Miksi poliisilla on vapaa tiedonsaantioikeus nettifoorumien viestien metatietoihin, vailla minkäänlaista epäillystä mistään rikoksesta?
Kommentit (9)
Samalla logiikalla kuin google: kaikki tieto on arvokasta.
Käteinen pois, seurantalaitteet autoihin, ihon alle ja kameroita joka puolelle niin perkuleesti. Kansalaisten pisteytys vielä päälle niin ai sitä autuutta. Mutta eihän rehellisellä ole mitään salattavaa.
Jos sanotaan kerrankin suoraan: en itse ole KOSKAAN kirjoittanut millekään palstalle mitään sellaista, mikä loukkaisi ketään tai paljastaisi liike- tms salaisuuksia.
Oma moka, jos avautuu jollain julkisella palstalla. Mun yöuniin ei vaikuta yhtään. Pahin nettisivusto, millä olen käynyt on Seiska.
Vierailija kirjoitti:
Jos sanotaan kerrankin suoraan: en itse ole KOSKAAN kirjoittanut millekään palstalle mitään sellaista, mikä loukkaisi ketään tai paljastaisi liike- tms salaisuuksia.
Oma moka, jos avautuu jollain julkisella palstalla. Mun yöuniin ei vaikuta yhtään. Pahin nettisivusto, millä olen käynyt on Seiska.
Nyt oikeasti vähän ryhtiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oikeasti vähän ryhtiä :D
Yritän ;D
Vierailija kirjoitti:
Mitä sellainen hyödyntää ketään?
Laitapa kuule oikein faktalinkki tähän totuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tällaisella avautumisella on mitään arvoa, en ainakaan usko että skoudet nyt lopettaisivat metatietojesi tallentamisen vaikka sanotkin olevasi puhdas pulmunen. Ei nämä kuviot nyt vaan toimi niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tällaisella avautumisella on mitään arvoa, en ainakaan usko että skoudet nyt lopettaisivat metatietojesi tallentamisen vaikka sanotkin olevasi puhdas pulmunen. Ei nämä kuviot nyt vaan toimi niin...
Ööö, sanoinko jossain noin? Vaikuttikohan viestin aloituskysymys viestini muotoiluun "Miksi poliisilla on vapaa tiedonsaantioikeus nettifoorumien viestien metatietoihin, vailla minkäänlaista epäillystä mistään rikoksesta?..."
Tarvitseeko selventää?
Onhan se nyt mukavampaa profiloida kaikki kansalaiset ja kerätä kaikki mahdollinen tieto kuin olla tekemättä noin.