Eikö 15v tytön pukeutumiseen voi vaikuttaa?
Minusta outo ajatus ettei aikuinen saisi määrätä lapsensa pukeutumisesta kun kyseessä on epäsopivaa tai räikeästi metsään menevää. Esim. ystäväni tyttö pukeutuu niin että itseäkin nolottaa. Ylitiukka toppi ja isot rinnat puoliksi ulkona, siihen tiukat trikoohousut joista näkyy pikkaritkin läpi. Tässä kaikki mitä päällä ja miehet tottakai kuolaa mutta itse en tiedä mihin päin katsoisi. Kuulemma teinin vaatteisiin ei voi vaikuttaa. Miksei? Eikö voi sanoa että jos tahdot mukaan niin vaihda vaatteet?
Kommentit (21)
Esimerkiksi sellaista haittaa että tissit ja perse esillä ei ole soveliasta kulkea. Ei anna hyvää kuvaa ja kaikki pervot on heti raiskaamassa. Tämä on vaarallinen maailma.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi sellaista haittaa että tissit ja perse esillä ei ole soveliasta kulkea. Ei anna hyvää kuvaa ja kaikki pervot on heti raiskaamassa. Tämä on vaarallinen maailma.
Pukeutumisen vaikutus raiskatuksi tulemisen riskiin on myytti
Vierailija kirjoitti:
Nuorille naisillehan kannattaa opettaa, että raiskaajien takia pitää pukeutua toisin kuin itse haluaa. Feminismi, we need you
Kannattaa opettaa asianmukaista pukeutumista jo ennen teini-ikää. Lisäksi teinin kanssa voi keskustella siitä, millainen pukeutuminen on soveliasta mihinkin paikkaan. Vaatekaupoilla voi myös käydä yhdessä vielä teininkin kanssa, joka arvostaa varmasti ainakin sitä, että äiti/isä maksaa ostokset.
Vierailija kirjoitti:
... Ylitiukka toppi ja isot rinnat puoliksi ulkona, siihen tiukat trikoohousut joista näkyy pikkaritkin läpi. ...
OT, mutta samalla tavallahan moni aikuinenkin pukeutuu. Juuri tuollaisella vaatetuksella tulee vastaan kaikkia 15-50 ikähaarukassa. Se on sitä muotia nykyään.
Muuta sinne saudiarabiaan jos burkhat kiinnostaa
Miksi seksualisoitte lapsen vartaloa? Mulla 12v asti isot rinnat ja kesäisin varsinkin niitä oli vaikea peittää. Kuinka moni haluaa kesähelteellä pukeutua villapaitaan? Noh, sain tietysti kuulla kommentteja mun isoista rinnoista jo siitä pienestä lapsesta lähtien mummojen taholta. ”Miksi paljastelet? H*ora.” Lapsena tollasta oli hirveä kuulla.
Teinit usein haluaa extrapaljon huomiota erityisesti vastakkaiselta sukupuolelta ja sitä noilla vaatteilla saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeutumisen vaikutus raiskatuksi tulemisen riskiin on myytti
Muistan lukeneeni tutkimuksesta, että yleensä itsevarmasti ja näyttävämmin pukeutuvat tulevat harvemmin raiskatuksi, koska raiskaajapellet valitsevat heikkoja yksilöitä uhreikseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi seksualisoitte lapsen vartaloa? Mulla 12v asti isot rinnat ja kesäisin varsinkin niitä oli vaikea peittää. Kuinka moni haluaa kesähelteellä pukeutua villapaitaan? Noh, sain tietysti kuulla kommentteja mun isoista rinnoista jo siitä pienestä lapsesta lähtien mummojen taholta. ”Miksi paljastelet? H*ora.” Lapsena tollasta oli hirveä kuulla.
Jaa, minä pukeuduin kesäisin t paitoihin eikä ollut kuuma. Ei 15 v ihan lapsi ole vaan esim rikosoikeudellisessa vastuussa, toisin kuin 12 v.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten olet pukeutunu, mutta kyllä se nyt hiukan hirvittää katsella, kun yläkouluikäisillä on sellaiset shortsit, että pakarat vilkkuu. Ja on hieman eri asia pukea kaksi koko liian pieni toppi päälle, kuin sopivan kokoinen paita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä pukeuduin kesäisin t paitoihin eikä ollut kuuma. Ei 15 v ihan lapsi ole vaan esim rikosoikeudellisessa vastuussa, toisin kuin 12 v.
Pukeuduin mäkin t-paitoihin ja silti sai kuulla huorittelua. Ja miks en isojen rintojen takia saisi pukeutua toppeihin?
Vierailija kirjoitti:
Minusta outo ajatus ettei aikuinen saisi määrätä lapsensa pukeutumisesta kun kyseessä on epäsopivaa tai räikeästi metsään menevää. Esim. ystäväni tyttö pukeutuu niin että itseäkin nolottaa. Ylitiukka toppi ja isot rinnat puoliksi ulkona, siihen tiukat trikoohousut joista näkyy pikkaritkin läpi. Tässä kaikki mitä päällä ja miehet tottakai kuolaa mutta itse en tiedä mihin päin katsoisi. Kuulemma teinin vaatteisiin ei voi vaikuttaa. Miksei? Eikö voi sanoa että jos tahdot mukaan niin vaihda vaatteet?
Juu.. jos tyttö pukeutuu noin niin on turha valittaa sitten, että vanhemmat miehet katsoo persettä tai tissejä. En minä ainakaan erota 15v tyttöä 18v tytöstä ulkonäön perusteella.
Antaisin 14-15 vuotiaan toteuttaa itseään melko vapaasti, tytöt ovat juuri silloin pahimmassa iässä ja rauhoittuvat kyllä hetken päästä.
p.s. pikkareiden rajojen näkymistä on joskus aikalaisen vaikea estää, ellei pukeudu stringeihin tai mummoalkkareihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeuduin mäkin t-paitoihin ja silti sai kuulla huorittelua. Ja miks en isojen rintojen takia saisi pukeutua toppeihin?
En sanonutkaan että saamasi kommentit oli ok, mutta sille ei voi mitään että miehet näkee naisen näköiset alaikäiset seksuaalisesti, vaikkeivat tekisi tai sanoisi mitään. Eli seksualisoimiselle ei voi mitään, koska miehet tykkää katsella nuoria naisia, joilta moni alaikäinenkin näyttää. Olen itse nainen ja en voi miesten mieltymyksille mitään..
Ala pukeutua niin kuin teini, häpeävät niin silmät päästään että alkaa parempi pukeutuminen kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Ala pukeutua niin kuin teini, häpeävät niin silmät päästään että alkaa parempi pukeutuminen kiinnostaa
Itselle pakaranvilkuttelumikroshortsit jalkaan niin ei välttämättä enää teiniä niin paljon kiinnostakaan sellaiset.
Teinit häpeävät äitiään ihan riippumatta siitä, onko äiti fiksu vai ei, mutta osaavat kyllä nauraa tuollaiselle idiotismille ja nähdä sen läpi.
Eiköhän teini tajua itse laittaa lisää vaatetta päälle, jos huomio käy epämiellyttäväksi.
Vastaukset luettuani en ihmettele että tytöt kulkee puolialasti kun se kotoa sallitaan tai jopa puolustellaan. Mitenköhän ihmiset ennen selvisi kesähelteillä kun piti käyttää t-paitaa tai yli pakaran ulottuvia vaatteita, ei varmaan mitenkään.
Suomi on uskomaton wt mekka.
Mukaan mihin? Itse olisin ainakin tuossa iässä sanonut että en sitten tahdo mukaan. Ja olisin muutenkin muuttunut melkoiseksi teini-ihmishirviöksi kunnes saisin taas takaisin vapauteni pukeutua sillä tavalla kuin itse haluan.
Enkä minä nyt kyllä ymmärrä mitä haittaa noista teini-iän pukeutumis- ja tyylikokeiluista on. Itselleni tai kellekään tutuilleni ei ainakaan ole ollut mitään. Ja lämmöllä muistelen nyt vanhana ja tätityylisenä aikoja jolloin mulla oli musta tukka, kulmakarva- ja nenälävistys, korsettityylisiä toppeja joista tissit tursusi jne.