Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos alkaisit syödä täysin oman fiiliksesi mukaan etkä noudattaisi enää mitään ruokasääntöjä

Vierailija
10.06.2018 |

Ruokailuaikoja tai muutakaan niin miten kävisi? Miten tulisi syötyä? Söisit esim. kasviksia ja lämmintä ruokaa vain jos tekisi mieli jne. Lihoisitko vai laihtuisitko?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin vain suklaata ja pizzaa.

Vierailija
2/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin kyllä huonommin ja sen vuoksi lihoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tulisi syötyä enemmän herkkuja. Tosin nytkin herkkujen syöntiä minulla rajoittaa enemmän raha (tai oikeastaan sen puute) kuin herkkujen epäterveellisyys.

Vierailija
4/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painaisin hyvin pian reippaasti yli 200 kiloa.

Vierailija
5/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin voileipiä, hedelmiä, suklaata ja jäätelöä ja lihoisin nopeaa vauhtia.

Vierailija
6/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen niin jo nyt ja olen terve, normaalipainoinen.

Vierailija
7/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mähän syön just oman fiilikseni mukaan. Ei tee mieli pikaruokaa, karkkia tms juttuja lainkaan koska ruokavalio on kunnossa. Ruokavalioni on kasvispainotteinen luonnostaan ja näytän ruokasäännöille keskisormea.

Vierailija
8/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin huonommin ja varmaan lihoisin. Tulisi syötyä enemmän epäterveellisiä herkkuja, sillä vaikka pidänkin monista terveellisistä ruuista en aina jaksaisi niitä laittaa. Tulisi helpommin ostettua vaikkaa pizzaa.

9/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lihoisi, mutta söisin vähemmän terveellisesti.

Syön jo nyt herkkuja sen mukaan kuin haluan ja siinä määrin kuin mielitekoni ovat toteuttamiskelpoisia.

En erityisemmin tykkää tummanvihreistä lehtivihanneksista ja pähkinöistä, paitsi osana hyvää salaattia tai muuta hyvää ruokaa. Syön kuitenkin säännöllisesti, silloinkin kun en jaksa valmistaa hyvää salaattia tms., näitä ruoka-aineita esim. smoothieina (jotka eivät ole hyvän makuisia mielestäni). Jos söisin pelkästään sitä mitä tekee mieli, en söisi niitä, ja kokonaisuus olisi vähemmän terveellinen.

Vierailija
10/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö paljon herkkuja, niin aika nopeasti huomaa että olo ei ole paras mahdollinen ja sitten fiilikset ovat sellaiset, että ei tee mieli syödä niin paljon herkkuja. Eli syön jo nyt fiiliksen mukaan melko terveellisesti. Välillä tulee otettua pari lasia liikaa alkoholia tai syötyä liikaa herkkuja, mutta sen huomaa heti että fiilis ei ole silloin paras mahdollinen. On väsynyt olo, heikko olo tms.

Vierailija
11/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin juuri niin kuin syön nyt.

Minulla ei ole mitään ruokasääntöjä. Syön neljä kertaa päivässä pienen aterian ja illalla pähkinäsekoitusta. Ateriat koostuu vihanneksista ja jonkin verran hedelmistä. Syön päivässä kolme palaa täysjyvä ruisleipää ilman muuta päällystettä kuin sipaisu kasvismargariinia. Koska en syö lihaa, huolehdin kyllä proteiinin saannista. Se on kai sitten jonkinlainen ruokasääntö?

Lisäravinteita en käytä paitsi aamuisin kalanmaksaöljy.

Kerran viikossa syön 200g Fazerin pähkinäsuklaalevyn. Siitä on tullut tapa.

Lisättyä sokeria en ole käyttänyt yli kahteen kymmeneen vuoteen, ja sokeroituja tuotteita vältän. Vehnäjauhoa en voi syödä koska suolistoni ei sitä kestä. 

Ateriakokonaisuuksia en jaksa tässä alkaa tarkemmin selostaa. Saan vatsani täyteen ja jaksan arjessa. En treenaa mutta joka päivä kävelen kaksi tuntia koiran kanssa luonnossa, metsissä, rannoilla jne. Siihen lisäksi normaali arkiliikunta.

Olen varsin hoikka eikä minulla ole minkäänlaista vaikeutta pysyä tällaisena. En laihduta enkä lihota. En ole koskaan pitänyt makeasta, mutta suolainen maistuu, samoin voimakkaat mausteet.

Nainen 46

Vierailija
12/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin paljon sushia, hampurilaisia, pizzaa, juustonaksuja, suklaata ja jäätelöä mutta kumma kyllä söisin myös marjoja, hedelmiä ja vesimelonia. Tekisin myös smoothieita. Lihoisin varmasti.

Vierailija
13/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jatkuvasti ylikaloreilla ja voisin huonosti. Huonoa oloa ja väsymystä yrittäisin helpottaa syömällä jne. Lopulta painaisin +100kg. Söisin vain välipaloja ja kahvia, karkkia, pullaa, jätskiä, ehkä kerran päivässä söisin kunnon ruokaa kun lapsille pitäis laittaa kuitenkin.

Vierailija
14/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syön yleensä terveellisesti. Nyt kokeilin tässä kesän alussa syödä herkkuja yms. Ei vaan toimi mulla. Suolisto menee sekaisin, väsyttää, on huono ja turvonnut olo. Mun kroppa vaatii kunnon vihannesruokaa.

Äsken tein lounasta tomaatista, basilikasta ja munakoisosta, sekä itusalaattia kylkeen. Olo on nyt hyvä. Tämän takia himoitsen tuoreita vihanneksia. Lisäksi käytän kalaa, hedelmiä ja oliiviöljyjä sekä yrttejä.

Vierailija
15/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt niin koko aikuisikäni ja olen nyt 43-vuotias.

Alle kaksikymppisenä painoin 86kg ja olen 172cm pitkä (muutin heti yläasteen jälkeen 15-vuotiaana omilleni)

Lihoin joskus 18-vuotiaana vuodessa varmaan sen 20kg. Sitten päälle kaksikymppisenä paino oli sadan kilon paikkeilla muutaman vuoden, sitten alle kolmekymppisenä lihoin 130 kiloiseksi, ja siinä olen nyt sen 15 vuotta pysynyt. Mun paino ei juurikaan vaihtele kuin sen mukaan että talvella painan 2-3 kiloa enemmän kuin kesällä.

Kokonaiskulutus mulla on vuorokaudessa nykyään ehkä 2300 kaloria, joten varmaan siitä mitä syön tulee sit sen verran. Joka päivä syön suklaata ja jugurttia, saattaa olla etten muuta syökään, mutta en niitäkään syö kilotolkulla. En syö koskaan mitään pahaa tai sellaista jota ei tee mieli. Mieluummin olen sitten syömättä kokonaan, ja olenkin usein pitkiä aikoja syömättä. En koskaan ahmi, vaan syön vähän kerrallaan koska inhoan ähkyä ja täysinäistä oloa ja maha menee helposti sekaisin kun on IBS.

Vierailija
16/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ruokavalio paljoa muuttuisi. Syön tälläkin hetkellä oikeastaan fiiliksen mukaan ja en edes erityisemmin tykkää roskaruuasta, karkeista tai pullasta. Ainoastaan jos saisin isomman ruokabudjetin, voisin ostella kaikkia erikoisempia ja hinnakkaimpia hedelmiä ja kasviksia.

Vierailija
17/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söisin juuri niin kuin syön nyt.

Minulla ei ole mitään ruokasääntöjä. Syön neljä kertaa päivässä pienen aterian ja illalla pähkinäsekoitusta. Ateriat koostuu vihanneksista ja jonkin verran hedelmistä. Syön päivässä kolme palaa täysjyvä ruisleipää ilman muuta päällystettä kuin sipaisu kasvismargariinia. Koska en syö lihaa, huolehdin kyllä proteiinin saannista. Se on kai sitten jonkinlainen ruokasääntö?

Lisäravinteita en käytä paitsi aamuisin kalanmaksaöljy.

Kerran viikossa syön 200g Fazerin pähkinäsuklaalevyn. Siitä on tullut tapa.

Lisättyä sokeria en ole käyttänyt yli kahteen kymmeneen vuoteen, ja sokeroituja tuotteita vältän. Vehnäjauhoa en voi syödä koska suolistoni ei sitä kestä. 

Ateriakokonaisuuksia en jaksa tässä alkaa tarkemmin selostaa. Saan vatsani täyteen ja jaksan arjessa. En treenaa mutta joka päivä kävelen kaksi tuntia koiran kanssa luonnossa, metsissä, rannoilla jne. Siihen lisäksi normaali arkiliikunta.

Olen varsin hoikka eikä minulla ole minkäänlaista vaikeutta pysyä tällaisena. En laihduta enkä lihota. En ole koskaan pitänyt makeasta, mutta suolainen maistuu, samoin voimakkaat mausteet.

Nainen 46

Margariini on epäterveellistä ja Fazerin suklaa kamalaa kuraa.

Vierailija
18/18 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön miten haluan. Syön kun on nälkä. Syön lähes joka päivä irtiksiä. Rasvaienen tökkii, eli esim suklaata tai sipsejä tekee mieli vain harvoin.

Arkena syön aamiaisen, töissä lounaan ja lämpimän aterian tai jälkiuunileipää töiden jälkeen. En välipaloja enkä illallisia (paitsi jos on viinin kanssa juustoja, niin niitä vedän).

Ainoa, jota kontrolloin, on viinin juominen.

Bmi on 22-23.

Vuosia sitten kokeilin välipaloja, kun niistä niin paljon puhutaan. Silloin painoni nousi.