Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai kukaan oikeasti tule toisten mökeille tyhjin käsin?

Vierailija
12.06.2018 |

Vai onko täällä monta mökkitrollausta?

Itse vienyt aina kassillisen ruokaa ihan vaikka olisi isäntäväki itse pyytänyt kanssaan mökille.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina tuliaisia kun menen vierailulle mökille. On kahvia ja keksejä/pullaa. Jos on tarkoitus myös ruokalilla, niin makkaraa, pihviä ym. En ikipäivänä kehtais mennä toisten mökille tyhjin käsin. Todella moukkamaista.

Tuossa on se ongelma, että minulle ei todennäköisesti kelpaa se ruoka, mitä oisit tuomassa. Emme syö pullaa. Emme syö makkaroita emmekä possua. Osaisitko tuoda habanero-hornetteja tai oikeaa tuorejuustoa isojen herkkusienten sisään? Jos et, niin teidän tuomat ruoat lentää roskiin teidän lähdettyänne.

Sun kaltaisten nirsoilijoiden takia en vie enää tuliaisia enkä vie lahjoja.

Pakkaus tulitikkuja, niille luulisi olevan käyttöä. Kaljaa en kanna, en tiedä mikä laji kelpaa, joten juojat ostakoot itse.

Juuri näin. Kiitos, että et tuo.

Ps. Tuoreet ruusut tai shampanja aina kelpaavat, jos ei ole varma.

Hahhah!! Leikkokukkia mökille!

Vuoden vitsi.

Vuoden vitsi on tuoda kastelua vaativa kesäkukka. Leikkokukat ilahduttaa oikein oivallisesti mökillä olo ajan.

Vierailija
42/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

age is just a number kirjoitti:

Mun mielestä on jopa loukkaus viedä ruokaa. Se viestittää: "ette ole osanneet varautua tuloomme, teillä on liian vähän ruokaa ja/tai ruoka, jota valmistatte, on pahaa". E-ri a-si-a jos on jo-ku e-ri-kois-ruo-ka-va-li-o, silloinkin veisin vain, jos oltaisiin etukäteen sovittu. Kysyn kyllä kutsun yhteydessä että voinko tuoda jotain tullessani. Jos vastaus on ettei mitään tarvi, vien viiniä tai konjakkipullon tms. mitä tiedän että isäntäväki juo. 

Me mennään kaikille vierailulle eväiden kanssa.

Lapsella on vaikea vehnäallergia, maitoallergia ja muna-allergia, eikä useimmissa kaupoista löydy mitään hänelle sopivaa keksiä/pullaa/karkkia tai muutakaan tarjottavaa.

Osa maissilastuista sopii hänelle, mutta eipä juuri mikään muu. Eivätkä ihmiset yleensä osaa valmistaa hänelle sopivia tarjottavia. On niissä ollut itselläkin opettelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina tuliaisia kun menen vierailulle mökille. On kahvia ja keksejä/pullaa. Jos on tarkoitus myös ruokalilla, niin makkaraa, pihviä ym. En ikipäivänä kehtais mennä toisten mökille tyhjin käsin. Todella moukkamaista.

Tuossa on se ongelma, että minulle ei todennäköisesti kelpaa se ruoka, mitä oisit tuomassa. Emme syö pullaa. Emme syö makkaroita emmekä possua. Osaisitko tuoda habanero-hornetteja tai oikeaa tuorejuustoa isojen herkkusienten sisään? Jos et, niin teidän tuomat ruoat lentää roskiin teidän lähdettyänne.

Pakkaus tulitikkuja, niille luulisi olevan käyttöä. Kaljaa en kanna, en tiedä mikä laji kelpaa, joten juojat ostakoot itse.

Juuri näin. Kiitos, että et tuo.

Ps. Tuoreet ruusut tai shampanja aina kelpaavat, jos ei ole varma.

Hahhah!! Leikkokukkia mökille!

Vuoden vitsi.

Vuoden vitsi on tuoda kastelua vaativa kesäkukka. Leikkokukat ilahduttaa oikein oivallisesti mökillä olo ajan.

Näin. Minä tapan kaikki kukat, paitsi leikkokukat. Puutarhamyymälästä ostettu kukka kuolee minulla yhtä nopeasti kuin leikkoruusu. Koska a) unohdan kastella sitä b) en jaksa olla mökillä niin kauaa, että olisin sitä kastelemassa,

Vierailija
44/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

age is just a number kirjoitti:

Mun mielestä on jopa loukkaus viedä ruokaa. Se viestittää: "ette ole osanneet varautua tuloomme, teillä on liian vähän ruokaa ja/tai ruoka, jota valmistatte, on pahaa". Eri asia jos on joku erikoisruokavalio, silloinkin veisin vain, jos oltaisiin etukäteen sovittu. Kysyn kyllä kutsun yhteydessä että voinko tuoda jotain tullessani. Jos vastaus on ettei mitään tarvi, vien viiniä tai konjakkipullon tms. mitä tiedän että isäntäväki juo. 

Me mennään kaikille vierailulle eväiden kanssa.

Lapsella on vaikea vehnäallergia, maitoallergia ja muna-allergia, eikä useimmissa kaupoista löydy mitään hänelle sopivaa keksiä/pullaa/karkkia tai muutakaan tarjottavaa.

Osa maissilastuista sopii hänelle, mutta eipä juuri mikään muu. Eivätkä ihmiset yleensä osaa valmistaa hänelle sopivia tarjottavia. On niissä ollut itselläkin opettelua.

Jep, tämän ymmärrän oikein hyvin, tekisin varmasti itse samoin, mikäli kärsisin jostain ruoka-aineallergiasta. Siinä tosiaan on opetteleminen, ja joskus niitä allergiaoireita aiheuttavia ainesosia on tavallaan "piilossa" ruuassa silleen, ettei asiaan perehtymätön ehkä itsekään tajua. (Ekana tulee mieleen lihapullat yllämainittujen allergioiden kanssa ruokana, jota voisi tarjota tajuamatta, että niissähän on ehkä noita kaikkia.) 

Vierailija
45/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeasti hyvä ajatus. Kun ystäväni tuli vanhempieni kesämökille kylään toi tuomisina kauniin askin pitkiä takkatikkuja. Tästä on jo vuosia mutta aski on yhä käytössä, sitä on tietty täytetty useaan otteeseen. Rasia on niin kaunis, että ei sitä raaskinut pois heittää.

Vierailija
46/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin omistajat voivat myös ehdottaa vieraille kutsuttaessa, että tuotteko te vaikka viinit/jälkiruoan/mitä ikinä ja että me hoidetaan pääruoka tms. Miksi ihmiset ei saa suuta auki ja sitten loukkaannutaan joka asiasta. On se kumma kun tuttujen ihmisten kanssa ei voi asioita sanoa ääneen.

Itse kysyisin, että tuonko jotain tullessani ja jos niin mitä toisin, mutta jos vastaus on ei niin en tietenkään tuo.

Vierailija
47/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytöntä viedä mökkiolosuhteisiin helposti pilaantuvaa, kylmäsäilytettävää ja valmistusta vaativaa ruokaa pyytämättä. Yleensä isäntäväki mökille mennessä miettii joukkiolle riittävän menun huomioiden säilytystilan ja valmistuskapasiteetin, ja sit kun vieraat pyyhältää pihaan pihvipaketit kourassa niin mihin jääkaappiin, grilliin ja mahaan ne mahtuu?

Tyhjin käsin en menisi mutta en kyllä sotkemaan toisten ruuanlaittoakaan.

Vierailija
48/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella moukkamaista tuoda ruokaa ikään kuin meillä ei olisi otettu ollenkaan niitä vieraita huomioon.

Vierailija
49/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vien jotain tuliaisia kuten hauska tiskirätti, tulitikkuja, saunaan saippuaa tms. Ja sitten vielä osaan avata suuni ja kysyä mitä voidaan tuoda yhteiseen ruokapöytään. Siinä sitten mietitään kuka tuo mitäkin. Omat juomat ja yleensä kaikki tuo myös yhteisiä viinejä tms.

Vierailija
50/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökin omistajat voivat myös ehdottaa vieraille kutsuttaessa, että tuotteko te vaikka viinit/jälkiruoan/mitä ikinä ja että me hoidetaan pääruoka tms. Miksi ihmiset ei saa suuta auki ja sitten loukkaannutaan joka asiasta. On se kumma kun tuttujen ihmisten kanssa ei voi asioita sanoa ääneen.

Itse kysyisin, että tuonko jotain tullessani ja jos niin mitä toisin, mutta jos vastaus on ei niin en tietenkään tuo.

Mökin omistajina olemme ehdottaneet vieraille lukemattomia kertoja, että tulevat tyhjin käsin. Mitä hyötyä siitä on, että avamme suumme jos meitä ei kuunnella? Olemme ottaneekin tavaksi pyytää, että voisitteko viedä tuliaisen takaisin autonne. Kylmäsäilytettävän ja sen pullakin kohdalla siitä tuleekin aina mutinaa ja vastaamme takaisin huomatteko nyt miksi emme toivo niitä tuliaisia.

Vierailija
51/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökin omistajina olemme ehdottaneet vieraille lukemattomia kertoja, että tulevat tyhjin käsin. Mitä hyötyä siitä on, että avamme suumme jos meitä ei kuunnella? Olemme ottaneekin tavaksi pyytää, että voisitteko viedä tuliaisen takaisin autonne. Kylmäsäilytettävän ja sen pullakin kohdalla siitä tuleekin aina mutinaa ja vastaamme takaisin huomatteko nyt miksi emme toivo niitä tuliaisia.

Ei tosta kyllä pysty arvaamaan miksi ette toivo tuliaisia. Ettekö voi perustella etukäteen.

Vierailija
52/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suku harrastaa yllätyskäyntejä.Silloin harvoin kuin yleensä ovat tulossa kylään ja silloinkin pitää tulla ihan arvaamatta. Eräänkin kerran olimme kaikki jo illalla sisällä omissa puuhissamme niin puhelin soi ja ilmoitetaan, että olemme täällä portilla tulossa kylään. Ja ei heillä mitään mukanaan ollut ja itse yritin sitten jotain tarjottavaa etsiä (emme syö pullaa tai keksiä yms normaalisti). Ja tämä sama tilanne on toistunut monia kertoja eri ihmisten toimesta. He eivät siis käy kuin harvoin ja yleensä aina yllätyksen muodossa. Joskus olemme kyllä puhuneet, että voisivat tulla kylään, mutta emme ole tarkoittaneet, että tulevat yhtäkkiä kutsumatta vaan olemme ehdottaneet jotain päivää jolloin sopisi. He eivät näitä silti noudata. Se on vaan niin kauhea tunne kun näkee, että taas ovat tulossa ja itse kauheissa vaatteissa, hiukset sotkussa, talo sotkuinen, ei mitään tarjottavaa jne.

Toisaalta en halua käskeä pois koska siitä voisi seurata enemmän ikävyyksiä ja haluan edes jotkut välit pitää. Heillä on vaan tapana tuo, että lähdittiin "tässä ajelemaan" (asuvat kaukana) ja tultiin "sattumalta" tänne. Tekevät tosin samaa muillekin. Ja pahimmat ovat juuri ne pari pariskuntaa. Välillä olemme koko perhe leikkineet, ettemme ole kotona. Erääkin kerran tytär oli yksin kotona ja hänelle oltiin opetettu ettei mene avaamaan ovea. No, taas kuului ovelta ääniä ja tytär kävi yläkerrassa katsomassa ikkunasta niin taas nämä siellä. Hän onneksi oli hiljaa ja lähtivät pois eivätkä palanneet. Paitsi sitten parin kuukauden päästä. Ei toisaalta halua käskeä heitä pois, koska kestän jotenkin sen yhden käynnin. Ja meillä ei ole mökkiä, mutta talo on toisaalta jo vähän kuin mökki, koska on sellaisessa paikassa sijainniltaan. Itse olisin vain iloinen jos vieraat tulisivat kutsuttuna. Mitään tuliaisia en vaadi  enkä koskaan niitä ole tosin saanutkaan. Ehkä pitäisi muuttaa tyyliä.

Vierailija
53/55 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulee yllätyskäynnille mökille ilman mitään, niin ovatko he odottaneet kuitenkin pötyä pöytään? Vai onko se naisille jotenkin stressi ja noloa, mikäli tarjottavia ei ole?

Vierailija
54/55 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, me ollaan viisihenkinen perhe, jossa kaksi teinipoikaa. TODELLAKIN kysyn, mitä tuon tullessani ja jos en saa vastausta, sitten vaan vien sekä ruokaa että juomaa mukanani. Viikonlopun aikana voi meidän pojat vetää lavallisen vichyä, jos sattuu hellepäiviä. Ei tuollaiseen kukaan osaa varautua.

Eivät taatusti juo lavallista vichyä, korillisen ehkä. Ei lava vichyä todennäköisesti  edes mahdu  autoosi. Vähän tarkkuutta termeihin!

Tarkoitin sellaista pahviin ja muoviin pakattua, 18 tölkin lavaa. Niitä muovisia lasipullokoreja en näissä Etelä-Espoon ruokakaupoissa nähnyt enää vuosiin.

Ööö.. Oikeaa lavaa yleensä kuljetetaan trukilla varastossa ja siihen mahtuu aika monta noita 18 tölkin "lavoja"... :D

Vierailija
55/55 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilyvät käyttöjutut kuten tulitikut.wc-paperipakkaukset.säilyvä kuivamuona kuten esim.korput,sipsit keksit tms vierasvara,pullotettu vesi ja mehu. hyla maito joka säilyy ilman jääkaappia tms voi viedä  varsinkin jos on paljon mökil aikaa viettävä porukka tai paljon vierailijoita.jääkaapin vaativat tuotteet on haastavia varmastikin.vien tän tyyppisiä juttuja itse, varsinkin wc paperista kiitelty, kutsujien  taholta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä