Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholisti hoitoon ja eroon kiristävästä ja rahaa vievää miehestä. Mitään keinoja?

Vierailija
09.06.2018 |

Ystäväni(Riitta) tilanne on seuraava:

On alkoholisoitunut muutaman vuoden sisään totaalisesti. Muisti on heikonlainen ja kävely mennyt niin huonoksi, ettei pääse edes lähikauppaan (300 m). Alko on samoilla nurkilla eli ei pääse sinnekään ja vaikka pääsisi, ei hänelle myydä.

Kumppani tuo viinaa ja elättää näin itsensä. Riitalla on rahaa kyllä eli tämä uljas urho asuu täysin maksutta ja elää muutenkin täysin tämän kustannuksella. Usein Riitta heittää miehen pihalle.

Riitta itkee usein tilannettaan, mutta viinanhimo vie mennessään. Eli, kun on tärinöissä, niin mies auttaa.

Itse en hae hänelle alkoholia. Olen jopa miettinyt, että pitäisikö hakea. Jos sillä edistäisi tämän ukon poisajamista.

Onko kellään kokemusta tällaisesta tilanteesta? Älkää sanoko, että anna olla. Lapsuudenystävä ja todella rakas.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisuhoitoon

Vierailija
2/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Riitan tytär (11 vuotta) on kummilapseni. 

Hän on onneksi hyvässä hoidossa kunnollisella isällään. Isään minulla on ihan hyvät välit. Mietimme kuumeisesti keinoja Riitan pelastamiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta täysin vilpittömältä. 

Oletko ihastunut tähän isään?

Vierailija
4/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy houkutella Riittaa, että lähtisi hoitoon.

Vierailija
5/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on noin nuori, niin yritä vielä. Valjasta Riitan tunteet lapseen, yritä sillä saada katkolle. Uhkailkaa miestä jotenkin, jos tiedätte hänestä jotain käyttökelpoista. Ehkä saisitte Riitan muuttamaan, ettei mies seuraisi perässä? Varaudu silti menettämään ystäväsi. Alkoholismi on kauheaa ja sitkeää.

Vierailija
6/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on noin nuori, niin yritä vielä. Valjasta Riitan tunteet lapseen, yritä sillä saada katkolle. Uhkailkaa miestä jotenkin, jos tiedätte hänestä jotain käyttökelpoista. Ehkä saisitte Riitan muuttamaan, ettei mies seuraisi perässä? Varaudu silti menettämään ystäväsi. Alkoholismi on kauheaa ja sitkeää.

Muuttoa minäkin olen harkinnut vaihtoehtona. 

En uskalla itse ainakaan uhkailla miestä. Ja en oikein keksi mitään uhkailtavaa. Syyllistyisin itse rikokseen ja sitä en aio tehdä. 

ap

Vierailija
7/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitta välittää jollain tasolla lapsestaan paljon, kuten äidit tapaavat tehdä. 

Eli olen sanonut hyvällä ja jopa kovin rumalla: lapsesi tulee hylkäämään sinut tätä menoa. 

Ongelma on se, ettei koskaan saa kunnollista kontaktia ja päästä keskusteluyhteyteen. Kun ihminen on koko ajan parin promillen humallassa paossa ajatuksiaan, niin on todella vaikeaa. 

Vierailija
8/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla hoitoon,lapsi on hyvä kimmoke.Valitettavasti ihan hirveästi muuta ei voi tehdä kun on aikuinen ihminen kyseessä.

Vierailija
9/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta riitalle synttärilahjaksi oma baarikaappi niin se mies on sille sen jälkeen hyödytön.

Vierailija
10/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu.

Vierailija
11/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän sinun elämässäsi on mennyt pieleen, kun et osaa suhtautua empaattisesti vilpittömään ystävyyteen? Et ole kokenut sellaista itse?

Vierailija
12/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä tulkita kaiken auttamisenhalun omanvoitonpyyteenä, jos on sillä tavalla rakentunut. 

Olen todella huolissani nyt. 

En ole ihastunut isään, minulla on oma kumppani ja kolme aikuista lasta. Elämä sinänsä ihan muualla. 

Isä on asiallinen, vähän introvertti tutkijatyyppi ja olemme päättäneet tehdä yhteistyötä. 

Vierailija
13/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riitta välittää jollain tasolla lapsestaan paljon, kuten äidit tapaavat tehdä. 

Eli olen sanonut hyvällä ja jopa kovin rumalla: lapsesi tulee hylkäämään sinut tätä menoa.  

Turhaa suutasi pieksät holistille. Alkoholilla on niin raudan luja ote ihmiseen ettei siinä lapsi paljon paina. Joku omaehtoinen hakeutuminen minnesota-hoitoon on  monen hengen pelastanut tuolta litkulta.

Vierailija
14/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu.

Lasu?

Isä on lähivanhempi ja tytöllä asiat kunnossa siellä?

Vierailija
15/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Riitta ei näe omaa tilaansa eikä halua siihen muutosta raittiimpaan suuntaan, niin eipä muilla ole siihen mitään keinoa.  Kaikki kiinni itsestä.

Vierailija
16/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku akkoholisti "Riitta"huolestui.

Tuossa huomaat totuuden. Se oma kusipää mies vie voiton kaikista. Riitalla on todennäköisesti läheisriippuvaisuus vielä riesana.

Sen lapsen puolesta taistele ja auta. Alkoholisti tuhoaa vain muita.

Vierailija
17/17 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten relevanttia tehdä lasu, jos etävanhempi ei pidä huolta lapsestaan? 

Näitähän tapauksia olisi niin paljon, että lastensuojelutyöntekijöiden määrä pitäisi satakertaistaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan