Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vanhemmat käyvät töissä, niin eikai nyt kesälomamatkaan tarvitse erikseen säästää?!

Vierailija
09.06.2018 |

Olemme nelihenkinen perhe. Lapset 7v ja 9v. Tavalliset duunarivanhemmat, joiden palkka keskituloisten kastissa nipin napin. Emme asu PK-seudulla, mutta itse rakennetussa 2012 valmistuneessa 150m2 omakotitalossa, josta iso laina. Kaksi hyvin perusautoa. Lapset harrastavat. Aina on terveellistä ja monipuolista ruokaa, nätti koti, asialliset vaatteet ja joulu ja synttärit eivät tuota taloudellisia ongelmia. Välillä meillä on kyllä ns tiukkaa. Käydään joskus leffassa ja hoplopissa ja mä värjään hiuksia kampaajalla muutaman kerran vuodessa jne.

Kesälomaa varten ei ole koskaan tarvinnut erikseen säästää. Ihan normaalisti tulee palkka ja kesälomarahat. Niillä sitten tehdään pari huvipuistoreissua, käydään kesäteatterissa, ajellaan mun siskon luo toiselle puolelle Suomea jne. Käymme JOKA vuosi ulkomailla. Etsitään yleensä vähän edullisempi pakettimatka (perus aurinkomatkat, tui tms) johonkin etelään. Varauksen yhteydessä maksetaan varausmaksu ja ennen matkaa koko reissu pois. Ihan normaalista palkasta. Mitään erityisiä säästötoimenpiteitä ei tarvitse tehdä.

Mä en voi kun ihmetellä, että mihin helkkariin teidän työsskäyvien rahat menevät??! Harvassa perheessä nyt mitään isoja sairauksia tms kuitenkaan on.

Ainiin, meillä on vielä kaksi koiraakin, jotka vie omat kulunsa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudenhallintaa on myös mahdollista saada apua, jos tuntuu ettei rahat riitä. Mä itse hain aikoinaan ilmaista talousneuvontaa.

Vierailija
22/24 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän joka kuukausi palkasta matkakassaan rahaa ja siihen en koske. Säästän sitten ihan missä vaan muussa. Syödään -30 laputettua, ei käydä ravintoloissa, baareissa, ei tupakkaa, ei alkoholia, vaatteita ja kenkiä vain tarpeeseen, ei kalliita harrastuksia, kilpailutettu vakuutukset ja sähköt, ylipäänsä ei osteta mitään ylimääräistä turhaa roinaa. Ei ole venettä, ei mökkiä, ei asuntovaunua, ei kulutusluottoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten elämäntilanteet on erilaisia. Pari ikävää sattumaa ja teidänkin perheen ulkomaan reissut on tehty.

Työttömyys on käytännössä ainoa mahdollinen "ikävä sattuma"

Oletko kuolematon? Et voi joutua onnettomuuteen tai sairastua vaikka ms-tautiin ja joutua pyörätuoliin?

Eikä kukaan perheenjäsenistä sitten voi?

Vaikka puolet avioliitoista päättyy eroon, teidän ei voi mitenkään päättyä?

Vierailija
24/24 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... Meillä kyllä tarvitsee säästää tai ainakin laskea etukäteen mitä voidaan tehdä jos halutaan tehdä kesälomalla jotain spesiaalia. Kolme lasta ja vanhemmat. Molemmat työssäkäyviä. Ei me ainakaan voida tehdä mitä vaan lomalla ja kuinka usein tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä