Kuinka monta niskaa ihmisellä on?
Mitä tarkoittaa jos ihminen sanoo että on niskat jumissa?
Käsittääkseni ihmisellä on yksi niska.
Kommentit (20)
Oon siinä oähkäiltavää kun joku on t kirjaimen lausunut sanan perään. Jotkuthan sanoo myös kellot, housut, työt.
Yhtä monta kuin leukoja + emännänkyttyrä
7. Myös "munat" on täysin valheellinen termi. Tai että mennään "kämpille": eihän ihminen voi kahteen paikkaan mennä samanaikaisesti! "Partakone" on myös erittäin sekava sana: siis kone, joka tekee partaa? Entä "nännipiha"? Joo-o... Tai "puhelimella soittaminen": eihän kukaan puhelimella soita! Viululla soitetaan, ei puhelimella.
Tarkoittaa niskan molempia puolia tuo niskat. Joskus on vain toinen puoli jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Oon siinä pähkäiltavää kun joku on T-kirjaimen lausunut sanan perään. Jotkuthan sanoo myös kellot, housut, työt.
Tämä. Housut ja sakset ovat aivan mielisairaita sanoja, jotka pitäisi kieltää. Menen töihin. Ihan varmasti menet! Meinasitko jakautua kahtia?
Mä oon aina ajatellut että sillä meinataan niskanikamia koska useinhan tuota sanontaa käytetään kun on niin jumissa ettei pääkään käänny.
Vierailija kirjoitti:
7. Myös "munat" on täysin valheellinen termi. Tai että mennään "kämpille": eihän ihminen voi kahteen paikkaan mennä samanaikaisesti! "Partakone" on myös erittäin sekava sana: siis kone, joka tekee partaa? Entä "nännipiha"? Joo-o... Tai "puhelimella soittaminen": eihän kukaan puhelimella soita! Viululla soitetaan, ei puhelimella.
Miehellä on kaksi munaa.
Roikkuvat siinä kikkelin alapuolella.
AV-mammalla on kolme leukaa, joten olisiko niskojakin kolme?
Tiina-kirjoissa pisti aina silmään, kun Tiinan isä meni työhön. Ilmeisesti noin sanottiin aiemmin.
Meillä täällä Vorssassa on Koskenniska.
Ihmisellä on kahdeksan niskaa. Lukee raamatussa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on kahdeksan niskaa. Lukee raamatussa.
Siellä nyt lukee ihan mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon siinä pähkäiltavää kun joku on T-kirjaimen lausunut sanan perään. Jotkuthan sanoo myös kellot, housut, työt.
Tämä. Housut ja sakset ovat aivan mielisairaita sanoja, jotka pitäisi kieltää. Menen töihin. Ihan varmasti menet! Meinasitko jakautua kahtia?
Väärin. Sakset ovat kaksi esinettä jotka on kytketty yhteen. Ennen oli keritsimet ja sitten keksittiin sakset. Housuissa on kaksi osaa, hameessa on yksi.
Televisiokuvien mukaan AY-johtajilla voi olla useampi niska, leuoista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Munilla on alunperin tarkoitettu kiveksiä.
Vierailija kirjoitti:
Satosella on 3 niskaa ja kaksi leukaa... 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satosella on 3 niskaa ja kaksi leukaa... 😂😂😂
Sillä ei ole yhtään järkeä.
Ja silloinkin on usein kyse hartioista (joita on kaksi) eikä suinkaan niskasta. Ehkä se sekaannus tulee juuri tuosta?