Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 1,5 kg kolmessa kuukaudessa hyvä laihdutus tulos?

Vierailija
09.06.2018 |

Aloitin laiharin 3.3.2018 ja aloituspainoni oli 112, 1 kg. Nyt kolmen kuukauden jälkeen painan 110,6 kg.

En erikoisesti laske kaloreita. Olen jättänyt turhat makeat ja välipalat pois. Syön terveellistä kotiruokaa muuten, mutta töissä syön lounaan työpaikkaruokalassa (työsuhde-etu).

Tässä esimerkkinä syömiseni eiliseltä:

Aamupala kotona: Kaksi kuppia maitokahvia, kaksi palaa leipää, juustoa, maksamakkaraa, herkkukurkkua, mysliä, jugurttia, hunajaa, mansikkahilloa.

Välipala töissä: viinirypäleitä, tuc-keksejä

Lounas töissä: salaattipöytä, sinappiöljykastiketta, raejuustoa, uunilohi kermakastikkeella, kolme perunaa, mehukeitto ja riisipuuro. Kaksi palaa ruisleipää ja levitettä. Ruokajuomaksi vettä.

Välipala töissä: viinirypäleitä jantuc-keksejä

Päivällinen kotona perheen kanssa: nakkikastike, perunamuusi, säilötyt punajuuret, paprikaviipaleita, kolme palaa ruisleipää, ruokajuomaksi maitoa. Jälkkäriksi marjarahkaa.

Kaksi olutta 0,5 l saunan jälkeen.

Iltapala: teetä ja karjalanpiirakkaa, päällä juustoa ja munavoita.

Kerran viikossa suon itselleni herkuttelupäivän, jolloin syön esim pitsaa ja jäätelöä.

Liikunnasta sen verran, että kävelen tunnin lenkin 2-3 kertaa päivässä. Lauantaisin vesijumppa, ei tosin nyt kesällä kun uimahalli on kiinni.

Miten arviositte menestystäni? En ole täysin tyytyväinen vauhtiin, jolla kirot karisevat. Juttelin äskön ystävättäreni kanssa joka oli sitä mieltä, että olen aloittanut hyvin. Kyseessä on elämänmuutos, ei jojo-laihdutus. Pitäisikö tahtia tästä vähän kiristää vai slkavatko kilot karista nopeammin?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallit kerran viikossa itsellesi herkuttelupäivän, omasta mielestäsi...

"olen jättänyt turhan makean ja välipalat pois"

Omasta mielestäsi.

Tuota.... vedät älyttömän määrän ruokaa näköjään päivässä ja herkuttelet myös. Tuc-keksejä, Karjalanpiirakoita munavoilla, olutta, mansikkahilloa, järjetön määrä leipää ruuan lisäksi päivässä...

En usko aloituksen olevan tottakaan.

Vierailija
22/31 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap - laihdutustulos = yhdyssana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, ettet saa vauhtia laihtumiseesi. Jos itse soisin tuohon tahtiin, paisuisin kuin pullataikina. Ensinnakin, kavely on vain terveytta yllapitavaa liikuntaa. Sun pitaa loytaa joku parempi/ rankempi liikuntamuoto, vaikka uiminen, kuntosali tai body pump. Itse pudotin 42 kiloa vuodessa uimalla tunnin viisi kertaa viikossa ja syomalla 1200 kaloria paivassa. Sun dietissa nakyy hilloa ja juustoa ja kermakastiketta, ne on kaikki no, no. Mun paivittainen ruokalista on vaikka tallainen: aamulla pari kuppia kahvia rasvattomalla maidolla, kevytjogurtti ja keskikokoinen banaani. Lounaaksi grillattua lohta, tai mita kalaa nyt sattuu tekemaan mieli, pari pienta perunaa ja hoyrytettyja kasviksia. Tanaan kukkakaalia ja parsaa. Iltaruokana pari siivua ruisleipaa juustolla ja kurkulla ja salaatilla, ei mitaan levitetta ja just ennen nukkumaanmenoa rasvaton rahka. Kahvia useampi kuppi paivan mittaan. Pitaa muistaa, etta semmoinen juustohoylan levyinen siivu edam- juustoa on noin 40 kaloria, joten sa voisit vaikka jattaa juuston kokonaan pois sun aamupalasta ja vetaista vain ohut kerros sita maksamakkaraa leivalle. Ravitsemusterapeutti antoi mulle hyvia vinkkeja esim. lautaskoosta. Jos ennen olet syonyt normaalilta ruokalautaselta, vaihda se nyt leipalautaseen ja annokset pienenee ihan vakisin. Jos valttamatta tarvit toissa valipalaa, osta Pilttipurkkeja. Niissa on ravintoarvot kohdallaan ja pieni purkki jotain sosetta on alle sata kaloria. Mainitsemissasi rypaleissa on tolkuttomasti sokeria ja Tuc- keksit on suolaisia ja suolaa kannattaa myos vahentaa reilusti. Anyway, jos oikein todella alat laihduttaa, sun pitais pudottaa noin viisi kiloa ekalla viikolla. Suurin osa siita on nestetta, mutta antaa hyvan motivaation jatkaa. 

Vierailija
24/31 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin laiharin 3.3.2018 ja aloituspainoni oli 112, 1 kg. Nyt kolmen kuukauden jälkeen painan 110,6 kg.

En erikoisesti laske kaloreita. Olen jättänyt turhat makeat ja välipalat pois. Syön terveellistä kotiruokaa muuten, mutta töissä syön lounaan työpaikkaruokalassa (työsuhde-etu).

Tässä esimerkkinä syömiseni eiliseltä:

Aamupala kotona: Kaksi kuppia maitokahvia, kaksi palaa leipää, juustoa, maksamakkaraa, herkkukurkkua, mysliä, jugurttia, hunajaa, mansikkahilloa.

Välipala töissä: viinirypäleitä, tuc-keksejä

Lounas töissä: salaattipöytä, sinappiöljykastiketta, raejuustoa, uunilohi kermakastikkeella, kolme perunaa, mehukeitto ja riisipuuro. Kaksi palaa ruisleipää ja levitettä. Ruokajuomaksi vettä.

Välipala töissä: viinirypäleitä jantuc-keksejä

Päivällinen kotona perheen kanssa: nakkikastike, perunamuusi, säilötyt punajuuret, paprikaviipaleita, kolme palaa ruisleipää, ruokajuomaksi maitoa. Jälkkäriksi marjarahkaa.

Kaksi olutta 0,5 l saunan jälkeen.

Iltapala: teetä ja karjalanpiirakkaa, päällä juustoa ja munavoita.

Kerran viikossa suon itselleni herkuttelupäivän, jolloin syön esim pitsaa ja jäätelöä.

Liikunnasta sen verran, että kävelen tunnin lenkin 2-3 kertaa päivässä. Lauantaisin vesijumppa, ei tosin nyt kesällä kun uimahalli on kiinni.

Miten arviositte menestystäni? En ole täysin tyytyväinen vauhtiin, jolla kirot karisevat. Juttelin äskön ystävättäreni kanssa joka oli sitä mieltä, että olen aloittanut hyvin. Kyseessä on elämänmuutos, ei jojo-laihdutus. Pitäisikö tahtia tästä vähän kiristää vai slkavatko kilot karista nopeammin?

Tuolla lähtöpainolla pitäisi heti alkuun ropista kilokaupalla pois siitä hetkestä, kun oikeasti aloittaa painonpudotuksen.

Nuo sinun syomisesi ei kerro oikeastaan yhtään mitään. Olennaistahan on se määrä. Toki tuossakin oli peräti 6 syömiskertaa ja vielä oluet päälle, eli annoskoot ei enää kovin massiivisia saisi olla, varsinkin jos et paljoa liiku. 

Jos kerran olet radikaalisti vielä makean syömistä vähentänyt, niin annoksesi on vain liian isoja, jos  siis nopeampaa painonpudotusta havittelet. Tai sitten pitää alkaa liikkumaan enemmän. Muutaman tuhannen kilokalorin verran kulutusta lisää lenkkipoluilla viikossa ja johan alkaa kilot kariseen.

Vierailija
25/31 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/31 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää kirjaa kaloreista mitä syö,saa äkkiä kuvan päivittäisestä kokonaiskolorimäärästä.

300 kcal on jo hyvinkin nälän vievä kerta-annos.

Vierailija
27/31 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pakko haukkua ap:ta? hän sentään yrittää ja on jonkun verran saanut painoa pois. hän myös liikkuu, ja on voinut saada lihaksia tilalle.

en itse olisi tyytyväinen noin hitaaseen laihtumiseen, mutta kaikille laihtuminen ei ole niin helppoa.

Vierailija
28/31 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko pakko haukkua ap:ta? hän sentään yrittää ja on jonkun verran saanut painoa pois. hän myös liikkuu, ja on voinut saada lihaksia tilalle.

en itse olisi tyytyväinen noin hitaaseen laihtumiseen, mutta kaikille laihtuminen ei ole niin helppoa.

No ei tosiaan edes yritä, mitä syömisiin tulee. Painoa ei varmasti ole lähtenyt yhtään. Tuon kokoisella paino heittää päivän aikana helposti puolitoista kiloa.

Vierailija
29/31 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai lihaksia kävelylenkeistä? Joopa joo. Ei näytä kovinkaan kovalta yritykseltä kun tuota ruokalistaa katsoo.

Vierailija
30/31 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia ahdat aterioiden kanssa tuommoisen määrän leipää? Ja minkä takia tarvitset noin reilun aamupalan jälkeen vielä välipalaa ennen lounasta?

Ongelmani on se, että syömiset lähtevät helpoiten käsistä silloin, jos verensokeri pääsee liian matalaksi. Olen nyt yrittänyt estää tätä satsaamalla välipaloihin. Minusta keksit ja viinirypäleet ovat ihan ok välipala, parempi ainakin kuin suklaapatukka tms. epäterveellinen. Välillä olen kyllä syönyt välipalaksi proteiinipatukoita mutta nyt ne ovat loppu, täytyypä käydä ostamassa.

Ap

Vierailija
31/31 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä alotin superdieetin maaliskuun alussa (lähtöpaino 122kg). Nyt paino 105 kg. Ekan kuukauden aikana tais pudota 7 kg.... Eli kyllä sulla olis pitäny painon pudota ainakin 10-12kg...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä