Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva väsymys, aamuisin väsyttää ihan järjettömästi ja pääkin särkee

Vierailija
11.06.2018 |

Eikä olotilaan vaikuta se, nukunko 7 tai 10 tuntia. Kamala väsymys aamuisin, helpottaa vähän päivänmittaan ja sit taas väsyttää. Pääkin särkee useasti :/

Lääkkeinä on iltaisin Mirtazapin 7,5mg ennen nukkumaanmenoa ja tarvittaessa Opamox.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Depressio tai burnout?

Vierailija
2/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyminen johonkin vaatii välillä kunnon ponnisteluja ja muistikin on huonontunut. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Depressio tai burnout?

No oon tässä reilun kuukauden aikana tehnyt erääseen lehteen 11 artikkelia (ja monet jutut osuneet samaan aikaan tehtäviksi), ja muutenkin ollut paljon kaikkea tässä. Olo on sellainen uupunut ja haluaisin olla omissa oloissani. -ap

Vierailija
4/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama...lisäksi hiustenlöhtö ja oksettava olo sekä lihasjännitys.

Vierailija
5/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on kaikki stressi- ja depressio-oireita joita luettelit.

Vierailija
6/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama...lisäksi hiustenlöhtö ja oksettava olo sekä lihasjännitys.

Mulla ei hiuksia lähe sen enempää kuin normaalisti, mutra aika jumissa kroppa on. Tsemppiä sulle. -ap

Vierailija
7/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Nuo on kaikki stressi- ja depressio-oireita joita luettelit.

Totta muuten. (Googlailin vähän.) Varmaan tää työtahti ollut nyt liikaa ja muutenkin ollut paljon menoja yms. Saan lääkkeen avulla kyllä nukuttua. -ap

Vierailija
8/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus, ns adrenal fatigue.

Vierailija
9/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla uniapea? Kuorsaatko? Tuntuuko, ettet saa lainkaan unta? Jos on hengityksen kanssa ongelmaa yön aikana niin keho voi vähän väliä herätä vaikket sitä itse muistaisikaan. Aamulla sitten tuntuu, ettet ole lainkaan nukkunut.

Mutta tosiaan voi olla lääkkeet ja burnout kanssa. 

Vierailija
10/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee ensimmäisenä mieleen huono sisäilma (homeongelmat) tai levoton unikaveri, joka verottaa yöunesi laatua.

Vierailija
11/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla uniapea? Kuorsaatko? Tuntuuko, ettet saa lainkaan unta? Jos on hengityksen kanssa ongelmaa yön aikana niin keho voi vähän väliä herätä vaikket sitä itse muistaisikaan. Aamulla sitten tuntuu, ettet ole lainkaan nukkunut.

Mutta tosiaan voi olla lääkkeet ja burnout kanssa. 

En tiedä kuorsaanko ja mies nukahtaa aina ennen minua niin ei ainakaan ole maininnut huomanneensa mun kuorsaavan. Virkeänä en ole herännyt pitkiin aikoihin. -ap

Vierailija
12/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee ensimmäisenä mieleen huono sisäilma (homeongelmat) tai levoton unikaveri, joka verottaa yöunesi laatua.

Tää kämppä on todettu sisäilmaltaan puhtaaksi. Muutettiin tähän sisäilmaongelmaisesta asunnosta ja täällä on hyvä olo. Mies nukkuu kuin tukki eikä vaikuta yöuniini/ pirteyteeni. -ap

Vierailija
13/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehosi käsittelee öisin lääkejäämät ja muut nauttimasi myrkyt ja toksisuus kehossasi on aamuisin suurimmillaan.

Minulla ollut samaa ongelmaa.

Myös alhainen varastorauta aiheuttaa hapenpuutetta nukkuessa ja aamulla väsyttää.

Vierailija
14/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehosi käsittelee öisin lääkejäämät ja muut nauttimasi myrkyt ja toksisuus kehossasi on aamuisin suurimmillaan.

Minulla ollut samaa ongelmaa.

Myös alhainen varastorauta aiheuttaa hapenpuutetta nukkuessa ja aamulla väsyttää.

Okei.. mitenhän tuota voisi helpottaa. Varastorautaa ei oo katottu, aina mitattu vaan hemoglobiini joka on ollut kunnossa. -ap

Vierailija
15/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea? Kilpirauhasen vajaatoiminta? Anemia? Masennus/stressi/burn out? Kannattaa varmaan hakeutua lääkärin juttusille, uni on kuitenkin todella tärkeä asia ihmisen henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin kannalta. :)

Vierailija
16/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniapnea? Kilpirauhasen vajaatoiminta? Anemia? Masennus/stressi/burn out? Kannattaa varmaan hakeutua lääkärin juttusille, uni on kuitenkin todella tärkeä asia ihmisen henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin kannalta. :)

Kilppari on tutkittu. Anemiaa tai uniapneaa ei. Stressiä ei ole enää kun asiat on saatu hoidettua, mutta ehkä sitten jonkunlainen burn out.. En oikein tiedä miten tätä asiaa selittäisi terveyskeskukseen soittamalla että saisi ajan vastaanotolle. Lääkärin kontrolliaika vasta kuun lopussa (lääkkeisiin liittyen). -ap

Vierailija
17/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea?? Kokeile lähteekö päänsärky aamulla syvähengityksellä, se viittaisi hengityskatkoksiin.

Itsellä myös Mirta aamuyön valvomisen takia, sen otan viimeistään klo 20 eikä mulla ole aamutokkuraa lainkaan.

Vierailija
18/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniapnea?? Kokeile lähteekö päänsärky aamulla syvähengityksellä, se viittaisi hengityskatkoksiin.

Itsellä myös Mirta aamuyön valvomisen takia, sen otan viimeistään klo 20 eikä mulla ole aamutokkuraa lainkaan.

Täytyy kokeilla huomen aamulla! Mä oon ottanu 22-23 välillä.. -ap

Vierailija
19/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin vie tajuttomaksi.

Ylipaino pois. Liikuntaa ja tervellinen ruokavalio avuksi.

Vierailija
20/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapin vie tajuttomaksi.

Ylipaino pois. Liikuntaa ja tervellinen ruokavalio avuksi.

Ei oo ylipainoa. Liikun päivittäin. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän