Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein ja minkälaista liikuntaa pitäisi noin kolmekymppisen harrastaa, jotta pysyisi hoikkana ja hyvännäköisenä?

Vierailija
11.06.2018 |

Tähän nyt kelpaa jokaisen oma tulkinta ”hyvänäköisestä”.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on kiinni siitä ,millaiset geenit omaa. Kolme kertaa viikossa vähintään olisi ok. Useimmilla on kuitenkin sellainen työ ,joka vie mehut ja pari lasta kotona illalla , joille olet äärimmäisen tärkeä heidänkin "työpäivän"=päiväkotipäivän jälkeen .Rankkaa olla siellä isossa joukossa.

Itse en jaksanut ns tarpeeksi kuntoilla silloin niinä vuosina,mutta pysyin hyvän näköisenä ja hoikkana, ,kun söin terveellisesti ja käytin harvoin alkoholia.

Vielä nyt 70-kymppisenäkin olen hoikka ja simpsakka,kampaus ok ja iho hyvä( ne geenit,ei voiteet). Nyt voi sitten kuntoilla ja lenkkeillä lähes päivittäin.

Vierailija
22/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän itseäni ihan hoikkana ja ihan kelvollisen näköisenä ja olen 30 v. Käyn koiran kanssa lenkkeilemässä pari kertaa päivässä. Siis ihan kävelyllä. Siinä liikunnat. Aikanaan olin salilla kävijä vuosia, muttei huvita vaan enää.

Jonkun mielestä varmaan olisin joku laihaläski tai löllö mutta EVVK. En kyllä siis ole missään mielessä lihava, yleensä saan kuulla että olen hoikka.

Niin no, usein, jos ei tee lihaskuntoa, käy noin. Itsekään en syksyn jälkeen oo tehnyt sairaskierteen johdosta, ja sanoisin et kroppa on just laihaläski. Eihän se hyvältä näytä,mut ei tommosella urheilulla pääse parempiin tuloksiin. Lihaskunto muutenkin piristää ja tekee terveemmän näköiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä lihaskuntoa että aerobista, ei kannata heti viittä kertaa viikossa, koska usein tulee ylirasitus tai kyllästyminen, jos nollasta aloittaa heti täysillä vetämään,varsinkin yli 25 vuotiaana.

Vierailija
24/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Olen hoikka/normaalipainoinen ja syön ihan hyvin määrällisesti ja laadullisesti. Peilistä kuitenkin katsoo takaisin ihminen, josta näkee, ettei pahemmin liikuntaa harrasteta.

Todennäköisesti sun rasva% on korkea suhteessa painoindeksiin, jolloin voimaharjoittelu olisi tärkeää ihan vain terveydenkin takia

Vierailija
25/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä lihaskuntoa että aerobista, ei kannata heti viittä kertaa viikossa, koska usein tulee ylirasitus tai kyllästyminen, jos nollasta aloittaa heti täysillä vetämään,varsinkin yli 25 vuotiaana.

Kuka pakottaa vetämään täysiä? Aloittaja harvemmin joutuu ylirasitustilaan urheilun vuoksi etenkin jos pitää maltin mukana treeneissä

Vierailija
26/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka pakottaa vetämään täysiä? Aloittaja harvemmin joutuu ylirasitustilaan urheilun vuoksi etenkin jos pitää maltin mukana treeneissä

No itse ainakin vetäisin mieluummin täysiä, ollut yksi pitempi ylikuntojakso ja sen jälkeen monta pienempää, vaikka ihan tavallinen kuntoilija olen. Muuta stressiä myös paljon, siksi kova liikunta ei sovi.

Vierailija
27/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-11 tuntia aerobista esim. juoksu, uinti, hiihto, soutu tai pyöräily. Salilla on hyvä käydä 1-2 kertaa viikossa tunnin treeni sekä venytellä.

Vierailija
28/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Olen hoikka/normaalipainoinen ja syön ihan hyvin määrällisesti ja laadullisesti. Peilistä kuitenkin katsoo takaisin ihminen, josta näkee, ettei pahemmin liikuntaa harrasteta.

Todennäköisesti sun rasva% on korkea suhteessa painoindeksiin, jolloin voimaharjoittelu olisi tärkeää ihan vain terveydenkin takia

Jos rasva% on korkea, siihen tehoo syömisen korjaus.

Vierailija
29/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse ainakin vetäisin mieluummin täysiä, ollut yksi pitempi ylikuntojakso ja sen jälkeen monta pienempää, vaikka ihan tavallinen kuntoilija olen. Muuta stressiä myös paljon, siksi kova liikunta ei sovi.

Aloittajan pitää ensin opetella liikkeet ja pelkästään tästä syystä painojen pitää olla todella maltillisia. Sarjat pitää myös lopettaa heti kun tekniikka alkaa kärsiä, jolloin automaattisesti jää useita toistoja varastoon. Vaikea tuolla yhdistelmällä on joutua ylikuntoon

Vierailija
30/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä syömisen korjaus ei auta lihasmassan vähyyteen

Vierailija
31/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain taitaa olla pakkomielle ruokavaliosta vaikkei sitä edes kysytty.

Vierailija
32/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimista tunnista kolmeen joka päivä.

Ei haittaa vaikka reenipukki vaihtuu.

Vierailija
33/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
34/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että todella paljon pitäisi treenata. Itse olen jo 47v. pieni ja hoikka nainen. Harrastan jonkun verran liikuntaa(pyöräily, vesijuoksu) ja syön kaikkea kohtuudella mutta silti rasvaa tuppaa kertymään reisiin.

Vierailija
35/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä syömisen korjaus vähentää rasvaprosenttia. Lihaksia voi sitten liikunnalla treenata.

Vierailija
36/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että todella paljon pitäisi treenata. Itse olen jo 47v. pieni ja hoikka nainen. Harrastan jonkun verran liikuntaa(pyöräily, vesijuoksu) ja syön kaikkea kohtuudella mutta silti rasvaa tuppaa kertymään reisiin.

Ehkä vika on juuri siinä "syön kaikkea" Rasva lähtee kun ei syö ihan kaikkea.

Vierailija
37/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä syömisen korjaus vähentää rasvaprosenttia. Lihaksia voi sitten liikunnalla treenata.

Olen jo nyt hoikka/normaalipainoinen eikä minun tarvitse laihduttaa, vaan kiinteytyä. Ap

Vierailija
38/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin säätelemään painoa syömisen avulla. Sen lisäksi lihaskuntoa ja aerobista pari kolme krt viikossa, mutta ei mitään rääkkitreeniä. Se vain aiheuttaa pikarupsahtamisen mitä sitä katsoo noita himojuoksijoita esim. Terveessä kunnossa pysyy ilman, että vetää itsensä piippuun ja se on jopa parempi.

Vierailija
39/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vika on juuri siinä "syön kaikkea" Rasva lähtee kun ei syö ihan kaikkea.

Niin varmaan.

Vierailija
40/56 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on hoikka henkilö, joten terveellisempi vaihtoehto rasva% alentamiseksi on lisätä lihasmassaa eikä vähentää rasvamassaa. Rasvan absoluuttinen määrä on todennäköisesti varsin vähäinen. Toki fiksuja ruokavalintoja kannattaa aina tehdä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän