Maksoin kaikki laskut (palkassa kesälomarahat) ja käteen jäi 500e
Ei siinä vielä mitään, mutta lapsille olen luvannut huvipuistoreissun ja siihen menee ainakin 200e, eli käytännössä loppukuulle jää 300e! Ja sillä sitten pitäisi pärjätä heinäkuun alkuun saakka tai ainakin lapsilisiin!
Kommentit (48)
Lakatkaa yhdessä lasten kanssa eppuun eväät. Popcornia, voitaleipää, pillimehua. Menkää metsään ihmettelemään. Vielä viltti mukaan, niin on leppoisampi istuskella ja nauttia eväistä. Jos vielä saa sytyttää nuotion, niin makkaran paistaminen on luxusta lapsille. Mitähän tulis kustantamaan ? Veikkaan tommoset 15-20 euroa. Sillä rahalla saa kyllä jo jotain herkkuakin sinne reppuun. Sovitte lasten kanssa, että menette sinne huvipuiston sitten, kun rahatilanne on parempi.
Voihan ollakin, että paremmat muistot lapsille jää päivästä metsässä kuin päivästä ihmisvilinässä huvipuistossa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten ihmisillä voi olla niin paljon laskuja. Tai eihän ne itsestään tule. Itse maksan asumisen, sähkön, vakuutukset, puhelinliittymät ja lasten harrastukset mutta en nyt muita laskuja keksi mitä minulla olisi.
En ymmärrä tätä keskustelupalstojen yksisilmäisyyttä.
Koska _minulla_ ei ole vastaavaa tilannetta niin en mitenkään voi pinnistellä - kaikkeni toki yritin - ja kuvitella että jollain muulla olisi asiat toisin kuin minulla.
No eiköhän noi samat oo muillakin ja aika summa niistäkin jo kertyy. Ap sai laskunsa maksettua, eikö se pitäisi riittää? Ymmärtäisin teidän vingunnan, jos laskut olisivat jääneet maksamatta? Ehkä pointti oli siinä, että ennen siitä lomarahasta jäi 30% enemmän lomalle käytettäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te ap:ta hiillostatte? Hänellähän on asiat hyvin. Laskut maksettu, lapset pääsevät huvipuistoon ja rahaakin on jäljellä? Monella muulla ei ole lainkaan näin hyvin.
Tämä. Lapsilisät tulevat jo 22. päivä, eli hyvin voi tehdä luvatun huvipuistoreissun ja pärjää loppurahoilla oikein mainiosti. Ennemmin nostan ap:lle hattua, hienoa että sait laskut maksettua ja rahaa jäi ylikin.
Noh, kiitos. Miten te muut elelette loppukuun, kun rahaa ei jää yli? Vai tarkoittaako se, että budjetoidun yli ei jää? Itse en budjetoi, vaan ostan mitä tarvitaan. Ja meinaan kun itseltä loppuu rahat, käytän loppukuun luottokorttia ja pyrin maksamaan kasautuneen saldon pois kerralla (ilman kuluja). Jos joudun ostamaan luotolle, laitan sinne vain pakollista, kuten bensaa ja ruokaa yms. jotain pientä kuten käynnin kahvilla.
ap
Pakko myöntää että vasta viime vuoden aikana olen oppinut oikeasti budjetoimaan. Käteen saan 1450e kuussa ja nykyään säästän siitä 500e/kk. Ennen meni kaikki... Sitä kadun todella, koska nyt olisi jo vaikka mitä mahdollisuuksia sillä rahalla minkä vuosien varrella olisi voinut säästää.
Mutta ei se mitään, parempi nyt kuin ei koskaan. Ja nopeasti ne vuodet tulevat nytkin kulkemaan, sitten kohta olen keski-ikäinen ja ei ole tili ihan tyhjillään.
Meidän persaukisessa perheessä äiti teki aina eväät huvipuistoon, ettei tarvitse käyttää rahaa kalliisiin pikaruokiin siellä. Kylmälaukku ja kylmäkalleja, sinne eväsleipiä, lihapullia (itse tehtyjä), miniluumutomaatteja ja vihannestikkuja, mehua ym. Siinä säästää pitkän pennin ja piknik on hauska lisä huvipuistopäivään.
Sähän tyhmä olet jos miehen laskujakin maksat.Eivät LAPSET autoa tarvitse, pöljä.Eli: laskujen suuruus oli oma valintasi.Now stop whining!