Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin kaikki laskut (palkassa kesälomarahat) ja käteen jäi 500e

Vierailija
11.06.2018 |

Ei siinä vielä mitään, mutta lapsille olen luvannut huvipuistoreissun ja siihen menee ainakin 200e, eli käytännössä loppukuulle jää 300e! Ja sillä sitten pitäisi pärjätä heinäkuun alkuun saakka tai ainakin lapsilisiin!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kesäloma yllätti lapsiperheen :D

Ei vaan kiky realisoitui.

Aina löytyy joku pirun huono tekosyy jonka taakse piiloutua, kun ei osata suhteuttaa menoja tuloihin.

Miten ne suhteutetaan? Jos laskuja on ne on maksettava. Minä maksan miehenkin laskuja, mies osti auton, se on hänellä ja lapsilla pakko olla. Laittoi erämaksun siitä mulle. Jos en maksa lapsilla ei ole autoa. Mies asuu lasten kanssa.

ap

Ei osteta autoa osamaksulla, jos siihen ei ole varaa. 

Auto on pakko olla, jopa kaksi.

ap

Vierailija
22/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on äitihullu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ap ole tänne mitään selittämisen velkaa, kylmäkiskoisia ihmisiä, joiden mielestä on ihan oikein, ettei vuoden raatamisen jälkeen ole edes oikeutta viedä lapsia huvipuistoon? Mihin tämä maailma on menossa, kun ihmisistä on tullut näin kovia? Millaista porukkaa täällä oikeen kirjoittelee.

Vierailija
24/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta on, meinaan ainakin 3 sitten jos huvipuistoreissuun menee 200 €.

Tottahan sinä nyt 300 eurolla kuukauden pärjäät, jos laskut on maksettu. Siis vaan ruokaan on käytettävissä 300, sehän riittää hyvin kuukaudeksi kun lapset eivät asu sinun luonasi. Syöt puuroa muutaman päivän ja vietät lomaasi uimarannalla eväiden kanssa tai fillaroiden.

En mä itseeni paljoa kaipaa käyttääkään rahaa. Vaikka menee sitä nyt yli 300e. Ja lomalla ei mene onneksi työmatkoihin bensaa!

ap

Vierailija
25/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä ap ole tänne mitään selittämisen velkaa, kylmäkiskoisia ihmisiä, joiden mielestä on ihan oikein, ettei vuoden raatamisen jälkeen ole edes oikeutta viedä lapsia huvipuistoon? Mihin tämä maailma on menossa, kun ihmisistä on tullut näin kovia? Millaista porukkaa täällä oikeen kirjoittelee.

Kiitos, niinpä.

ap

Vierailija
26/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olis rahaa, mutta perhe ei halua lähteä minnekään. Katoin matkoja Malediiveille, mutta mitäpä minä siellä yksin tekisin.

Vierailija
27/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset ole kovia vaan realisteja. Jos on pieni palkka (tai vaikka ihan keskituloinen), pitää kaikki suunnitella ja budjetoida. Jos ensi kesänä haluaa huvipuistoon ja nyt alkaa säästää, niin 12*20 euroa tekee 240. Niin se on aina ollut, että sitä elämää täytyy suunnitella ja budjetoida kunnolla eteenpäin jotta voi jotain ylimääräistä tehdä. Tuntuu että nykyään monet haluaa kaikki mulle nyt tyyppisesti

Vierailija
28/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä olis rahaa, mutta perhe ei halua lähteä minnekään. Katoin matkoja Malediiveille, mutta mitäpä minä siellä yksin tekisin.

Oi, ymmärrän tuskasi. Eikö ehkä joku lapsista vanhemapana lähtisi seuraksi?

ap

Vierailija
29/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä täällä suutaan soittavat on sossun asiakkaita, joille yhteiskunta maksaa huvipuistoreissutkin? Ei tätä muuten voi ymmärtää. Kyllä tavallinen palkansaaja on toisen pienipalkkaisen puolella.

Vierailija
30/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette suunnitelleet jotain edullisempaa kesäpuuhaa?

Maksoin laskut suunnittelemisen jälkeen :D

ap

Ja kaikki ne laskut tuli sulle yllärinä? Ehkä sun kannattaisi pyytää ammattiapua talouden suunnitteluun. Mistä tulee niin paljon yllärilaskuja? 

Vierailija
31/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ap:ta hiillostatte? Hänellähän on asiat hyvin. Laskut maksettu, lapset pääsevät huvipuistoon ja rahaakin on jäljellä? Monella muulla ei ole lainkaan näin hyvin.

Vierailija
32/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kesälomarahat menee kaikki ruokaan. Ruokalasku on aivan hirveä, kun lapset eivät saa koulun ilmaista ruokaa kahteen kuukauteen.

Vierailija
33/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että nämä yllärilaskut on ylimääräistä kulutusta kuten luottokorttilaskua ja nettihumputtelua. Tavalliset menot kuten sähkö, vesi, vakuutukset ja autoon liittyvät kulut tulisi osata budjetoida ja ennustaa etukäteen, etenkin jos palkka on pieni. Muuten siitä lomarahasta ei tosiaan jää mitään käteen.

Vierailija
34/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voinut säästää vaikka 20€/kk? Elo-toukokuu olisi tullut säästöön jopa se 200€. Miksi ihmiset on niin tyhmiä, että olettaa sen kesälomarahan, mikä on muinaisjäännös, jota ei edes kaikilla ole, olevan se millä hurvitellaan kesäloma reissut. And by The way maksoin omastani kesälomarahastani minulle ja miehelleni al inclusice matkan ja viikon mökin. Jännästi jäi vielä yli 1500€ omaa palkkaa käteen.

Vierailija
35/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kesälomarahat menee kaikki ruokaan. Ruokalasku on aivan hirveä, kun lapset eivät saa koulun ilmaista ruokaa kahteen kuukauteen.

Se ei ole ilmaista. Verorahoilla se kouluruoka on maksettu.

Vierailija
36/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Malediiveilla pitäisi käydä kiiruusti, ennen kuin uppoavat. Kun lapset ovat aikuisia, voi olla jo myöhäistä.

Vierailija
37/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtänet ehkä sinäkin miksi tässä ketjussa kutsun sitä ilmaiseksi.

Vierailija
38/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Malediiveilla pitäisi käydä kiiruusti, ennen kuin uppoavat. Kun lapset ovat aikuisia, voi olla jo myöhäistä.

Mikä se merenpinnan nousutahti sitten muka on?

Vierailija
39/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten ihmisillä voi olla niin paljon laskuja. Tai eihän ne itsestään tule. Itse maksan asumisen, sähkön, vakuutukset, puhelinliittymät ja lasten harrastukset mutta en nyt muita laskuja keksi mitä minulla olisi.

Vierailija
40/48 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te ap:ta hiillostatte? Hänellähän on asiat hyvin. Laskut maksettu, lapset pääsevät huvipuistoon ja rahaakin on jäljellä? Monella muulla ei ole lainkaan näin hyvin.

Tämä. Lapsilisät tulevat jo 22. päivä, eli hyvin voi tehdä luvatun huvipuistoreissun ja pärjää loppurahoilla oikein mainiosti. Ennemmin nostan ap:lle hattua, hienoa että sait laskut maksettua ja rahaa jäi ylikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän