Kuinka moni käyttää bideesuihkua ison hädän jälkeen?
Itse en voisi kuvitellakaan etten käyttäisi. Paperilla ei todellakaan tule puhdasta, inhottaa ajatuskin vaossa elelevistä kakkabakteereista. Jos et käytä, kirjoita perustelut.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan paperilla tarpeeksi puhtaaksi. Ihan turhaa tuhlata aikaa ja vettä moiseen pelleilyyn ja hysteriaan. Käyn kuitenkin suihkussa lähes päivittäin, niin ei se mahdollinen peräaukon suulle jäänyt kakkahippu siellä kauaa muhi. Eikä ihmisen kuulu olla pinnoiltaan steriili.
Sinäkö niin päätät? Jos itsenautit kakkahippuinesi haisemisesta vuorokauden, älä yleistä kuvottavaa saataisuuttasi muihin!
Kuules nyt, useimmissa maissa bidesuihku on tuntenaton kapine. Bideallas on isommissa kylpyhuoneissa, paremmissa taloissa jne - joissakin maissa. Silti ei ympärillä olevat ihmiset aiheuta hajuhaittoja. Suksi suolle hajuinesi, älä työnnä nokkaasi joka paikkaan...!
Vain todella saastaiset ihmiset ”pyyhkivät paperilla” tavaransa isomman hädän jälkeen - pesut unohtaen. Näkyy naamasta: haisuleita ovat kuten mallista oppineet kakkaperäkakaransakin! Että jätesäkki päälle saasta!
Sinun kannattaa selvästikin pysytellä kotiympyröissä sen bidesuihkusi lähettyvillä.
Nämä haisulit haluavat seksiäkin ”naturelleinä”.
Ainoa kerta kun mua on mun kumppanin haju harmittanut on kun tapailin yhtä koditonta Espanjassa (todella hyvä ja mukava ihminen). En tiedä kuinka pitkään aikaan se ei ollut pessyt itseään tai vaatteitaan. Mutta siis se näytti olevan ihan täysin pölyn ja lian peittämä. Jopa pieni suukko poskelle ja pieni halaus tuntui musta vähän kurjalta. Jos olisimme tahtoneet yhdessä sänkyyn tms niin sen kodittoman olisi kyllä pitänyt peseytyä sata kertaa ja käydä lääkärillä ja monesti hammaslääkärillä ja hankkia uudet vaatteet ja... sen kodittoman puhtaaksi saamiseen olisi mennyt ainakin pari viikkoa. Sitten olisin sänkyyn voinut mennä sen kanssa. Mutta siis: sen kodittoman pyllykakka ei mua harmittanut! Kyllä ihmisen muu likaisuus harmittaa enemmän, pyllykakka ei tule mieleen vihoviimeisenäkään.
Hygienia on tärkeää. Mutta kyllä tässä keskustelussa jollakulla taitaa olla sairaalloinen bidee-pakkomielle. Hyvin voi elää - ja harrastaa seksiä - vaikka ei koskaan käyttäisi bideetä.
Tapailet kodittomia ja kannatat paskaperseilyä. Hienoa. Jatka.
Tapailen hyviä ihmisiä, aivan sama vaikka olisivat kodittomia.
En tapaile huonoja ihmisiä eli esim raivotautisia av-trolleja.
En kannata kakkapyllyilyä. Mutta kakkapyllyilyllä ei ole minulle mitään merkitystä. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita.
Miten ihmeessä onnistutte kastelemaan koko vessan? Suihkutatte sillä käsisuihkulla etukautta suoraan pyllyreikään, ei se sen vaikeampaa ole.
Ja jos on vähän sotkevampi kakka, on nopeampaakin. Suihkauttaa vain ja pyyhkäisee pyllynreijän paperilla kuivaksi. Lopputuloksena puhdas pylly, josta ei jää kakkaa alkkareihinkaan!
Käytän aina sitä vessaharjaa. Hyvin kasteltuna.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä onnistutte kastelemaan koko vessan? Suihkutatte sillä käsisuihkulla etukautta suoraan pyllyreikään, ei se sen vaikeampaa ole.
Ja jos on vähän sotkevampi kakka, on nopeampaakin. Suihkauttaa vain ja pyyhkäisee pyllynreijän paperilla kuivaksi. Lopputuloksena puhdas pylly, josta ei jää kakkaa alkkareihinkaan!
Koska tämä on av. Jollakin oli jo kakkahippuja tukassakin kun pylleri piti pestä. Niin on vaikeaa luopua rapaisesta reiästä.
Vierailija kirjoitti:
EI ONNISTU.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä on av. Jollakin oli jo kakkahippuja tukassakin kun pylleri piti pestä. Niin on vaikeaa luopua rapaisesta reiästä.
Ehkä sen hiukset ulottu pyllyyn asti. Niillähän vois olla ihan käteväkin puhdistaa pyllyä. Sitten vaan pitäis vielä lavuaarilla pestä hiukset puhtaiksi. Ainakin toivottavasti se pesisi ne.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin ihmisten on tosi vaikea käsittää kuinka vaikeeta joidenkin ihmisten on tehdä joitain asioita. Ihmiset on erilaisia. Yhdelle helppoa, toiselle vaikeeta, kolmannelle mahdotonta. Tämä pitäisi kaikkien käsittää.
...
Pyöritä vasenta kättäsi vatsaasi vasten. Samaan aikaan taputa oikealla kädelläsi päätäsi. Naurettavan helppoa. Paitsi että varmasti maailmassa on ihmisiä jotka eivät koskaan voisi tätä oppia tekemään, vaikka koko loppuikänsä tätä harjoittelisivat.
Käytän, jää muuten likainen olo. Ehkä en käyttäisi jos olisi aina sellainen teflonkakka, joka ei jätä mitään jälkeensä... Mutta ikävä kyllä ei ole, joten pesen mieluummin kuin hinkkaan kuivalla paperilla monta kertaa.
Käsisuihkulla paskan jämät pyllystä pois. Sitten paperilla kuivataan niin kauan ettei ruskeaa jää. Joskus tosin vettä menee vähän suoleen ja se on ikävää. Puoli tuntia tämän jälkeen reikä tuntuu taas nihkeältä, ja kun menet uudelleen vessaan pyyhkimään, niin paperi on taas vähän ruskea. Onko muut huomannut samaa?
OT, arabit käyttää aina suihkua, perinteisessä arabivessassa ei edes ole paperia vaan käsisuihku ja reikä lattiassa. Toki hotelleissa on pöntöt ja paperit.
Madventuresissa sanoi hyvin, oliko Riku vai Tunna, en muista, mut "jos kaadut naama edeltä paskaan, niin pyyhitkö sen pois paperilla vai pesetkö ehkä mieluummin suihkulla..."
Vierailija kirjoitti:
Käsisuihkulla paskan jämät pyllystä pois. Sitten paperilla kuivataan niin kauan ettei ruskeaa jää. Joskus tosin vettä menee vähän suoleen ja se on ikävää. Puoli tuntia tämän jälkeen reikä tuntuu taas nihkeältä, ja kun menet uudelleen vessaan pyyhkimään, niin paperi on taas vähän ruskea. Onko muut huomannut samaa?
Kyllä sulla nyt taitaa falskata sieltä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt bideesuihkua aina, lapsuudesta lähtien ja ilman pesua en voisi olla. En löytänyt nyt tutkimusta, mutta jokin aika sitten julkaistiin aiheesta juttu, joka meni suunnilleen näin.
Papperilla pyyhkiessä työnnät kakkaa ihopoimuihin ja pylly ei ole todellakaan puhdas.
Kehoitettiin kokeilemaan hieroa suklaata puulattiaan, joka vastasi tilannetta takapuolessa paperilla pyyhkiessa.
Teille, joilta se pideesuihku puuttuu, niin sellainen ei paljoa maksa ja on aika helppo asentaa lavuaarin hanaan kiinni. Jos hana on sellaista mallia, ettei siihen pideesuihkua saa kiinni, niin vettä kannuun ja huuhtelee sillä.
Mä olen pärjännyt 33 vuotta ilman bideesuihkua ja pärjään jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä koska meillä ei ole. Sen sijaan käytän kosteuspyyhkeitä, siis niitä tähän tarkoitukseen suunniteltuja. Mitä niitä nyt on Scottex ja muita. Ryhdyin käyttämään niitä pari vuotta sitten ja nyt en voisi olla ilman. Tulee niin paljon puhtaampi tunne.
Kosteuspyyhkeitä ei saisi vetää vessasta alas, ne eivät hajoa vedessä niinkuin vessapaperi (niissä on muovia) ja ne tukkivat kaupungin viemäriverkostoa. Puhumattakaan mereen päätyvästä mikromuovista. Ole ekologisempi ja asenna se käsisuihku.
Missä kohtaa kirjoittaja sanoi vetävänsä ne vessasta? Ja jos ne ovat tuohon suunniteltuja, niin. Yleensä koostumus on sellainen että voi vetääkin.
suihkuttelija kirjoitti:
OT Näin ensimmäisen kerran alapesusuihkun v. 1979, käydessäni syömässä ammattikurssikeskuksessa. Oli talvi ja kova pakkanen, ja olin raskaanakin. Siksi meninkin syömään, että pääsen sisävessaan :) Ihmettelin, että mikäs se tämä on ja painoin siitä napista...kastelin koko eriön ja myös vaatteitani, kiva pakkasella :/
Mahdotonta, sillä hanan täytyy olla auki jotta vettä tulisi.
Vierailija kirjoitti:
OT, arabit käyttää aina suihkua, perinteisessä arabivessassa ei edes ole paperia vaan käsisuihku ja reikä lattiassa. Toki hotelleissa on pöntöt ja paperit.
Madventuresissa sanoi hyvin, oliko Riku vai Tunna, en muista, mut "jos kaadut naama edeltä paskaan, niin pyyhitkö sen pois paperilla vai pesetkö ehkä mieluummin suihkulla..."
Jos naamani olisi luontaisesti ulostuskanava, niin ehkä pyyhkisinkin pelkällä paperilla. Joten aika ontuva vertaus, kun sitä ulostetta kuitenkin AINA on jonkun verran siellä pyllyssä, sekä kolibakteereja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naamani olisi luontaisesti ulostuskanava, niin ehkä pyyhkisinkin pelkällä paperilla. Joten aika ontuva vertaus, kun sitä ulostetta kuitenkin AINA on jonkun verran siellä pyllyssä, sekä kolibakteereja.
Niin. Ja joskus olen oksentanut (ja oksennus on aikalailla yhtä ällö juttu kuin kakka). Ja olen siinä saanut oksennusta poskilleni. Toisinaan olen pessyt kasvoni. Toisinaan olen vain pyyhkinyt kasvoni paperilla, kyllä se mulle on riittänyt. Ei se paperi niin huono ole.
Koska se paska pelkällä vedellä on lähtenyt?
Ison hädän jälkeen? Siis jos mä oon vain vähän kakannut niin sillä ei ole väliä?
Tuleeko teille bidee-intoilijoille mieleen, että osalla meistä vatsa toimii täydellisesti? Ei minulla jää paperiinkaan yhtään mitään, joten mitä ihmettä pesisin? Ehkä teidän kannattaa tarkistaa ruokavalionne, jos koko ajan pitää olla kylpemässä?
Lisäksi asun maassa jossa ei suihkua ole vessassa kun ei ole lavuaariakaan, en siis ala taiteilla turhaan.
Näissä hommissa käytetään ihan suolihuuhtelua. Että tulee se pöpö sieltä sisältä asti ulos. Ei voi vain kakkaisena rykiä.