Minkä herkun olet pilannut liialla syömisellä, (kyllästynyt) tai sitten jollain muulla tavoin
Joka nyt lähinnä aiheuttaa vain etoavia tunteita ja kylmiäväreitä.
Mulla on Daim-tuutti. Ennen oli herkku, nykyään yökky. Söin sitä ennen todella usein ja kyllästyin siihen totaalisesti. Saas nähdä pystynkö enää koskaan syömään sitä. :(
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Aniskauhuni juontuu teini-iän anisviinakokeiluista.
Tämä myös minulla.
Metrilakut. Oli ennen herkkua mutta möin niitä pari vuotta markkinoilla ja tapahtumissa jonka jälkeen ei oo kyllä tehnyt mieli. Kuului työsuhde-etuun että niitä sai syödä myydessä ja tuli vedettyä usein sokeriähkyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitsojen kinkkusuikaleisiin, varsinkin tilapitsojen.
Sama. Maistuu ihan lenkkimakkaralta. En halua syödä lenkkimakkarapizzaa. Enemmän vois olla muitakin vaihtoehtoja kun aina sitä "kinkkua" tai salamia.
Onhan ananas, purkkiherkkusienet ja jauheliha.
Rakastin lapsesta asti riisikakkuja. Kun muutin nuorena aikuisena omaan kotiin, niitä tuli ostettua ja syötyä koko ajan. Nyt en enää kestä ajatustakaan!
Jäätelö. Reilu 10 vuotta sitten ostin jostain syystä usein kerralla melko paljon jäätelöä kerralla ja koska minulla ei ollut pakastinta tai edes pakastelokeroa, niin söin sitä mahdollisimman paljon kerralla ennen kuin se meni huoneenlämmössä pilalle. Sitten tuli joka kerta oksennettua joka kerta sitä osittain sulanutta jäätelöä monen tunnin ajan pois mahasta ja olo oli joka kerta todella huono. Sitten se jäätelön ahminta loppui, mutta edelleenkään en pysty jäätelöä syömään. Muutaman kerran olen maistanut, mutta en ole paria lusikallista enempää syönyt, koska kaikki jäätelö maistuu minun mielestäni ihan oksennukselta.
Cheddar. Söin sitä säännöllisesti Englannissa asuessani, tuli lopulta korvista ulos.
Halloumi, samoin. Meni muutama vuosi etten syönyt sitä ollenkaan, nyt taas maistuu silloin tällöin sitruunan kanssa paistettuna.
Yleensäkin englantilaiset perussandwichit. Se kammottava höttöleipä, yök...
Kotipizzan pitsaa ei ole tehnyt mieli sen jälkeen, kun kaksi vuotta sitten sairastuin vatsatautiin samana iltana kun olin syönyt Tropicanan. Muistan vieläkin miltä kinkunpalat tuntui kurkussa tullessaan ylös. Se tomaattikastike puistattaa vieläkin kun muutaman kerran olen miehen Kotipizza-pitsasta palan maistanut, vaikka muiden pizzerioiden tuotteiden kanssa ei ole ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Sprite ja salmiakit. Vedin kerran teininä kännit Spritellä lantratulla salmarilla ja oksensin sen harmaan mössön aamuyöstä lattialle. Meni monta vuotta ennen kuin teki seuraavan kerran mieli salmiakkeja, Spriteä en pysty juomaan vieläkään, 15 vuotta myöhemmin.
Spriteä en ole pystynyt juomaan 30 vuoteen, koska Sininen enkeli -drinkkejä tuli vedettyä liikaa silloin joskus.
Mokkapalat, tuli yhdessä vaiheessa tehtyä niitä todella usein ja nyt en ole moneen vuoteen halunnut kuullakkaan niistä, yöks.
Alkosta ei taida enää saada Vodka Limeä?
En ole voinut syödä mitään savukalaa sen jälkeen, kun sain savuahvenesta ruokamyrkytyksen melkein kymmenen vuotta sitten.
Kanafileet. :( Laihdutin 30 kg vuodessa (elämäntapamuutos ja liikunta, jos kiinnostaa) ja söin paaaaljon kanaa. Lopuksi meinasin oksentaa kun olisi pitänyt syödä herkullista, hyvinmaustettua kananfilettä. Heitin pois. Noloa ja sääli.
Kaakaota join lapsena joka päivä joko aamulla tai illalla ison mukillisen. Kun muutin omaan kotiin, en ole kaakaota juonut tai ostanut. Kyllästyin totaallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllästyn melkein kaikista ruuista mitä syön usein. Joku terveellinen välipala esimerkiks mitä syön usein ja alussa tuntuu niin ihanalta etten varmaan kyllästy mutta se tulee aina tapahtumaan. Ei vaan maistu enään samalla tavalla kun aikasemmin. Olen myös syönyt sushia tosi tosi usein ja ei enään maistu niin hyvälle ja enään ei teke mieli sitä syötä. Sen takia pitä mulla olla aika vaihteleva ruoka.
Minulla sama juttu. Nyt on sellainen vaihe, että on hankala keksiä ruokia, kun kaikki kyllästyttää. Ja kokkaan tosi vaihtelevasti ja mulla on useita "vakioreseptejä". Kyllästyttää vaan kaikki, vaikka siitä olisikin jo viikkoja kun viimeksi jotakin suosikkiruoistani tein.
Tällä hetkellä on ideat hukassa. Ja arkiruoan pitäisi vielä olla suht yksinkertaista ja nopeasti valmistuvaa.
Oh I feel you!! Siis ihan älyttömän vaikea tää kokkaaminen ja jonkun uuden aterian keksiminen. En vaan jaksa ja haluaisin että joku tekis koko ajan eri ruokaa mulle :D oon sama henkilö kenelle vastasit:)
En kyllä kaipaakaan. kirjoitti:
Alkosta ei taida enää saada Vodka Limeä?
Yööööhhh oliko ihan pakko!!
Mustaherukkavispipuuro + turkkilainen jugurtti
Pinaattiletut
Sinihomejuusto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiener nougat. Tykkäsin tosi paljon ja sitten yksinä joulun pyhinä sain mahataudin...
Ovat kai myös muuttaneet reseptiä...
T. Eri
Resepti on muuttunut myös Budapest- konvehdeissa, nekään eivät maistu enää.
Hunaja.
Sain kaverin luona kerran yökylässä iltajuomaksi kuumaa hunajavettä ja se oli aivan taivaallista.
Sitten manguin vanhempani ostamaan meillekin hunajaa jota ahmaisin noin desin.
Olin onnellinen siihen saakka, kunnes oksentaminen alkoi.
Aniskauhuni juontuu teini-iän anisviinakokeiluista.