Olenko ainoa, joka kesäloman alkaessa on aivan uupunut?
Olen työvuoden jäljiltä aivan poikki. Koko ajan joku sukulainen kyselee, mitä aion nyt tehdä lomallani, ja kaverit pyytelevät koko ajan ties minne. Mieskin odottaa, minne huomenna taas startattaisiin. On meillä lomalla jonkin verran suunnitelmia, mutta tällä hetkellä tilanne on se, että miehen kysymys siitä, moneltako lähdettäisiin kauppaan sai jo minut niin ahdistuneeksi aikatauluista, että riita siitä tuli. Mitähän voisin tehdä, että tilanne paranisi nopeasti?
Kommentit (11)
Olen yrittänyt olla vaan, hiljakseen, mutta ei se lapsiperheessä oikein tunnu onnistuvan. Koko ajan on pyöritettävä ruokapalvelua ja pesulaa sun muuta. Ja aina joku haluaa jotakin. ap
Ota pari päivää omaa lomaa? Lapset miehen hoiviin ja lähde itse vaikka lähikaupungin hotelliin rentoutumaan.
Olen täältä oppinut, että vain opettajien työ on niin raskasta, että uupuu ja tarvitsee ensin neljä viikkoa nukkua, että jaksaa alkaa lomailemaan
Oletko opettaja? Mikään muu ammattikunta ei ole noin stressaantunut. Mistä se johtuu? Kiirettä, painetta ja pitkää päivää painan minäkin suunnittelijana, mutta mukava jäädä lomalle, vaikka kannan puhelinta lomallakin mukana ja vastaan akuuttitilanteissa. Ei se mua haittaa. Jos teen päivän töitä lomalla, pidennän lomaa pari kolme päivää. Ok myös työnantajalle.
Emme ole opettajia, mutta tämän viikon alussa oltiin mieheni kanssa täysin akut tyhjinä. Nyt on ladattu itseämme ja olo on jo paljon parempi. Huomenna molemmat menevät joksikin aikaa takaisin töihin, mutta vasta iltapäivällä. Onneksi loma jatkuu myöhemmin.
Tässä lomakauden alkustartissa ollaan mökkeilty, käyty festareilla ja minä lähes aikuisen lapsemme kanssa kapungin järkkäämällä retkellä. Kotona olen tehnyt vain pakolliset.
Minun työmaallani tehdään raskaimmat työt kesällä ja niihin noustaan aikaisin. Niinpä yritän nyt tehdä pakolliset kodin kausihommat ennen juhannusta, ja sen jälkeen keskityn ihan muuhun.
Mun loma alkaa heinäkuussa ja alan olemaan niin uupunut että voin jo henkisesti pahoin. Koko kevät on sairastettu ja mä vedän kokopäivätyötä noin 4h yöunilla. Just joku päivä mietin kun silmät ristissä odotin bussia, et mä vaan edelleen odotan, että se elämä ihan oikeasti alkaa.. se oikea perhe-elämä, kun ensin pääsee tästä joka yönä tapahtuvasta huudosta. Koska nautin tästä? Koska jaksan/ehdin taas harrastaa? Anteeksi avautumiseni..
Ymmärrän tuon tunteen. Olen itsekin aivan poikki. On ollut todella raskas vuosi sekä töissä että omassa elämässäni (oma sairastuminen ja puolen vuoden sisällä lähisuvussa kolme kuolemantapausta saattohoitoineen). Ihan itkua väänsin viimeiset pari päivää töissä ja olin varma, etten mitenkään selviä perjantaihin asti.
Saat ihan rehellisesti sanoa muille, että aiot vain levätä loman alun. Lomalla ei tarvitse suorittaa. Sinun ei tarvitse olla mieliksi muille. Jos joku ehdottaa jotain menoa, sano, että katsotaan viikon päästä.
Itsekin olen päättänyt vain levätä ensi viikon. Minulla on lomat laitettu sillä tavalla typerästi, että olen pari viikkoa lomalla, viikon töissä ja pari viikkoa lomalla. Olisin halunnut pitää lomani yhteen putkeen kuten kaikki muutkin meillä töissä, mutta ei kuulemma käy. Kaikki työkaverini itse asiassa saivat jopa palkatontakin lomaa, koska halusivat pidemmän loman. Olen vähän katkera, vaikka ei saisi olla. Ensi viikko menee toipuessa ja seuraavan viikon mietin, että taas pitää töihin. Ahdistaa tämäkin ihan järjettömästi. Ahdistaa jo nyt, että miten jaksan tuon väliviikon töissä. Ottaa päähän ihan hirveästi, mutta yritän nyt jotenkin sopeutua ajatukseen. Jotenkin olisin vaan nyt kaivannut kunnon loman. Mutta ei voi mitään.
Tsemppiä teille muille väsyneille. Koitetaan jaksaa.
Minun työpaikallani väsyneimpiä ovat ne, jotka odottavat eniten lomas. Uuden loman odotus ja siitä unelmointi akkaa heti edelliseltä lomalta palattua. Ikään kuin loman odotus lamaisi ihmisen.
Pystyttekö lähtemään koko perheenä lomalle. Ottakaa vaikkapa all inclusive paketti, pakkaa kirjoja mukaan. Turkkiin pääsee nyt halvalla ja hintataso on edullinen.
Jos on noin väsynyt, niin edes kuukauden loma ei sitä väsymystä poista.
Voisitko ihan vaan levätä päivän tai pari?