Minua suorastaan v*tuttaa keskiluokkaiset perheet, jotka lentelevät pitkin maapalloa saastuttaen viimeisetkin rippeet luonnosta
Itsekästä maapallon omimista. Mikä oikeus teillä on saastutaa ympäristöä, jossa elää myös muita sekä toki teidän lapsennekin jatkossa?
Kommentit (31)
Sori. Meillä vaan sattuu miehen työ olemaan sellainen, että välillä asutaan vuosi siellä, toinen täällä... Ja toisinaan halutaan ehkä kesäksi tai jouluksi Suomeen tai johonkin toiseen entiseen asuinmaahamme kavereita tai perhettä katsomaan.
Jos sinä syöt punaista lihaa, niin älä pelkää, saastutat vielä enemmän.
Itse en muuten jaksa ärsyyntyä, mutta auta armias jos joku tällainen lisääntynyt (eli uusia länsimaalaisia kuluttajia maailmaan tuottanut) ja matkusteleva perheellinen alkaa mulle nipottaa esim. kun ei niin nappaa jätteiden lajittelu tai kun ajan yksityisautolla niin sitten kyllä vähän pistää kyrsimään. Kun asia nyt vaan on niin että kaikkein isoin ekoteko on olla lisääntymättä, ja sen olen toteuttanut. Olen myös vegaani, enkä ole matkustellut vuoden 1986 jälkeen ulkomailla.
Ne sun sinappikoneet kuormittaa luontoa paljon enemmän kun lentäminen....
Vierailija kirjoitti:
Itse en muuten jaksa ärsyyntyä, mutta auta armias jos joku tällainen lisääntynyt (eli uusia länsimaalaisia kuluttajia maailmaan tuottanut) ja matkusteleva perheellinen alkaa mulle nipottaa esim. kun ei niin nappaa jätteiden lajittelu tai kun ajan yksityisautolla niin sitten kyllä vähän pistää kyrsimään. Kun asia nyt vaan on niin että kaikkein isoin ekoteko on olla lisääntymättä, ja sen olen toteuttanut. Olen myös vegaani, enkä ole matkustellut vuoden 1986 jälkeen ulkomailla.
Monet valintasi ovat toki ekologisia, mutta MIKSI et lajittelisi? Se on helppoa ja vaivatonta, ja minusta siitä tulee itsellekin parempi mieli.
Toivottavasti vitutukseen ei kuale, sillä aijon lennellä jatkossakin edes takaisin.
Kiitos Kikyn ja Suomen hallituksen - pakko matkata halpalennoilla kun suomessa ei ole varaa matkata.
Miten meni noin niinkuin omasta mielestä Sipilä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet valintasi ovat toki ekologisia, mutta MIKSI et lajittelisi? Se on helppoa ja vaivatonta, ja minusta siitä tulee itsellekin parempi mieli.
En viitsi enkä jaksa. Sinkun taloudessa tulee niin vähän jätteitä että niitä nyssyköitä erilaisille jätteille saisi kerätä täyteen ikuisuuden. Pistän kaikki vaan sekajätteeseen enkä tunne edes huonoa omaatuntoa. Oikeastaan melkein hyvää, jossain minunkin täytyy saada olla vähän dekadentti pahis :D
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Pamperssijätteen polttaminen saastuttaa ilmakehää ja senkin jälkeen jää vielä paskankatkuiset tuhkat, jotka pitää dumpata johonkin.
Lentelisin minäkin ellen pelkäisi niin hitosti lentämistä. Ihan arseesta kun rajoittaa lomailua nykyään niin paljon.
Ei kiinnosta viherpiipertäjän itkut. Reissaan kun huvittaa ja ajelen vieläpä diesel-autolla.
Ainoastaan Kallion vela-hipsteri saa lentää ja silloinkin vain Berliiniin.
Mitä lentäminen saastuttaa? Bensaa tulee olemaan niin kauan, kun muovia tehdään öljystä, joten hyvä se on polttaa, ettei joku öljysheikki liruttele mereen. Ilmastonlämpeneminen ei selvästi ole uhka, koska 60-luvun arvauksien mukaan olisimme jo kuolleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Pamperssijätteen polttaminen saastuttaa ilmakehää ja senkin jälkeen jää vielä paskankatkuiset tuhkat, jotka pitää dumpata johonkin.
Oletko kierrätyksestä kuullut?
Jos joku puolue ehdottaisi matkustamiseen kiintiöitä äänestäisin oitis sitä.
Yksi ulkomaan lentomatka vaikka joka kolmas vuosi,ei yhtään useammin.
Oikeasti alkaa kyrsiä tämä poliitikkojen saamattomuus näissä asioissa.
Olisivat edes vegaaneita niin edes vähän kompensoituisi tuo itsekäs maapallon saastuttaminen.
Huomenna lähden työmatkalle lentokoneella, ja viikonloppuna lomamatkalle perheen kanssa. Kerran tämä maapallo vain tuhotaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Kikyn ja Suomen hallituksen - pakko matkata halpalennoilla kun suomessa ei ole varaa matkata.
Miten meni noin niinkuin omasta mielestä Sipilä?
Ai pakko? PAKKO?
Vituttaa eläintuotteita mussuttavat tollot, jotka eivät tajua tuhoavansa maapalloa enemmän kuin kaikki lentäminen yhteensä.
Maailma pelastuu, kun sinä et kuluta mitään.