Kauanko kestää heräämisestä töihin lähtöön?
Minulla kestää tunnin. 20 min aamupala ja nettiä, 5 min syvähengitys, 15 min meditointi, 15 min vaatteet, 5 min eväät.
Kommentit (47)
Jos en käy suihkussa aamulla niin noin 20min. Vaatteet on sohvalla valmiina, kylppärissä aamutoimet, jonka jälkeen nopea meikkaus ja hiusten pikasuoristus ja bussipysäkille.
Syön aamupalan töissä (jugurtti, leipä tms), ja jos teen esim leipää teen sen jo illalla jääkaapiin valmiiksi. Pakkaan myös käsilaukun illalla kuin myös valitsen vaatteet valmiiksi sohvalle.
Jos käyn aamulla suihkussa (harvemmin), niin herään noin 40min ennen lähtöä.
Herätys klo 6
Vessa, suihku 6-6.15
Kahvin keitto 6.20
Meikkaus, rasvaus 6.25-6.50
Hiusten kuivaus 6.50-7.10
Sängyllä istuminen ja jonkun turhan videon tuijottaminen 7.10-7.20
Pukeutuminen 7.20-7.30
Kämpän tarkistaminen (sähkölaitteet yms. pois päältä) ja ulos ovesta 7.35
Siispä noin 1.5 tuntia
Otan työt vastaan kotiin n. 10 minuutin kuluttua heräämisestä. Se onkin parasta pph:na, ettei tarvi lähteä mihinkään.
10 min vaatteet päälle ja eväsleipä mukaan, juon miehen keittämän kahvin autossa matkalla. Haluan nukkua niin kauan kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Entä suihku, hiukset ja meikki?
Miehenä en harrasta meikkausta mutta jos minun pitää lähteä klo 7:30 kotoa töihin, niin nousen ylös suunnilleen klo 6:15. Ensimmäisenä ajan parran ja menen suihkuun, jolloin pesen itseni kokonaan hiuksia myöten. Aamusuihku erottaa yön päivästä myös vapaa-aikana, ja siihen mennee noin 10-15 minuuttia.
Suihkun jälkeen petaan vuoteen ja laitan suodatinkahvin tippumaan tai teeveden kiehumaan. Samalla kun syön kevyttä aamiaista luen Hesaria ja katson YLE:n aamu-teeveetä. Syömisen jälkeen pesen vielä hampaat noin klo 7:15, jotta olen mahdollisimman puhdas ja raikas töihin lähtiessä. Eli aikaa menee ainakin tunti, ja mitä aiemmin nousee ylös sitä kiirettömältä se lähteminen tuntuu. Kun tietää jo edellisenä iltana että seuraavana aamuna on noustava tiettyyn aikaan ylös, niin sitä "ohjelmoi" itsensä toteuttamaan tietyt aamurutiinit.
Alle 20 min. Esim. jos meen klo 4 töihin niin herään 3.20. Yleensä 3.36 lähden pöyrän selkään :D
Yksin 10min, lasten (3 ja 5v) kanssa 30min. Yksin en tee muuta kuin käyn vessassa, harjaan hiukset ja laitan letille, pesen hampaat, puen, otan eväät jääkaapista ja lähden.
hygienia kirjoitti:
Eikö ap käy suihkussa?
Riittää kun suihkussa käy illalla.
ohis
Jos laiskottaa eikä jaksa nousta, niin 15 min riittää vallan hyvin (ja siinä on luppoaikaakin) siihen, että pääsen ovesta ulos.
Tunti. Suihku, meikki, hiukset ponnarille, eväiden pakkaaminen, joku rahka aamupalaksi, nopea instan selaus ja voimien kerääminen tulevaan työpäivään. Työmatkaan menee myös melkein tunti.
20 min. Nopea aamupala, vaatteet päälle ja pyörän selkään. Perillä töissä suihku ja puuroa.
Tunti. 20min herääminen pissalla käynti aamukahvi. 20 min koiralenkki. 20min meikki ja pikasiivous.
En koskaan käy aamulla suihkussa vaan illalla lenkin jälkeen. Aamulla kello herättää seitsemältä, mies valmistaa aamiaisen, itse pesen kasvot ja hampaat, laitan dödön ja kosteusvoiteen, pukeudun, menen aamiaiselle, juttelen perheen kanssa, lähden kävellen töihin noin 7.40.
N. 20 min. joskus kun on väsynyt voi mennä 25.
Suihku, aamupala, pukeminen. Puoli tuntia kellon soitosta olen töissä useimmiten.
Noin 1 minuutti herätyksestä ja sängystä toimistoon jos on kiire. Kengät jalkaan verhot auki ja töihin. Käytännössä 5-10 min kun tarkastaa paikat ennen lähtöa jos on tarvetta. T: Rekkakuski =)
Vierailija kirjoitti:
Otan työt vastaan kotiin n. 10 minuutin kuluttua heräämisestä. Se onkin parasta pph:na, ettei tarvi lähteä mihinkään.
Jaa, minusta parasta on just se lähteminen. Kun saa lapset nakattua sinne päivähoitoon, niin saa ajella 20min rauhassa hyvää musaa kuunnellen tai vaihtoehtoisesti aivan hiljaisuudessa nautiskellen töihin. Töissä pääsee halutessaan ja tauoilla sosialisoimaan mukavien aikuisten kanssa ja päivän päätteeksi saa taas ajella rauhassa ja hiljaisuudessa päiväkodille. Kunnes se hemmetin älämölö ja paimentaminen alkaa taas.
En ikinä ikimaailmassa voisi tehdä töitä lasten parissa, niin rakkaita kun omat lapset ovatkin. Kaipaan kuitenkin hiljaisuutta ja omassa rauhassa olemista, mikä nyt ei aina töissäkään (osin avokonttori) toteudu. Onneksi on ihmisiä, jotka pitävät lasten parissa työskentelystä, sillä he mahdollistavat sen, että minä voin tehdä työtä, josta pidän :)
N. 1,5 h. Ehdin meikata, käyttää koiran tunnin lenkillä ja syödä aamupalan.
Tunti, sisältää koirien ulkoilutuksen, hampaiden pesun ja meikin sekä eväiden heittämisen reppuun. Syön vasta töissä ja suihkussa käyn illalla.