Ei kai kukaan oikeasti tule toisten mökeille tyhjin käsin?
Vai onko täällä monta mökkitrollausta?
Itse vienyt aina kassillisen ruokaa ihan vaikka olisi isäntäväki itse pyytänyt kanssaan mökille.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina tuliaisia kun menen vierailulle mökille. On kahvia ja keksejä/pullaa. Jos on tarkoitus myös ruokalilla, niin makkaraa, pihviä ym. En ikipäivänä kehtais mennä toisten mökille tyhjin käsin. Todella moukkamaista.
Tuossa on se ongelma, että minulle ei todennäköisesti kelpaa se ruoka, mitä oisit tuomassa. Emme syö pullaa. Emme syö makkaroita emmekä possua. Osaisitko tuoda habanero-hornetteja tai oikeaa tuorejuustoa isojen herkkusienten sisään? Jos et, niin teidän tuomat ruoat lentää roskiin teidän lähdettyänne.
Sun kaltaisten nirsoilijoiden takia en vie enää tuliaisia enkä vie lahjoja.
Pakkaus tulitikkuja, niille luulisi olevan käyttöä. Kaljaa en kanna, en tiedä mikä laji kelpaa, joten juojat ostakoot itse.
Juuri näin. Kiitos, että et tuo.
Ps. Tuoreet ruusut tai shampanja aina kelpaavat, jos ei ole varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla mennä enää mökeille.
Monet kutsuvat innoissaan viettämään vkl.ää. Kysyn mitä tuon, ei mitään täällä on kaikkea.
Joten vien vain kakkua, juustoja, leipää, suklaata tms.
Tuliaiset pistetään kaappiin eikä pöytään.
Siellä ollaan ja kärvistellään.
Ruokaa saa jos saa, mutta enimmäkseen saa olla nälässä. Avun tarjoukset ei kelpaa.Sori, mutta mulla on sairaus, joka tekee elämän kurjaksi muutenkin. Mutta ellen syö säännöllisiä aterioita, olo menee sietämättömäksi. Tämä tiedetään.
Joten en lähde mökeille, ellen luota kutsujiin 100%.
Niin, ruoka pistetään kaappiin sen takia, että viet väärää ruokaa. Isäntäperhe ei syö sitä.
Sinun on parasta ottaa aina omat eväät ja syödö niitä yksinesi.
Aika moukka isäntäperhe jos ei vieraallekaan tarjoa.
Ehkä tämän ongelman kanssa painavan pitäisi vaan sanoa, että syödään nyt sitä pullaa minkä toin kun se on vielä lämmintä ja tuoretta. Tai jotain muuta millä saisi tuomansa tarjottavat pöytään.
No, me ollaan viisihenkinen perhe, jossa kaksi teinipoikaa. TODELLAKIN kysyn, mitä tuon tullessani ja jos en saa vastausta, sitten vaan vien sekä ruokaa että juomaa mukanani. Viikonlopun aikana voi meidän pojat vetää lavallisen vichyä, jos sattuu hellepäiviä. Ei tuollaiseen kukaan osaa varautua.
Ruoka on aina tervetullut. Mökillä grillataan niin nautaa ja kanaa. Sitten sitä perinteistä unohtamatta vihanneksia. Saat kutsun uudelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kutsuvat innoissaan viettämään vkl.ää. Kysyn mitä tuon, ei mitään täällä on kaikkea.
Ruokaa saa jos saa, mutta enimmäkseen saa olla nälässä. Avun tarjoukset ei kelpaa.Sori, mutta mulla on sairaus, joka tekee elämän kurjaksi muutenkin. Mutta ellen syö säännöllisiä aterioita, olo menee sietämättömäksi. Tämä tiedetään.
Niin, ruoka pistetään kaappiin sen takia, että viet väärää ruokaa. Isäntäperhe ei syö sitä.
Ehkä tämän ongelman kanssa painavan pitäisi vaan sanoa, että syödään nyt sitä pullaa minkä toin kun se on vielä lämmintä ja tuoretta. Tai jotain muuta millä saisi tuomansa tarjottavat pöytään.
Olisikin tuoretta :D Yleensä nuo tuomiset on jotain lähimarketista pakko jotain ostaa p....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika yleistä, ettei isäntäperhe laita pöytään sitä, mitä vierailija tuo.
Vierailija voisi tehdä noin. Avata pullapaketin ja sanoa noin. Isäntäperhe todennäköisesti istuu sitten pöydässä syömättä sitä, ja vieraija syö yksin omaa pullaansa.
Mun mielestä on jopa loukkaus viedä ruokaa. Se viestittää: "ette ole osanneet varautua tuloomme, teillä on liian vähän ruokaa ja/tai ruoka, jota valmistatte, on pahaa". Eri asia jos on joku erikoisruokavalio, silloinkin veisin vain, jos oltaisiin etukäteen sovittu. Kysyn kyllä kutsun yhteydessä että voinko tuoda jotain tullessani. Jos vastaus on ettei mitään tarvi, vien viiniä tai konjakkipullon tms. mitä tiedän että isäntäväki juo.
Vierailija kirjoitti:
Vai onko täällä monta mökkitrollausta?
Itse vienyt aina kassillisen ruokaa ihan vaikka olisi isäntäväki itse pyytänyt kanssaan mökille.
Sä et kuule uskokaan kuinka yleistä se vain keksipaketin ja juhlamokan kanssa viikoksi visiitille täysihoitoon tulo oikeasti on ainakin entisaikaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
En mene vapaaehtoisesti kenenkään mökille.
Jos joku väkipakolla raahaa jollekin järkyttävälle orjatyö-anteeksi-talkooleirille mökilleen niin saa tarjota myös syömiset.
Talkoissa isäntäväki tietenkin tarjoaa syötävät ja juotavat, mutta jos saan kutsun viettämään esim. viikonloppua saunomisen ja muun yleisen oleskelun merkeissä, kysyn mitä ruokaa/juomaa toisin ja toimin isäntäväen toiveiden mukaan. Jos toive on, että ei tarvitse tuoda mitään, vien korkeintaan pullon viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erehdyt. Tuliaiset syödään sitten keskenään.
Tunnen ihmiset hyvin ja tiedän kyllä että mikä maistuu.
Johan sanoin, etten käy enää mökeillä, koska se on niin epäluotettavaa sumplimista.
Vierailija kirjoitti:
No, me ollaan viisihenkinen perhe, jossa kaksi teinipoikaa. TODELLAKIN kysyn, mitä tuon tullessani ja jos en saa vastausta, sitten vaan vien sekä ruokaa että juomaa mukanani. Viikonlopun aikana voi meidän pojat vetää lavallisen vichyä, jos sattuu hellepäiviä. Ei tuollaiseen kukaan osaa varautua.
Eivät taatusti juo lavallista vichyä, korillisen ehkä. Ei lava vichyä todennäköisesti edes mahdu autoosi. Vähän tarkkuutta termeihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika yleistä, ettei isäntäperhe laita pöytään sitä, mitä vierailija tuo.
Vierailija voisi tehdä noin. Avata pullapaketin ja sanoa noin. Isäntäperhe todennäköisesti istuu sitten pöydässä syömättä sitä, ja vieraija syö yksin omaa pullaansa.
Kun minä kutsun vieraita suunnittelen menun tarkkaan vieraita ajatellen, että maut tukee toisiaan, jne. enkä halua pilata kokonaisuutta sillä marketin pullapitkolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät taatusti juo lavallista vichyä, korillisen ehkä. Ei lava vichyä todennäköisesti edes mahdu autoosi. Vähän tarkkuutta termeihin!
Tarkoitin sellaista pahviin ja muoviin pakattua, 18 tölkin lavaa. Niitä muovisia lasipullokoreja en näissä Etelä-Espoon ruokakaupoissa nähnyt enää vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erehdyt. Tuliaiset syödään sitten keskenään.
Tunnen ihmiset hyvin ja tiedän kyllä että mikä maistuu.Johan sanoin, etten käy enää mökeillä, koska se on niin epäluotettavaa sumplimista.
Erehdyt. Emme syö tuliaisia vaan joudumme viemään ne muiden jätteiden mukana kaupunkiin. Viinit kierrätemme sentää eteen päin.
Toivoisin, että mökillemme tultaisiin ilman tuliaisia vaikka se olisi kuinka kohteliasta tahansa. Valitettavan usein näkee, että tuodaa vaan jotain tuomisen ilosta ja eikä ne ole edes antajansa näköisiä saatikan meidän tarpeita tukevia. Kuhan on ostettu jotain, koska niin kuuluu tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina tuliaisia kun menen vierailulle mökille. On kahvia ja keksejä/pullaa. Jos on tarkoitus myös ruokalilla, niin makkaraa, pihviä ym. En ikipäivänä kehtais mennä toisten mökille tyhjin käsin. Todella moukkamaista.
Tuossa on se ongelma, että minulle ei todennäköisesti kelpaa se ruoka, mitä oisit tuomassa. Emme syö pullaa. Emme syö makkaroita emmekä possua. Osaisitko tuoda habanero-hornetteja tai oikeaa tuorejuustoa isojen herkkusienten sisään? Jos et, niin teidän tuomat ruoat lentää roskiin teidän lähdettyänne.
Pakkaus tulitikkuja, niille luulisi olevan käyttöä. Kaljaa en kanna, en tiedä mikä laji kelpaa, joten juojat ostakoot itse.Juuri näin. Kiitos, että et tuo.
Hahhah!! Leikkokukkia mökille!
Vuoden vitsi.
age is just a number kirjoitti:
Mun mielestä on jopa loukkaus viedä ruokaa. Se viestittää: "ette ole osanneet varautua tuloomme, teillä on liian vähän ruokaa ja/tai ruoka, jota valmistatte, on pahaa". Eri asia jos on joku erikoisruokavalio, silloinkin veisin vain, jos oltaisiin etukäteen sovittu. Kysyn kyllä kutsun yhteydessä että voinko tuoda jotain tullessani. Jos vastaus on ettei mitään tarvi, vien viiniä tai konjakkipullon tms. mitä tiedän että isäntäväki juo.
Me mennään kaikille vierailulle eväiden kanssa.
Lapsella on vaikea vehnäallergia, maitoallergia ja muna-allergia, eikä useimmissa kaupoista löydy mitään hänelle sopivaa keksiä/pullaa/karkkia tai muutakaan tarjottavaa.
Osa maissilastuista sopii hänelle, mutta eipä juuri mikään muu. Eivätkä ihmiset yleensä osaa valmistaa hänelle sopivia tarjottavia. On niissä ollut itselläkin opettelua.
Me viedään ja meille tuodaan syötäviä ja juotavia tuliaisia, Syötävät on yleensä niitä, joita läheisen kirkonkylän kaupoista ei saa. Paljon riippuu siitä kuinka kaukana sivistyksestä ollaan, onko siellä sähköt, onko kaivo vai vesijohto. Voi viedä esim. säilyvää kuivatavaraa jne.
Ei kai kukaan vie mihinkään kyläpaikkaan syötävää ja juotavaa sillä ajatuksella, että aikoo syödä ne itse ja että ne pitää nauttia sen kyläilyn aikana? Talollekin voi jättää jotakin, kysehän on lahjasta.
Meillä ei ole autoa, mutta kaupoille on vain pari kilsaa. Arvostetaan hyviä juustoja ja leikkeleitä. Ja jos vierailla on auto, saavat tuoda omat lakanansa ja pyyhkeensä, kun meillä on kantovesi ja pyykkihuolto työlästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkaus tulitikkuja, niille luulisi olevan käyttöä. Kaljaa en kanna, en tiedä mikä laji kelpaa, joten juojat ostakoot itse.Juuri näin. Kiitos, että et tuo.
Hahhah!! Leikkokukkia mökille!
Vuoden vitsi.
Tuo sitten shampanjaa, niin ei naurata niin paljoa,
Pakkaus tulitikkuja, niille luulisi olevan käyttöä. Kaljaa en kanna, en tiedä mikä laji kelpaa, joten juojat ostakoot itse.