Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka ennen tuhlasit, mutta nyt elät säästeliäästi - miten sen teit?

Vierailija
11.06.2018 |

Itse möin autoni, lopetin tupakanpolton, siirryin kirjaston asiakkaaksi kirjojen ostamisen sijaan, käytän kirppareita ja ostan ruoat kerran viikossa Lidlistä, jotka myös koko viikoksi teen, enkä ota ikinä lainaa. Tällä metodilla olen pystynyt downshiftaamaan töistä enkä voi käsittää, miten helppoa se oli.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen ja vähemmän kuluttaminen on yllättävän mukavaa, suorastaan kuin harrastus, josta kuitenkin saa palkan: ylimääräistä vapaa-aikaa. Osa-aikainen työ onnistuu, kun pistää kulut kuriin.

Vierailija
2/9 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuhlannut siten, että rahapulaa olisi ollut, mutta asunnossa on kaikenlaista kamaa.

Lopetin kirppareilla käynnin ja tarpeettomien tavaroiden oston. Kahden vuoden ostokset mahtuvat muovikassiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En shoppaile enää krääsää vaan osakkeita. Voin "tuhlata" ja se vielä tuottaa lisää tuhlattavaa. Kaikkeen materiaan vaan kyllästyin. Myös minulle tuottaa nykyään mielihyvää se, miten vähällä voi tulla toimeen. Kai voisin jo liittyä Stack and Starve-lahkoon.

Vierailija
4/9 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen. Rahaa ei kulu niin kuin ennen. Ei mene rahaa tupakkiin tai biletykseen. Ennen lasta saatoin tuhlata jopa 150e-200e yhden illan aikana ruokailuineen, takseineen, jatkoineen... Ei tarvi nykyisin! 

Vierailija
5/9 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli sen teki.

Vierailija
6/9 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin lopputilin hyväpalkkaisesta työstä ja opettelin tulemaan vähemmällä toimeen. Nyt keskipalkalla rahaa kuluu saman verran kun tiukkoina aikoina. Maksan säästöillä asuntovelan suunniteltua aikaisemmin pois.

Vierailija
7/9 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kerralla ruokakaupasta varastoon kaikkea säilyvää (esim. pastaa, säilykepapuja, tomaattimurskaa), josta vääntää helposti ruokaa tarvittaessa. Pakkaseen ostan -30%-tuotteita.

Vauvalle teen ruokaa itse sesonkiraaka-aineista.

Vaatteita ostan enää ani harvoin (niihin kului aiemmin). Lapselle ostan kunnollista, mutta niitä saa myös käytettynä.

Auto on vielä, mutta suosin julkisia. Jos asuisin kävelymatkan päässä marketista, luopuisin autosta ja käyttäisin vuokra-autoa pidemmillä reissuilla.

Kuten muut sanovat, säästeliäisyys on kivaa, jopa hieman koukuttavaa...

Vierailija
8/9 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanu palkan hulahtaa aina kahes vuorokaudes ellen nopeemmin.

Nyt mulla on vielä rahaa ja palkka päivästä on kulunu 4 päivää.

Mulle voi tosiaan antaa säästövinkkejä.

Vierailija
9/9 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi