Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus kaikki tuet vastikkeeliseksi

Vierailija
08.06.2018 |

Kokoomus esittää mukaanlukien yleisen asumistuen vastikkeeliseksi.

mm. lasten lukumäärä, yksinhuoltajuus toisi kuitenkin harkinnanvaraiset ja suuremmat tuet.

https://www.verkkouutiset.fi/kokoomus-esittamassa-vastikkeellista-sosia…

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ihmettä tuo vastikkeellisuus ihan käytännössä tarkoittaa?

Työttömyystukea saa vain jos käy töissä.

Vaihdetaan nimi työtueksi.

Vierailija
22/27 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, en ole edelleenkään menossa töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mieltä muut puolueet ovat tästä? ei ole kuulunut keneltäkään soraääniä.Eli kaikki kannattavat tätä mallia?

Vasemmistoliitto ja Vihreät tuskin kannattavat. Kaikki muut tietenkin tukevat.

Vierailija
24/27 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa puhutaan että tämä yleistuki olisi yksilöperusteinen, jos tämä tarkoittaisi sitä että avoliitosta huolimatta minun yleistukeni määräytyisi minun tulojeni ja menojeni perusteella niin kannatan.

Teen osa-aikaista työtä ja saan soviteltua päivärahaa, miehen tulojen takia asumistukea ei tietenkään saa ja hoitomaksut on suurimmat mahdolliset. Työnteon rahallinen hyöty on pieni, siitä syntyvien kustannusten takia ja mies joutuu maksamaan suurimman osan kuluista.

Jos emme asuisi yhdessä saisin täyden asumistuen enkä maksaisi päivähoidosta mitään pienien tulojen vuoksi. (Tiedän että monet myös asuvat juuri tästä syystä erillään.)

Jos yleistuki olisi yksilöllinen joka huomioisi vain minun tuloni, ja minun osuuteni eli puolet asumisesta, hoitomaksuista, ja vaadittavan perusosan elämiseen niin voisin hoitaa osuuteni kustannuksista ja työnteko olisi kannattavampaa kuin tällä hetkellä.

Myös ihmisten kahden asunnon välinen kikkailu loppuisi. (Joissain tapauksissa kun pariskunnan asuessa erillään asumistukea maksetaan molemmille, kallista lystiä.)

Miksi perheen pitäisi saada tukea, jos eivät sitä tarvitse? Jokuhan ne rahoittaa, esim. minä, joka käyn työssä ja elätän itseni ja perheeni. Ilmaista rahaa ei tule mistään.

Vierailija
25/27 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtä ilman palkkaa, niin saat asumistukea :)

Auttaisiko, jos asumistuen nimeksi vaihdettaisiin palkka? Teet summaa vastavan ajan työtä ja saat palkkaa.

Vierailija
26/27 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaakuntoisena tuo kuulostaa kurjalta.

Minusta korotettu palkkatuki olisi oikeudenmukaisempi.

Voisi mennä ammattia vastaavaan työhön normaalilla palkalla (josta osa tulisi tukena). Kokoomuksen mallissa on pakko mennä jonnekin puuhastelemaan ja siitä tulee sitten nykyistä työkkärikorvausta vastaava palkka.

Kuka ottaa vajaakuntoisen riesaksi töihin? Työelämä on kovaa. Jotain yleishyödyllistä voisi tehdä rahan eteen.

Vierailija
27/27 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa puhutaan että tämä yleistuki olisi yksilöperusteinen, jos tämä tarkoittaisi sitä että avoliitosta huolimatta minun yleistukeni määräytyisi minun tulojeni ja menojeni perusteella niin kannatan.

Teen osa-aikaista työtä ja saan soviteltua päivärahaa, miehen tulojen takia asumistukea ei tietenkään saa ja hoitomaksut on suurimmat mahdolliset. Työnteon rahallinen hyöty on pieni, siitä syntyvien kustannusten takia ja mies joutuu maksamaan suurimman osan kuluista.

Jos emme asuisi yhdessä saisin täyden asumistuen enkä maksaisi päivähoidosta mitään pienien tulojen vuoksi. (Tiedän että monet myös asuvat juuri tästä syystä erillään.)

Jos yleistuki olisi yksilöllinen joka huomioisi vain minun tuloni, ja minun osuuteni eli puolet asumisesta, hoitomaksuista, ja vaadittavan perusosan elämiseen niin voisin hoitaa osuuteni kustannuksista ja työnteko olisi kannattavampaa kuin tällä hetkellä.

Myös ihmisten kahden asunnon välinen kikkailu loppuisi. (Joissain tapauksissa kun pariskunnan asuessa erillään asumistukea maksetaan molemmille, kallista lystiä.)

Miksi perheen pitäisi saada tukea, jos eivät sitä tarvitse? Jokuhan ne rahoittaa, esim. minä, joka käyn työssä ja elätän itseni ja perheeni. Ilmaista rahaa ei tule mistään.

Eli koska tällä systeemillä työntekoni ei kannata, minun kannattaisi olla työtön ja muuttaa omaan asuntoon, joilloin saisin täyden työttömyyskorvauksen, asumistuen, hieman toimeentulotukea ja hoidattaisin lasta virikehoidossa maksamatta siitäkään mitään?

Tällöin näitä veronmaksajien rahoja minuun kuluisi 3-4 kertaa sen verran kuin tässä yksilöidyssä yleistuessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi