Voiko petetty puoliso vaatia tyttöjen reissun perumista pettämisen jälkeen?
Lyhyesti: nainen jää kiinni pettämisestä. Vuotta aiemmin sovittu "likkojen reissu" ( ei tosin vielä maksettu) olisi alle kuukauden päästä.
Voiko petetty osapuoli vaatia matkan perumista, pitäisikö se perua naisen taholta automaattisesti vai pitäisikö vaan lähteä reissuun ja pitää edes kavereille annettu lupaus?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan se ja sama, menee tyttöjen reissuun, jos niin haluaa, turhaa sitä pettämisen vuoksi on perua, onhan ero muutenkin tulossa, ehtii niitä kamoja jakaa jo ennen reissuakin ja vielä sen jälkeen.
Pettäjän tulisi tajuta ite lähteä suhteesta jos on pettänyt, eikä jättää päätöstä petetylle. olisin mieluummin petetty ja jätetty kun petetty perään ruikuttaja.
Saako pieraista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan se ja sama, menee tyttöjen reissuun, jos niin haluaa, turhaa sitä pettämisen vuoksi on perua, onhan ero muutenkin tulossa, ehtii niitä kamoja jakaa jo ennen reissuakin ja vielä sen jälkeen.
Pettäjän tulisi tajuta ite lähteä suhteesta jos on pettänyt, eikä jättää päätöstä petetylle. olisin mieluummin petetty ja jätetty kun petetty perään ruikuttaja.
Samaa mieltä. Olen itse ap:n kaltaisessa tilanteessa ollut, ja oli aika rankkaa itse tehdä päätös erosta, erilleen muutosta, ja muista järjestelyistä, kun pettäjä ei niitä tehnyt. Kun viimein sain hommat päätökseen, niin ei paljon kiinnosta olla exän kanssa missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sitten hyödyttää, jos kielletään lähtemästä. Jos petetty osapuoli ajattelee, että pettäminen toistuisi "tyttöjen reissulla", niin ei ongelma katoa sillä että reissulle ei lähdetä.
Luottamus pitää ansaita ja rikottu luottamus rakentaa työllä uudestaan. Uskottomuudesta toipuvalle suhteelle ei voi tuoreessa kriisivaiheessa asettaa samoja vaatimuksia kuin vakaalle suhteelle. Luottamus on suhteessa elintärkeää, mutta sen tarpeeton koettelu kesken uskottomuuskriisistä toipumisen on lapsellista ja itsekästä.
Tosi itsekästä on vaatia sovitun matkan toteuttamista kun ite on pettänyt puolison kanssa tehdyn uskollisuussopimuksen. Miksi se frendeille annettu lupaus merkkaa muka enemmän kun kumppanille annettu?
Mä en ymmärrä tätä varattujen ihmisten kaverifetissiä. Mun ex (mies) vaali kavereitaan niin hemmetisti aina, kaverit sitä ja tätä, poikien reissu ja poikien loma. Sitten pettikin lopulta ja taas silitteli kaverit päätä.
Jätin avioerohakemuksen lopulta kun väsyin odottamaan sen mieheksi kasvamista. Nyt erosta on vuosia ja mies on laitellut viestejä, että olispa ymmärtänyt mitä sillon hänellä oli. No sillai kai, kun sen kavereilla on nyt vaimot eikä yllättäen ne vaimot katsokaan hyvällä sitä sinkkukaveria joka maleksii sohvalla ja saunomassa. :D
Hitto kun nykymiehet on sellasia puusilmiä, että luulevat nuoruuden kestävän ikuisesti, ja että ollaan aina pojat ensin. Tosimies asettaa perheen etusijalle ja osaa priorisoida kaverit sinne omaan kategoriaan. Ne on tärkeitä, mutta eivät saa mennä puolison ja perheen edelle, ever. Ehkä pahin turn off miehessä on plus kolmekybänen reppureissaaja joka ei halua kasvaa aikuiseksi. Ei kukaan kunnollinen nainen sellaista katsele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako pieraista?
Jos laitat stendarin alle ja imaiset sen liekin sisääsi.
Vierailija kirjoitti:
Pettämisestä vouhottaminen on nuorten kokemattomien juttuja. Eläkää elämää.
Vouhottaminen ja vouhottaminen. Petettyä sattuu ihan yhtä paljon - oli ikää sitten 20 tai 50.
Sillä 5-kymppisellä saattaa vaan olla jo elämäntilanne sen verta mutkikkaampi eroa ajatellen, että noin vaan ei kantapäitä laiteta yhteen ja jatketa matkaa. Eivätkä ne parisuhdemarkkinatkaan ole sen 50v petetyn puolella jatkoa ajatellen.
Ei kannata vaatia. Jos täytyy vaatia, suhde on tuhoon tuomittu. Pettäjän tulee ymmärtää tekonsa seuraukset ja se mitä pettämisestä toipuminen tarkoittaa. Se on kuin tappo, äkkipikaistuksessa aiheutettu kuolema, joka seuraa läpi elämän ja suhteen. Tai salasuhde on kuin murha, vakaasti ja harkittu teko ja rangaistus on suurempi. Joka tapauksessa myös petetyn pitää sitoutua aloittamaan alusta puhtaalta pöydältä, mutta ei nyt herranen aika kuukauden kuluttua kuolemasta...
Jos pettäminen on johtunut pettäjän omasta traumasta ja huonosta itsetunnosta, siitä voi päästä yli JOS pettäjä on valmis kärsimään petetyn kohtuuttomiltakin tuntuvat tunteet ja ilkeät sanat. Mutta jos pettäminen on johtunut siitä, että pettäjää ei vaan kiinnosta, niin vaatiminen on turhaa. Ei rakkautta ja kunnioitusta voi vaatia, sitä joko saa tai ei.
Minä vaihtaisin kyllä tyttöjen lomaan vaikka viikonloppuun kylpylässä petetyn puolison kanssa, jos tämä suostuisi. Vaihtaisin ilman muuta ajan frendien kanssa laatuaikaan puolison kanssa. Mutta jos ei kiinnostaisi yhtään jatkaa suhdetta, niin menisin lomalle kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako pieraista?
Jos laitat stendarin alle ja imaiset sen liekin sisääsi.
Kiitos tackar och pockar
Prääätttthhhhhhhh AAAAAH POLTTAA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Olen itse ap:n kaltaisessa tilanteessa ollut, ja oli aika rankkaa itse tehdä päätös erosta, erilleen muutosta, ja muista järjestelyistä, kun pettäjä ei niitä tehnyt. Kun viimein sain hommat päätökseen, niin ei paljon kiinnosta olla exän kanssa missään tekemisissä.
Mun pettänyt ex katui aivan hemmetisti ja itki takaisin, lupasi muuttua ja puhui kyllä hyvin ympäri. käytös sen sijaan pysyi samana, eli ei oikeasti muuttanut toimintatapojaan tai nähnyt suhteen eteen mitään vaivaa. Ja mitään konkreettista muutosta miehen käytöksessä ei ollut, paljon lupauksia vaan. niin sitten piti itse tehdä se päätös kunnioittaa itseään ja jättää taakseen kaikki... terapian avulla selvisin. sitten olikin nastaa lukea exän ikävä viestejä.. :/ en ottanut takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sä itse voit valita, ruikutatko perään vai et. Olit sitten jätetty tai jättäjä. Ihan se ja sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sitten hyödyttää, jos kielletään lähtemästä. Jos petetty osapuoli ajattelee, että pettäminen toistuisi "tyttöjen reissulla", niin ei ongelma katoa sillä että reissulle ei lähdetä.
Lähinnä siinä on kai se suruaika, petetyksi tuleminen on trauma. Pettäminen itsessään on epäkunnioittava teko, rakkauden kuolema, ja joku riemuloma kavereiden kanssa suruaikana on kyllä totaalihylkääminen. Eli voi vaatia varmasti, mutta tuskin pettäjä suostuu, koska pettäjä ylipäätään ei ole ihan täysillä empatiataidoilla varustettu koska kykenee pettämään. Eli vaatiminen ehkä turhaa. Automaattisesti katuva pettäjä peruisi tuollaisen lomat heti suruaikana. Jos ei peruisi, niin en kyllä jäisi suhteeseen enää. Antaisin mennä riemulomalle ja etsisin uuden sillä välin.
Etkö nyt sentään vähän liioittele asiaa. Riemuloma... Jos on etukäteen varannut matkan kavereiden kanssa, niin tilanne on ihan eri kuin jos olisi lähdössä matkalle yksin ja spontaanisti. Tuskin se matka mitään ihmeellistä riemua on, varsinkaan jos omassa parisuhteessa on suuria ongelmia jotka varmaan pyörivät mielessä matkallakin.
Ei muuta kuin ukko pihalle ja reissuun!
Jos olisin itse pettäny miestäni, tulisi tuollainen tyttöjen reissu minulle kuin taivaan lahjana, että pääsisin hyvällä syyllä pois kotoa. Ennen reissua jo varmistelisin kaiken tarpeellisen turvaan, ja rapulasta toivuttuani muuttaisin itseni uuteen kämppään, ehkä jopa jo reissussa tavatun uuden kundin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä siinä on kai se suruaika, petetyksi tuleminen on trauma. Pettäminen itsessään on epäkunnioittava teko, rakkauden kuolema, ja joku riemuloma kavereiden kanssa suruaikana on kyllä totaalihylkääminen. Eli voi vaatia varmasti, mutta tuskin pettäjä suostuu, koska pettäjä ylipäätään ei ole ihan täysillä empatiataidoilla varustettu koska kykenee pettämään. Eli vaatiminen ehkä turhaa. Automaattisesti katuva pettäjä peruisi tuollaisen lomat heti suruaikana. Jos ei peruisi, niin en kyllä jäisi suhteeseen enää. Antaisin mennä riemulomalle ja etsisin uuden sillä välin.
Etkö nyt sentään vähän liioittele asiaa. Riemuloma... Jos on etukäteen varannut matkan kavereiden kanssa, niin tilanne on ihan eri kuin jos olisi lähdössä matkalle yksin ja spontaanisti. Tuskin se matka mitään ihmeellistä riemua on, varsinkaan jos omassa parisuhteessa on suuria ongelmia jotka varmaan pyörivät mielessä matkallakin.
Sinua ei taida olla petetty? Pettäminen on pariskunnan yhteinen trauma, ei vaan petetyn. Se pitää käsitellä kimpassa petetyn ehdoilla. On loukkaus petettyä kohtaan "paeta" tekojaan reissuun kavereiden kanssa ja jättää toinen yksin käsittelemään asiaa... petetty tuntee suunnatonta ahdistusta ja pelkoa, epävarmuutta, ja on kauheaa tulla jätetyksi yksin siinä tilassa. Kokisin äärimmäisenä loukkauksena jos mun mies lähtis reissuun kun on juuri pettänyt mua. Ei pitäisi kyllä meidän suhdetta tai minua minään. Sitten saisi kyllä mennä menojaan jos oikeasti lähtisi reissuun, oli sitten miten riemukas tai ei, mutta ylipäätään jos lähtis.
Riippuu pettämisen luonteestakin vähän.. jos on ollut useamman viikon mittainen uskottomuus josta on jäänyt kiinni, niin varmasti luottamus murentunut pitkiksi ajoiksi. Jos taas heti tunnustanut teon jälkeen itse ja tapahtunut kerran, voisi ajatella, että varoo nyt tekemästä uudestaan. Silti itse en antaisi pettämistä enää anteeksi, en voisi jatkaa suhdetta. Toivottaisin hyvää kaverilomaa pettäjä exälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt pitäisikö perua naisen tahoilta? Etkä pitäisikö naisen perua?
Ehkä hänellä on palveluksessaan joku ammattiperuja.