Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettämistäkö?

Veera123
08.06.2018 |

Otin muutaman valokuvan mieheni puhelimella ja mielenkiinnosta kurkkasin hänen ja naistyökaverinsa välistä whatsup keskustelua.
Viestit olivat tyyliin "olisin mielummin luonasi" tapaamisen sopimista keskustaan ja elokuviin. Osittain viestit olivat minusta vihjailevia, mitään sydänemoneja tm. ei ollut.
Mies kiistää kaiken, en varsinaisesti häntä kyllä mistään edes syyttänyt, kysyin onko hän tavannut naista useinkin ja miksi viestit ovat niin läheisen kuuloisia.
Miehen selityksen kuulostavat kierteleviltä. Pyysin, että voimmeko katsoa viestit yhdessä läpi koska minua vaivaa esim. tapaamiset joita ei miehen mukaan ole kuitenkaan ollut. Mies suuttui ja sanoi, ettei aio viestejään näyttää. Pahoittelin, että olin niitä lukenut, mutta että oloni on nyt tosi levoton koska viestit kuulostivat niin läheisiltä.
En tiedä, mihin nyt uskoa. Ollaan oltu yhdessä 18 vuotta.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin yhteydenpidon ystävääni, kun hän laittoi yhteisen sähköpostiosoitteen miehensä kanssa. Ei enää tehnyt mieli laittaa yhtäkään viestiä vaikka en mitään salaisuuksia ollut kirjoittamassa. 

En ollut hänen miehensä kanssa sen kummemmin tekemisissä, joten tuntui hullulta laittaa viestiä myös suoraan hänelle. 

Vierailija
62/72 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin yhteydenpidon ystävääni, kun hän laittoi yhteisen sähköpostiosoitteen miehensä kanssa. Ei enää tehnyt mieli laittaa yhtäkään viestiä vaikka en mitään salaisuuksia ollut kirjoittamassa. 

En ollut hänen miehensä kanssa sen kummemmin tekemisissä, joten tuntui hullulta laittaa viestiä myös suoraan hänelle. 

Se on varmasti ystävällesi ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei ollut. Huomasi, että ei moni muukaan halunnut enää viestitellä. 

Hän on jälkeenpäin miettinyt, että mikä järki tuossakin asiassa oli. No ei muuta kuin miehen mustasukkaisuus. 

Vierailija
64/72 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on jälkeenpäin miettinyt, että mikä järki tuossakin asiassa oli. No ei muuta kuin miehen mustasukkaisuus. 

Joopa joo.

Vierailija
65/72 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei tarvitse olla mustasukkaisia, ja puhelimet on vapaasti molempien käytettävissä. En näe mitään syytä piilotella viestejäni mieheltä, eikä mies minulta.

Vierailija
66/72 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toisen tekemisiä voi määrätä. Jos sun miehes tekee selkäsi takana jotain sopimatonta, niin hän on huono ihminen, joka ei kunnioita sinua. Onko teidän suhteessa muuten kaikki kunnossa ja oletteko onnellisia? Jos suhteessa kaikki on hyvin ja miehesi ei ole ns. pelimiehiä, niin sitten ei luultavasti ole syytä huoleen. Jos taas arki on riitaista ja etäistä, niin sitten joudut pohtimaan hyväksyisitkö miehellesi pienen tuulettumisen tuollaisen viestittelyn ja mahdollisen pettämisen muodossa - siis sillä tavalla että voitko antaa niiden asioiden vain tapahtua ja uskot että elämänne jatkuu silti yhdessä. Jos miehellä on lainkaan sydäntä niin häntä tulee kalvamaan huono omatunto jatkossa - jos taas suuri sydän, niin tulee järkiinsä ennen kuin mitään pahaa edes tapahtuu. Jos menee toiselle saarnaamaan mustasukkaisena sääntöjä, niin siinä tulee varmasti vain yllyttäneeksi pois luotaan. Anna miehen tehdä mitä hän haluaa ja teet sitten vastavuoroisasi mitä haluat teidän suhteelle.

Vierailija
67/72 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää tuo, että toisen kännykällä "kuvataan" ja sitten ihan "uteliaisuudesta" mennään katsomaan toisen wa-tiliä. Ei sopivaa tuokaan, kännykkä ja sen sisältö on tänä päivänä ihan henkilökohtainen asia.

Meillä on kännykät yhteisiä, kumpikin saa niitä käyttää ja lukea kaiken mitä niissä on.

Hyi hemmetti. Toivottavasti olette kertoneet tämän kavereilleni. Minä en viestittelisi mitään tuollaiselle, joka antaa kaikki viestit avoimesti luettavaksi. Vaikka en mitään salaisuuksia tekstaa, mutta ällöttää tuollainen yhteisomistajuus....  Miksi ihmeessä teillä on kännykät yhteisiä?

Koska meilläkään ei ole mitään salaisuuksia toisiltamme. Voimme myös avata toistemme nimellä tulevan postin sekä käyttää toistemme tietokonetta, läppäriä, sähköpostia jne. -eri

Ettekö te kunnioita niiden viestien lähettäjien yksityisyyttä? En ikinä näyttäisi kaverieni viestejä miehelleni. Esim. nyt yksi kaveri on eroamassa, ja ne viestit ovat hyvin henkilökohtaisia. Laittaa viestiä, kun ei aina pysty soittamaan.  

Kyllähän jokaisen viestin lähettäjän tulisi ymmärtää, ettei luottamuksellisetkaan viestit välttämättä pysy salaisina. Sitä paitsi kerron kuitenkin kaiken miehelleni ja monesti haluan kuulla hänen näkökantansa siitä, mitä kannattaisi vastata. Voit kuitenkin olla varma, ettei mieheni kerro kertiani asioita eteenpäin, sillä hän on luotettava.

Ei voi todellakaan ymmärtää tuollaista. Onneksi voin luottaa omiin kavereihin. Ja ihan pitää kysyä neuvoa mieheltä ystäväsi asioihin? Niinhä sinä luulet, ettei kerro eteenpäin. Ethän sinäkään kerro eteenpäin...

En luule, vaan tiedän, että mieheni on luotettava ja ei kerro eteenpäin. On aivan eri asia jakaa asioita kumppaninsa kanssa kuin hölöttää niistä kavereille tai muille sivullisille. Siinä kohtaa menee raja.

Teillä ei kuitenkaan ole luottoa toisianne kohtaan, kun pitää antaa kyyläysmahdollisuus toisen viesteihin ja sähköposteihin? Missä vaiheessa suhdetta näin päätitte? Jos uusi miesystäväni pyytäisi nähdä henkilökohtaiset viestini, niin pitäisin häntä sairaalloisen mustasukkaisena ja todennäköisesti lopettaisin suhteen.

Meille riittää tieto siitä, että saa koska tahansa halutessaan katsoa toisen puhelimen tai läppärin läpi. Olemme molemmat toisillemme näin luvanneet, mutta kertaakaan ei ole vuosien varrella tullut tilannetta, että olisimme halunneet niin tehdä. Pelkkä lupaus on mielestäni osoitus luotettavuudesta. Me olemme aiemmissa suhteissa molemmat tulleet petetyiksi/pettäneet eli naiiveja emme ole, mutta tässä suhteessa haluamme tehdä asiat oikein.

Vierailija
68/72 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää tuo, että toisen kännykällä "kuvataan" ja sitten ihan "uteliaisuudesta" mennään katsomaan toisen wa-tiliä. Ei sopivaa tuokaan, kännykkä ja sen sisältö on tänä päivänä ihan henkilökohtainen asia.

Meillä on kännykät yhteisiä, kumpikin saa niitä käyttää ja lukea kaiken mitä niissä on.

Hyi hemmetti. Toivottavasti olette kertoneet tämän kavereilleni. Minä en viestittelisi mitään tuollaiselle, joka antaa kaikki viestit avoimesti luettavaksi. Vaikka en mitään salaisuuksia tekstaa, mutta ällöttää tuollainen yhteisomistajuus....  Miksi ihmeessä teillä on kännykät yhteisiä?

Koska meilläkään ei ole mitään salaisuuksia toisiltamme. Voimme myös avata toistemme nimellä tulevan postin sekä käyttää toistemme tietokonetta, läppäriä, sähköpostia jne. -eri

Ettekö te kunnioita niiden viestien lähettäjien yksityisyyttä? En ikinä näyttäisi kaverieni viestejä miehelleni. Esim. nyt yksi kaveri on eroamassa, ja ne viestit ovat hyvin henkilökohtaisia. Laittaa viestiä, kun ei aina pysty soittamaan.  

Kyllähän jokaisen viestin lähettäjän tulisi ymmärtää, ettei luottamuksellisetkaan viestit välttämättä pysy salaisina. Sitä paitsi kerron kuitenkin kaiken miehelleni ja monesti haluan kuulla hänen näkökantansa siitä, mitä kannattaisi vastata. Voit kuitenkin olla varma, ettei mieheni kerro kertiani asioita eteenpäin, sillä hän on luotettava.

Ei voi todellakaan ymmärtää tuollaista. Onneksi voin luottaa omiin kavereihin. Ja ihan pitää kysyä neuvoa mieheltä ystäväsi asioihin? Niinhä sinä luulet, ettei kerro eteenpäin. Ethän sinäkään kerro eteenpäin...

En luule, vaan tiedän, että mieheni on luotettava ja ei kerro eteenpäin. On aivan eri asia jakaa asioita kumppaninsa kanssa kuin hölöttää niistä kavereille tai muille sivullisille. Siinä kohtaa menee raja.

Teillä ei kuitenkaan ole luottoa toisianne kohtaan, kun pitää antaa kyyläysmahdollisuus toisen viesteihin ja sähköposteihin? Missä vaiheessa suhdetta näin päätitte? Jos uusi miesystäväni pyytäisi nähdä henkilökohtaiset viestini, niin pitäisin häntä sairaalloisen mustasukkaisena ja todennäköisesti lopettaisin suhteen.

Meille riittää tieto siitä, että saa koska tahansa halutessaan katsoa toisen puhelimen tai läppärin läpi. Olemme molemmat toisillemme näin luvanneet, mutta kertaakaan ei ole vuosien varrella tullut tilannetta, että olisimme halunneet niin tehdä. Pelkkä lupaus on mielestäni osoitus luotettavuudesta. Me olemme aiemmissa suhteissa molemmat tulleet petetyiksi/pettäneet eli naiiveja emme ole, mutta tässä suhteessa haluamme tehdä asiat oikein.

Minusta taas todellinen luottamus on se, ettei tarvitse tuollaisia lupia tsekata toisen puhelinta tai läppäriä. Ei ikinä edes tulisi mieleen tarkistaa miehen puhelinta. Jos näin haluaisin tehdä, niin se tarkoittaa ettei asiat ole hyvin suhteessa ja silloin on aika erota. En voisi olla suhteessa mieheen, johon en luota tai tulisi tarvetta tarkistaa hänen puhelimensa ihan vaikka luvan kanssa. 

Vierailija
69/72 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös samaa mieltä siitä, ettei luottamus toiseen vaadi sitä, että pitää olla tarkastusoikeus toisen viestintävälineisiin. Koen ainakin itse, ettei kumppanillani ole mitään oikeutta tutkia minun viestejäni, enkä näe parisuhdetta symbioosina, jossa menettää kaiken yksityisyytensä. Toisekseen olen kerran ollut tilanteessa, jossa kärtin silloista kumppaniani näyttämään viestikeskustelut. Hän ei antanut, ja itse asiassa hänen ei tarvinnut: mitä todisteita siihen enää tarvitsee, että kumppani on jatkuvasti nenä kiinni puhelimessa, poissaoleva, ja elämään on yhtäkkiä ilmestynyt vastakkaista sukupuolta oleva henkilö, joka ilmaantuu vähän tämän tästä tilaisuuksiin...? Luottakaa vaistoihinne. Ei se oikeasti vaadi puhelinratsioita.

Vierailija
70/72 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä viestittely on Ok, kunhan ne viestit on sellaisia että mun mies voisi ne tarvittaessa lukea. Sydänemojien käyttö ei ole soveliasta mutta silmäniskuhymiö on..

Vierailija
71/72 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi nyt myöhemmin "muuttaa mielensä" ja näyttää sinulle ne viestit, niin voit olla varma, että epäilyttävät on poistettu ja jäljellä on vain ne viattomat - jos niitä on.

Tottakai tuollainen viestittely on väärin, ja on ihan eri asia olla näyttämättä työkaverin kanssa vaihdettuja viestejä, kun hyvän ystävän, joka kenties on purkanut arkaluonteisia salaisuuksiaan viesteissä. Mikäli työkaveri on niin hyvä ystävä, niin silloinhan se on vain ystävyyttä, eikä tapaamisia pitäisi sinulta salailla.

Tämä.

Epäluottamus on nyt valettu suhteeseenne, kun mies salaili näin vakavaa asiaa sinulta.

Et voi enää ikinä luottaa. Olen pahoillani. Todella yleinen tapahtumienkulku kylläkin ja nykyään pettäminen paljastuu nimenomaan kännykästä.

Paljastuu, jos on amatööri ja vähän haparoiva ote koko pettämiseen. Todellinen laskelmoiva pettäjä poistaa viestit puhelimestaan nopeasti.

Vierailija
72/72 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi nyt myöhemmin "muuttaa mielensä" ja näyttää sinulle ne viestit, niin voit olla varma, että epäilyttävät on poistettu ja jäljellä on vain ne viattomat - jos niitä on.

Tottakai tuollainen viestittely on väärin, ja on ihan eri asia olla näyttämättä työkaverin kanssa vaihdettuja viestejä, kun hyvän ystävän, joka kenties on purkanut arkaluonteisia salaisuuksiaan viesteissä. Mikäli työkaveri on niin hyvä ystävä, niin silloinhan se on vain ystävyyttä, eikä tapaamisia pitäisi sinulta salailla.

Tämä.

Epäluottamus on nyt valettu suhteeseenne, kun mies salaili näin vakavaa asiaa sinulta.

Et voi enää ikinä luottaa. Olen pahoillani. Todella yleinen tapahtumienkulku kylläkin ja nykyään pettäminen paljastuu nimenomaan kännykästä.

Paljastuu, jos on amatööri ja vähän haparoiva ote koko pettämiseen. Todellinen laskelmoiva pettäjä poistaa viestit puhelimestaan nopeasti.

Huokaus. Tuo on niin totta. Mikä ihme tässä muiden kanssa pelailussa ja selän takana touhuamisessa ja asioiden puolisolta pimittämisessä oikein on idea??? H e le vetti sentään, kun pistää vihaksi. Siis, jos tapaa jonkun uuden ja ihastuu ja rakastuu, niin sitten käy niin, minkä sille voi. Jos olet väärän kanssa ja se oikea tulee vastaan, niin sitten tulee. Sitten lopetetaan vanha suhde ja aloitetaan uusi. Se on selvä peli kaikille. Mikä näitä ihmisiä vaivaa, jotka pyörii aina vaan sen vanhan seurassa ja poistaa viestejään, salaa tapaamisiaan, valehtelee ja pimittää asioita. Kuka siitä hyötyy ja mitä? Hyi olkoon, että on ällöttävää tuollainen. Jos täytyy puhelimesta viestit poistaa, ettei puoliso vain näe, niin et itse kyllä ole minkään arvoinen puoliso itse!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi