Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki odottavat lomaa?

Vierailija
09.06.2018 |

Inhoatteko työpaikkojanne ja arkeanne niin paljon? Miksi ette tee elääksenne jotain, joka on kivaa ja josta nautitte?

Tuntuu hirveältä ajatukselta, että normaali elämä olisi niin inhottavaa ja ainoastaan sen muutaman viikon vuodessa voi "nauttia elämästä".

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaa lomaa, jolloin on enemmän vapaa-aikaa = inhoaa arkea ja elämä on hirveää

Oliko muita mustavalkoisia kärjistyksiä?

Vierailija
2/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että kaikki sitä odottavat? Minä en, vapaaehtoisesti pyysin lomani vasta elokuun lopulle. Eikä kiinnosta pitää sitä silloinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, oli todella kärjistetysti kysytty. Mun tuttavapiirissä vain tuntuu olevan niin, että se arki ihan oikeasti on pelkkää pskaa, mutta rahaa pitää ansaita. Ja ymmärrän, ettei tietenkään _kaikki_.

- ap

Vierailija
4/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, kun saa joskus nukkua aamulla pitkään ja olla vaan. 5 pv viikossa töitä ja viikonloput menee siivotessa ja pyykätessä.

Vierailija
5/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa juhannukselta loma...piiiiitkä loma, en mene enää takaisin 😁

Vierailija
6/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa työtäni enkä arkeani. Kuitenkin odotan lomaa, koska se on vastapainoa työlle. Vapaa-aikani on lomilla melko samanlaista kuin arkenakin, mutta aikaa vain on enemmän ja aikataulutettuja asioita vähemmän. Pidän siitä, ettei neljään viikkoon tarvitse katsoa kelloa eikä kalenteria eikä olla muiden ihmisten tavoitettavissa. 

Vierailija
7/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla pääsee rontoutumaan ja lataamaan akkuja erillaosten aktiiviteettien kanssa. Silloin on enemmäin aikaa hankkia ikimuistoisia kokemuksia kuin mitä tavallisena arkena. Oma arki taas on todella elotonta, harmaata ja tylsää, mutta vain siksi että nipistän ja säästän rahaa aina lomaa varten.

Vierailija
8/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla on ihanaa kun saa herätä silloin kun haluaa (eikä herätyskelloon).

Lomalla saa oleskella vaikka koko päivän pyjamassa välittämättä muista.

Lomalla ei tarvitse hymyillä inhottaville ihmisille, ei edes puhua kenellekään.

Vierailija
9/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän työstäni ja lähden aamulla mielelläni työpaikalle. Kuitenkin viikon paras päivä on perjantai ja odotan lomia.

On se nyt arkea mukavempaa aikaa. Nousta kullan kanssa aamukahville, rauhassa nautiskellen. On kivaa suunnitella lasten kanssa mihin lomalla mennään ja mitä tehdään. On aikaa perheelle enemmän.

Vaikka arki ei ole pääskää, niin lomaa odotetaan kuin kuuta nousevaa. Rantaloman lämpö kutsuu 🤩

Vierailija
10/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt ylitöitä käytännössä koko alkuvuoden ajan ja ollut viimeksi lomalla viime kesänä. Todellakin odotan kesälomaa kuin kuuta nousevaa, enää yhdeksän päivää töitä jäljellä! Aion ottaa todella rennosti, nähdä kavereita ja sukulaisia, matkailla sekä Suomessa että ulkomailla. Rahaakin tähän kaikkeen on ihan kivasti, mikä onkin ollut se ainoa hyvä puoli pitkissä työpäivissä.

Vierailija
11/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä lomalle päästessä ihan kuitti ja loppuu ajettu. Pari päivää vielä ja olisin tarvinnut jo vähintään puolen vuoden sairaslomaa palautumiseen. Hirvittää että viikonpäästä pitää palata takaisin siihen jirveeseen rääkkiin vaikka on vielä ihan naatti.

Vierailija
12/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ei odottaisi lomaa? Inhoaako joku vapaa-aikaa niin paljon?

Vierailija
13/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luksusta herätä omia aikojaan silloin, kun uni loppuu eikä tarvitse herätä kellonsoittoon. Luksusta on juoda aamukahvia ja syödä aamupalaa sanomalehteä lukien vilkuilematta kelloa. Inhoan kaikenlaisia määräaikoja, milloin pitää olla tietyssä paikassa tiettyyn aikaan.

Vierailija
14/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan lomarahoja ja lomaa. Ja mitäs väärää siinä loman odottelussa on. Raskas duuni henkisesti ja fyysisesti. 3- vuorotyö ja unihäiriöt. Kyllä todellakin se loma on odotettu.

Vierailija
15/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ei odottaisi lomaa? Inhoaako joku vapaa-aikaa niin paljon?

Varmaan sellaiset joilla ei muuta kuin työ elämässään.

Vierailija
16/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalla on ihanaa kun saa herätä silloin kun haluaa (eikä herätyskelloon).

Lomalla saa oleskella vaikka koko päivän pyjamassa välittämättä muista.

Lomalla ei tarvitse hymyillä inhottaville ihmisille, ei edes puhua kenellekään.

Heh, juuri näin:)

Vierailija
17/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään työstäni, mutta myös lomista jolloin ehdin olla vielä enemmän perheen kanssa.

Vierailija
18/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan inhoa töitäni, pikemminkin rakastan olenhan työnarkomaani. Työtunteja kuukaudessa 400-500 h.

Niin kyllä sitä toisinaan kieltämättä odottaa lomaakin jolloin pääsee ulkomaille ja saa vain olla.

Vierailija
19/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että kaikki sitä odottavat? Minä en, vapaaehtoisesti pyysin lomani vasta elokuun lopulle. Eikä kiinnosta pitää sitä silloinkaan.

Minulla ei ole elämässä muuta kuin työ. En todella osaa lomallakaan rentoutua, ja koko ajan stressaa ne kasautuneet työt jotka odottavat lomalta palattuani. En tykkää matkustelusta, eikä ole ketään kenen luo matkustaa. Ulkomaat ei kiinnosta. Näin ollen, valitettavasti, on helpointa vain käydä duunissa jotta pysyy rytmissä ja kärryillä. Illat ja viikonloput ovat aivan riittävää vapaata. Ikävä kyllä osa lomasta on pakko pitää kesällä lomakauden puitteissa :(

Vierailija
20/26 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa olen mentaliteetiltani "lusmu" koska en tiedä mitä ns. mielelläni tekisin työkseni. Työ nyt vaan on pelkkää väkinäistä paskaa jota joutuu tehdä että saa rahaa elämiseen. Mutta kaikki se aika mitä saa olla vapaalla, aaah mahtavaa vaikkei mitään erityisempää tekisikään. Saa vaikka vain olla eikä tarvi stressata mistään työpaskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän