kun olin töissä flunssassa.

T: sairaanhoitaja

Vierailija
19/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli tää on. Trolli on myös se, että vakuutukset ei muka olisi voimassa, jos on sairaana töissä Vakuutuksen ON voimassa.

Vierailija
20/24 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko firmassa tiedossa mahdollisesti yt:t?

Ei ole tiedossa YT:tä. En minä siksi paiski sairaana töitä vaan siksi, että minulla on sentään työmoraali. Sitä, mitä turhan monella nykyajan työntekijällä ei ole. AP

Työmoraali ja itsensä korvaamattomaksi kuvitteleminen sekä muiden terveyden idioottimainen vaarantaminen ovat eri asioita.