Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko petetty puoliso vaatia tyttöjen reissun perumista pettämisen jälkeen?

Vierailija
09.06.2018 |

Lyhyesti: nainen jää kiinni pettämisestä. Vuotta aiemmin sovittu "likkojen reissu" ( ei tosin vielä maksettu) olisi alle kuukauden päästä.
Voiko petetty osapuoli vaatia matkan perumista, pitäisikö se perua naisen taholta automaattisesti vai pitäisikö vaan lähteä reissuun ja pitää edes kavereille annettu lupaus?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin voi vaatia, mutta miksi pettäjä haluaisi lisää pahoittaa toisen mieltä. Pettäjä voisi katsoa peiliin ja miettiä mitä haluaa. Parempi erota, jos pettäjä vain haluaa liihoitella omillaan.

TÄMÄ. Tuntuisi kauhealta ensin tulla petetyksi ja sitten vielä heti pettämisen jälkeen ahdistua pettäjän bilelomasta... saakelin surullista. :(

Vierailija
22/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pettäminen on käsitelty ja anteeksiannettu, se pitää jättää taakse. Jos nyt vaatii tai haluaa reissun perumista, niin sitten kun puolisolla olisi seuraavan kerran menoja niin sama tulee toistumaan. Ihan varmasti tuntuu pahalta, kun toinen lähtee reissuun, mutta kun se reissu ei liity (ymmärtääkseni) mitenkään siihen tapahtuneeseen pettämiseen.

Aloituksesta kai selvis, että reissu on aika pian pettämisen jälkeen? Ei kuukaudessa kyllä toivuta pettämisestä, se vie ainakin puoli vuotta (tutkimuksen mukaan). Mä ehdottaisin reissun siirtämistä, ja jos se ei olisi mahdollista, niin vasta sitten perumista. Aika kohtuutonta on kyllä lyödä lyötyä ja julistaa oikeutta matkaan joka on sovittu, kun uskollisuuskin on asia jonka parit sopivat, eihän muuten olisi "pettäjiä" ja "petettyjä" jos suhde olisi avoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti itse ymmärtää perua. Tytöt pärjää ilman yhtä, turha puhua ystäville lupaamisesta. Tietysti vaatia voi, itse sitten päättää.

Kun mä petin, mun ystävät neuvoivat mua vaan katsomaan eteenpäin ja etsimään uutta ja parempaa, kun mun mies oli ihan paskana ja vaati mua rauhoittumaan. Mies oli tosi kiltti lu

onne ja meni ihan palasiksi kun jäin kii sivusuhteesta.. en suostunut sen vaatimuksiin vaan halusin vaan luottamuksen takas omilla ehdoillani. 

Nyt jälkikäteen v****taa, että kuuntelin kavereita, ne halus vaan bilettävän sinkkukaverin takas vaikka oikeasti olisin voinut rauhoittua suhteeseen.

Mä mokasin, kun pidin kiinni frendeistä. Nyt kohta nelikymppisenä tajuan, että oikeat ystävät olisivat halunneet mun parasta ja pakottaneet kohtaamaan paskan tekoni. Neuvoneet kuuntelemaan sen toisen tuskaa ja ymmärtämään... ystävät voi joskus olla väärässäkin. Ehkä siis peruisin reissun, jos petetty tosiaan olis viaton ja syytön tilanteeseen (eli esim.petetyn oma mustasukkasuus tai vastaava ei olis johtanut sivusuhteeseen jne.).

Mun tapauksessa mies ketä petin oli oikeasti hyvä mies, halusin vaan vielä sinkkuilla ja testaa. Ei oo tullu vastaan toista yhtä hyvää. <3 Ja aika surullista on nyt kun näillä neuvoja antaneilla frendeillä on itsellä miehet ja perheet. En kyllä kannustais heitä eroomaan pettämisen jälkeen vaan hakeutumaan terapiaan.

mut tää on mun karma tämä. saadaan ansiomme mukaan.

Voi ei, surullista :(

Vierailija
24/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pettäjän pitäisi itse osoittaa sen verran kunnioitusta ja tilannetajua, että peruu oma-aloitteisesti. Tyttöjen reissujen aika on vasta sitten kun luottamus on rakennettu uudestaan, ja se ei hetkessä tapahdu. Jos toinen vaatii heti petoksesta kiinni jäämisen jälkeen sokeaa luottoa, niin hän on niin itsekäs ja välinpitämätön, että ainoa oikea ratkaisu petetyn kannalta on ero eikä matkan perumisen vaatiminen. Silloin pettäjä ei oikeasti edes kadu eikä yritä pelastaa suhdetta ja pettäminen tulee vuoren varmasti toistumaan. Haluttomuus matkan perumiseen on tuossa tapauksessa vain lisäoire siitä ettei toinen piittaa suhteesta (itse pettäminen oli toki vielä ilmeisempi oire), eikä pitkin hampain peruminen muuttaisi mitään. Voit saada toisen hetkeksi kiristettyä esittämään katumusta ja välittämistä, mutta et voi pakottaa toista katumaan tai välittämään.

Vierailija
25/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mun mies pettäs ja sen jälkeen uikuttas jostain poikien reissusta joka pitäs peruu (ITSESTÄÄNSELVYYS!!), niin olisi kyllä exä sitten. Jos ei jää keräämään palasia kulhosta jonka on hajottanut niin heippa.

Vierailija
26/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pettäjän pitäisi itse osoittaa sen verran kunnioitusta ja tilannetajua, että peruu oma-aloitteisesti. Tyttöjen reissujen aika on vasta sitten kun luottamus on rakennettu uudestaan, ja se ei hetkessä tapahdu. Jos toinen vaatii heti petoksesta kiinni jäämisen jälkeen sokeaa luottoa, niin hän on niin itsekäs ja välinpitämätön, että ainoa oikea ratkaisu petetyn kannalta on ero eikä matkan perumisen vaatiminen. Silloin pettäjä ei oikeasti edes kadu eikä yritä pelastaa suhdetta ja pettäminen tulee vuoren varmasti toistumaan. Haluttomuus matkan perumiseen on tuossa tapauksessa vain lisäoire siitä ettei toinen piittaa suhteesta (itse pettäminen oli toki vielä ilmeisempi oire), eikä pitkin hampain peruminen muuttaisi mitään. Voit saada toisen hetkeksi kiristettyä esittämään katumusta ja välittämistä, mutta et voi pakottaa toista katumaan tai välittämään.

Hyvin todettu... jos pitää VAATIA, niin ollaan jo metsässä. Jos pettäjä katuu aidosti tekoaan, niin matkan peruminen on automaatio. 

Vierailija
27/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on epäselvää, miten se tyttöjen reissu liittyy tuohon pettämiseen. Jos pettää haluaa, niin ei sen takia tarvitse reissuun lähteä. Ja toisaalta reissuun voi lähteä täysin ilman aikomustakaan pettää.

Vierailija
28/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sitten hyödyttää, jos kielletään lähtemästä. Jos petetty osapuoli ajattelee, että pettäminen toistuisi "tyttöjen reissulla", niin ei ongelma katoa sillä että reissulle ei lähdetä.

Luottamus pitää ansaita ja rikottu luottamus rakentaa työllä uudestaan. Uskottomuudesta toipuvalle suhteelle ei voi tuoreessa kriisivaiheessa asettaa samoja vaatimuksia kuin vakaalle suhteelle. Luottamus on suhteessa elintärkeää, mutta sen tarpeeton koettelu kesken uskottomuuskriisistä toipumisen on lapsellista ja itsekästä.

Vierailija
29/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parisuhde halutaan korjata, voi mun mielestä petetty vaatia ihan mitä ikinä haluaa. Pettäjä sitten päättää itse, mikä elämässään on tärkeää ja toimii sen mukaan.

Vierailija
30/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida pettäjä lainkaan välittää suhteesta tai sen toisesta osapuolista jos ei itse tajua olla lähtemättä. Kämppä tyhjäksi vaan reissun aikana. Ei tarvitse edes mitään heippalappua jättää, jos on enemmän kuin yksi aivosolu niin kyllä se tajuaa.

Vierailija
31/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sitten hyödyttää, jos kielletään lähtemästä. Jos petetty osapuoli ajattelee, että pettäminen toistuisi "tyttöjen reissulla", niin ei ongelma katoa sillä että reissulle ei lähdetä.

Luottamus pitää ansaita ja rikottu luottamus rakentaa työllä uudestaan. Uskottomuudesta toipuvalle suhteelle ei voi tuoreessa kriisivaiheessa asettaa samoja vaatimuksia kuin vakaalle suhteelle. Luottamus on suhteessa elintärkeää, mutta sen tarpeeton koettelu kesken uskottomuuskriisistä toipumisen on lapsellista ja itsekästä.

Tosi itsekästä on vaatia sovitun matkan toteuttamista kun ite on pettänyt puolison kanssa tehdyn uskollisuussopimuksen. Miksi se frendeille annettu lupaus merkkaa muka enemmän kun kumppanille annettu? 

Vierailija
32/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida pettäjä lainkaan välittää suhteesta tai sen toisesta osapuolista jos ei itse tajua olla lähtemättä. Kämppä tyhjäksi vaan reissun aikana. Ei tarvitse edes mitään heippalappua jättää, jos on enemmän kuin yksi aivosolu niin kyllä se tajuaa.

Kun mun ex petti mua niin se rajas kaikki reissut pois työmatkoja lukuunottamatta siksi aikaa, kun oli se paskin vaihe. Vaikka liitto myöhemmin päättyikin ihan yhteisymmärryksessä eikä suoranaisesti johtunut enää pettämisestä, niin koin miehen eleen kunnioittavana mua kohtaan. En mä edes vaatinut mitään sillon, mies itse sanoi, että ei dokaa nyt enää ollenkaan eikä ole kotoa pois yön yli ennen kun oon toipunut. Sen exän kanssa on muute hyvät välit edelleen, mut sitä edeltävä ex on edelleen katkera mulle kun mun mustasukkaisuus pilasi hänen ja salasuhteensa (kuulemma elämänsä rakkaus) välit. :D hieno mies...

Vierailija
33/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierettää..saako pieraista?

Vierailija
34/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä

Vierailija
35/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä

Kiitos...PRÖÖÖÖÖTTTTHHHHHH

Vierailija
36/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se ja sama, menee tyttöjen reissuun, jos niin haluaa, turhaa sitä pettämisen vuoksi on perua, onhan ero muutenkin tulossa, ehtii niitä kamoja jakaa jo ennen reissuakin ja vielä sen jälkeen.

Vierailija
37/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? siis eikö tuossa kohtaa pitäisi olla ihan yksi hailee mitä toinen tekee jos on pettänytkin... itsellä olisi ainakin ero vireillä eikä kiinnostaisi toisen tyttöjen reissut

Vierailija
38/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäisi pettäjän ihan itse oma-aloitteisesti ymmärtää jättää reissut väliin ja yrittää pelastaa suhteen sirpaleita. Jos ei älyäisi itse tai ei olisi halukas perumaan reissua, niin mun mielestä se suhde on ohi.

Vierailija
39/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? siis eikö tuossa kohtaa pitäisi olla ihan yksi hailee mitä toinen tekee jos on pettänytkin... itsellä olisi ainakin ero vireillä eikä kiinnostaisi toisen tyttöjen reissut

Se on aika kriisi huomata, että ite on ollut tosissaan suhteessa ja pettäjä ei. Mä tapasin miehen johon rakastuin, mutta se pelas selän takana koko puolen vuoden suhteen ajan mun tietämättä. Mä ihmettelin miksei someen saa laittaa kuvia ja oli muutaki outoo, mutta kun ei sillä kuulemma ollut koskaan mitään livekuvaa elämästään ollut. Sitte selvis syy, oli edelleen deittimielellä liikkeellä ja tapaili muita vaikka mulle esitti sitoutunutta poikaystävää.

Koin sen pettämisenä koska olin ite ihan all in. olisin voinut yrittää vielä mut mies halusi pitää kiinni omista menoistaan ja elämästään ja tajusin, että eihän se ees välittänyt musta vaan itsestään. ei se enää niin kipeetä tehnyt kun tajusi, että olin kuvitellu koko suhteen. :)

Vierailija
40/56 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisestä vouhottaminen on nuorten kokemattomien juttuja. Eläkää elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä