Kokemuksia pelkillä käsimatkatavaroilla matkustamisesta?
Eli ei ole ruumaan menevää laukkua, vaan tuollainen pieni cabin kokoinen matkalaukku ja sit joku pienempi laukku.
Ihan mitä vaan kokemuksia tästä saa kertoa. Ekaa kertaa matkustan ilman ruumaan menevää laukkua. Matka on lyhyt viikonloppureissu joten ei sit viittinyt sitä isompaa laukkua turhaan raahata.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsimatkatavarat eivät riittäisi edes minun matkojeni kondomeille.
T. Matkoilla hauskaa pitävä mies.
Halvempiahan ne yleensä on kohdemaissa, joten joo, ehkä unissasi niitä raahailet käyttöä varten.
Niin ovatkin, mutta pitää olla tiettyä kokoa. Ei ihan joka paikasta löydy, joten kannan mieluusti omani.
- matkoilla hauskaa pitävä mies
Vierailija kirjoitti:
Kelluu huonosti eikä pysy ilmassa. Ei hyvä valinta. Laiva tai lentokone parempi.
:-DDD
Upittajalle kysymys: Miksi halusit nostaa ketjun? Mitä vielä oikein odotat kuulevasi?
Vierailija kirjoitti:
Itse matkustan lähes aina pelkillä käsimatkatavaroilla. Sitten hyödynnän kyllä kaikenlaisia rahavöitä, vyölaukkuja, passipusseja ym henkkareiden, rahojen ja kännyköiden kuskaamiseen ja taskuun loput irtotavarana. Suosin myös palapelipukeutumista eli säärystimiä, boleroita ym irto-osia jotka päällä voi astella koneeseen mutta voi riisua helposti pois tarvittaessa.
Mahtaa olla näky :)
Totaalireps
28-litrainen reppu mahduttaa ainakin 2 viikon tavarat jos matkustan johonkin lämpimään kohteeseen. Mahtuu myös lentokoneessa hyvin edessä olevan penkin alle ja vältyn tappelemasta muiden matkalaukkujen kanssa. Pieni reppu = vähän tavaraa joten kulkee selässä helpommin ja kätevämmin kuin pieni vetolaukku. Painoraja menee varmaan itselläni rikki (tuo Finskin 8kg raja) mutta ei ole koskaan punnittu laukkua ja jos vaativatkin viime hetkellä laittamaan ruumaan niin repussa päällimmäisenä on käsilaukku jossa pidän passia, puhelinta yms. pientä jonka nappaisin mukaan jos reppua en saisi ottaa.
Nesteistä: muista ettei tarvitse pakata mitään mitä hotellista löytyy pienikokoisina valmiiksi. Jos tarvitset saippuaa niin palasaippuat/-shampoot ei mene nesteisiin niin säästyy tilaa. Monikäyttöiset tuotteet: minä pakkaan yhteen matkakokoiseen purkkiin apteekin perusrasvaa jota käytän kasvojen pesuun, kasvojen ja vartalon kosteutukseen, käsi- ja jalkarasvana. En teen niin kotona, mutta reissatessa kyllä. Vaikka ihonhoidosta ja meikeistä tykkääkin niin reissussa ei välttämättä huvita puunata viimeisen päälle, ja jos vain käsimatkatavaroilla aiot matkustaa niin voi olla että on vaan ihan pakko yksinkertaistaa kauneusrutiinejaan loman ajaksi. Itsellä ainakin oma ulkonäkö on viimeisiä kiinnostuksen aiheita reissussa ollessa.
Olen käynyt Japanissa kahden viikon lomalla käsimatkatavaroilla. Eli mikä oli ongelma?
Halvempiahan ne yleensä on kohdemaissa, joten joo, ehkä unissasi niitä raahailet käyttöä varten.