Onko toivomuslistallasi maita, joissa haluaisit käydä?
Onko sinulla haaveissa joku maa, jossa haluaisit käydä? Miksi juuri se maa kiinnostaa?
Kommentit (22)
Venäjä ja Moldova. Siellä on sellaista kulttuuria josta olen kiinnostunut.
Voi on, ja tosi moni maa onkin! Monessa maassa haluan käydä uudelleen.
Irlanti, erityisesti kaunis luonto ja vehreys vetää puoleensa, myös irlantilainen sosiaalinen kulttuuri.
Italia, jälleen kerran luonto sekä kaunis arkkitehtuuri, taide, ruoka...
Uusi-Seelanti, upea ja erikoinen luonto.
Yhdysvallat, haluan nähdä livenä monet kaupungit, joita olen ikäni nähnyt leffoissa. Sieltäkin löytyy upeita luontokohteita.
Kanada, luonto!
Haluaisin nähdä laiskiaisten hoitokodin, eli Venezuelaan tai Brasilaan tarttis mennä.
Ja lisäksi haluaisin juoda kylmää uusi-seelantilaista sauvignon blancia paikallisella viinitilalla.
Minun listalla on vielä 150 maata, 46 tullut reissattua. Eli tavoite on käydä kaikissa.
Kroatiaan haluisin mennä, kauniit maisemat ja lämpö kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun listalla on vielä 150 maata, 46 tullut reissattua. Eli tavoite on käydä kaikissa.
Mun listalla vielä 156 maata, seuraavaksi ehkä Qatar lentojen välissä.
On, montakin maata. Australiaan olen halunnut 80-luvulta asti. Kiinnostaisi se karu erämaa, outback.
Mutta inhoan matkailua, joten tuskin koskaan sinne asti lähden.
Sellaisia, joissa en ole vielä käynyt, mutta kävisin mielelläni: Irlanti ja Islanti, Japani, Uusi-Seelanti, Australia
Mongolian-matkasta olen haaveillut koko ikäni.
Georgia, sinne menenkin syksyllä.
Islanti oli, nyt en enää oikein tiedä. Olisi pitänyt käydä ennen turistivyöryä.
Safari jossain Afrikan maassa.
Australia.
Costa Rica.
Japani ehdottomasti ensimmäisenä. Kiinnostaa kulttuuri, luonto, kaupungit, perinteet, remppelit ja kaikki maan erikoisuudet. Lähtisin heti jos olisi rahaa.
Toivomuslistallani on jäljellä muutamia naisia, joiden sisällä haluaisin vielä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, siellä tosin riitti minulle hyvin 10 tunnin välilasku. Aamulla kävin kiertämässä Museum of Islamic Artin, sen jälkeen kävelin rantabulevardia, kävin pienellä veneretkellä ja siitä kävelin Souq Waqifiin syömään ja vähän kiertelemään. Se on ihan bussiaseman vieressä josta kätevästi yhteys lentoasemalle. Ihan kiva käydä kerran, siellä kaupungin uudella puolella ei ole oikeastaan mitää nähtävää.
Pohjois-Koreassa haluisin käydä, mutta pelottais kyllä aika paljon koko reissu.
USA, Japani, Austraalia
Mihinkään pers*reikävaltioihin en halua. Ne on kaikki samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, siellä tosin riitti minulle hyvin 10 tunnin välilasku. Aamulla kävin kiertämässä Museum of Islamic Artin, sen jälkeen kävelin rantabulevardia, kävin pienellä veneretkellä ja siitä kävelin Souq Waqifiin syömään ja vähän kiertelemään. Se on ihan bussiaseman vieressä josta kätevästi yhteys lentoasemalle. Ihan kiva käydä kerran, siellä kaupungin uudella puolella ei ole oikeastaan mitää nähtävää.
Kiitos tästä!
Kauanko kesti reissata passintarkastuksesta kaupungille? Oliko helppoa löytää oikea bussi?
Haluaisin käydä Grönlannissa. Vaikka eihän se ole oma maansa vaan osa Tanskaa.
Myös kaikki pienet valtiot kiinnostaa: Luxemburg, San Marino, Andorra, Liechtenstein.
Hawaijilla, Singaporessa ja Taiwanissa olisi myös kiva käydä.
Tavallisemmista kohteista kiinnostaisivat Irlanti ja Slovakia. Haaveilen myös viinimatkasta Portugaliin tai Ranskaan.
Olen käynyt noin 30 maassa, olisi vielä paljon nähtävää!
Australia, Kanada ja Japani ovat listallani kärjessä. Lähivuosina käymme.
USA. Sellainen fiilis on että se pitäisi nähdä kun se on vähän jokapaikassa esillä; uutisissa, elokuvissa, politiikassa...