Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia pelkillä käsimatkatavaroilla matkustamisesta?

Vierailija
08.06.2018 |

Eli ei ole ruumaan menevää laukkua, vaan tuollainen pieni cabin kokoinen matkalaukku ja sit joku pienempi laukku.

Ihan mitä vaan kokemuksia tästä saa kertoa. Ekaa kertaa matkustan ilman ruumaan menevää laukkua. Matka on lyhyt viikonloppureissu joten ei sit viittinyt sitä isompaa laukkua turhaan raahata.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista koska olisin viimeksi muulla tavoin matkustanut.

Vierailija
2/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä muista koska olisin viimeksi muulla tavoin matkustanut.

Nonniii. Kerro jtn kokemuksia. Minkä kokoinen laukku? Mittaako ne kuinka tarkkaan niitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kokemuksia haluat? Minä matkustan aina, paitsi todella pitkille ulkomaanoleskeluille vain käsimatkatavarat.

Sinne vaan nostat sen laukun yläpuolella olevaan laukkutilaan ja otat alas kun poistut koneesta!

Turvatarkastukseen menet, nostat laukun hihnalle ja otat vastaan toisesta päästä-

En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa tai mietityttävää?

Vierailija
4/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä asiassa nyt erityisesti askarruttaa mieltäsi?

Vierailija
5/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut useasti viikonkin reissussa pelkillä käsimatkatavaroilla ja todella hyvin olen pärjännyt. Ainoastaan nesteet ovat aiheuttaneet päänvaivaa, aika paljon on pitänyt rajoittaa mukaan otettavaa kosmetiikkaa. Riippuu myös matkakohteesta, että miten käsimatkatavaroilla pärjää: lämpimässä kohteessa käytettävät vaatteet mahtuvat pieneen tilaan, mutta jos on menossa kylmään kohteeseen ja mukana pitää olla maiharit ja toppahousuja, niin voi tehdä tiukkaa laukussa.

Vierailija
6/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cabin-kokoiseen laukkuun mahtuu yllättävän paljon vaatetta, kun pakkaa fiksusti. Youtubessa on hyviä ohjeita tilaasäästävään pakkaamiseen. Ainoa "huono" puoli on se, että tuliaisia ja muita ostoksia ei voi kuskata paluumatkalla samaan tapaan kuin ruumalaukun kanssa voi tehdä.

Vierailija
7/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen silloin tällöin parin päivän työmatkoja, joille ei tietenkään isoa lukkua kannata ottaa. Suosin pehmeää kassia, jonka saa hyvin edessä olevan penkin alle, aika usein hyllyt ovat täysiä, varsinkin jos tulee jonon loppupäässä sisään.

Vierailija
8/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoyhtiöiden nettisivuilta löytyy tieto siitä, minkä kokoinen laukku saa olla.

Vierailija
9/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se siinä on että kaikki nestemäiset pitää saada survottua siihen minigrip-pussiin eli kaikki ripsarit ja muut. Tosin meni mulla kerran vahingossa joku käsirasvatuubi veskassa silti läpi kun en muistanut. Muuten kyllä nopeampaa, eikä ainakaan laukku eksy minnekään, mutta sitten voi olla laukku aika täysi kun palaa jos on vaikka löytänyt jotain ostettavaa. Kesällä tuo nyt menee ja kun takin pitää erillään jne., kun ei siihen laukkuun oikeasti mahdu paljoa mitään.

Pienen laukun kanssa lentokenttämatkat huomattavasti helpompia (paitsi jos taksia käyttää niin ihan sama). 

Vierailija
10/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään ongelmaa ole. Älä pakkaa laukkuun nesteitä, tai sitten vain pikkupakkauksia läpinäkyvässä pussissa.

Vierailija
11/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaa se laukkujen paino jne. Pitää olla alle 8 kg tuolla lentoyhtiöllä millä menen. En ole paljoa matkannut niin siksi myös ahdistaa. Nesteet kanssa. Tykkään meikkailla ja ne nestemäiset meikit pitää saada siihen litran pussiin.

Kaipa tässä stressaa että mokaa jotain. Että laukku ei kelpaa tai jotain vastaavaa.

Ap

Vierailija
12/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaisin itse lähes aina vain käsimatkatavaroilla, mutta mies haluaa roudata mukanaan myös ison matkalaukun. En oikein ymmärrä, mitä kokemuksia haluat. Lentoyhtiön sivuilta tarkistat laukun koon sekä sen, saako lisänä olla pieni laukku (so. käsilaukku). Joillakin lentoyhtiöillä vain yksi laukku on sallittu eli silloin sen käsilaukunkin on mahdottava siihen cabin kokoiseen laukkuun. Ja ne myös ovat kaikkein tarkimpia siitä, ettei sääntöjä rikota.

Tuliaisiksi et voi ostaa mitään nesteitä muualta kuin kentältä turvatarkastuksen jälkeen. Hammastahnat sun muut saa paikan päältä, jos kaikki haluamasi ei mahdu nestepussiin.

Vierailija
13/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustin viimeksi pääsiäisenä vain käsimatkatavaroilla, sellainen lentolaukun kokoinen laukku (mitat löytyy finavian sivuilta) ja pienehkö reppu lisäksi. Olin siis neljä yötä reissussa. Mun tavarat mahtuivat hyvin, mutta esim. meikkipussi ei ole kovin iso, kun en juurikaan meikkaa. Isompia tuliaisia ei voinut ostaa, ne ei olisi enää mahtunut. Ihan hyvin sujui. Pesuaineet oli omassa läpinäkyvässä pussissaan, pienissä pulloissa. Sen vaati turvatarkastaja nostamaan pois sieltä laukusta siihen turvatarkastuksen kaukaloon näkyville. Tämä oli mulle uutta. Eli se kannattaa pakata niin, että saat sen helposti esiin. 

Ihan hyvin sujui ja säästin 60e, kun ruumaan menevä ois maksanut 30e/suunta.

Vierailija
14/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressaa se laukkujen paino jne. Pitää olla alle 8 kg tuolla lentoyhtiöllä millä menen. En ole paljoa matkannut niin siksi myös ahdistaa. Nesteet kanssa. Tykkään meikkailla ja ne nestemäiset meikit pitää saada siihen litran pussiin.

Kaipa tässä stressaa että mokaa jotain. Että laukku ei kelpaa tai jotain vastaavaa.

Ap

No painon tiedät jo ja samalta sivulta löydät varmasti sallitut mitat sekä sen saako lisänä olla käsilaukku tai muu "small item". Huomaa, että jotkut lentoyhtiöt edellyttävät, että myös tax free ostokset kentältä mahtuvat käsimatkatavaralaukkuun eivätkä hyväksy erillisiä ostoskasseja. Ja meikkejä otat vain sen verran mukaan, että mahtuvat siihen litran pussiin eikä yksikään niistä ole kooltaan yli 1 dl.

Vierailija
15/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä oo yhtään mitään muuta kuin ne nesteet ja niiden järkevä suunnittelu. Ja tietysti asut suunnittelen niin että yhtään turhaa lumppua ei ole mukana. Vaikea niitä painorajoja on ylittää jos ei pakkaa jotain kirjoja ja tiiliskiviä sinne laukkuun. Toisten kokemukset ei siinä paljon auta kun omilla aivoilla sun pitää se viikonloppusi suunnitella vaatteineen päivineen ja nesteineen myös.

Muuten pelkillä käsimatkatavaroilla on sen verran kiva ja helppo matkustaa että mielelläni luovun monista päivärutiineihin kuuluvista kauneudenhoitotuotteistani pariksi päiväksi. En mä parissa päivässä niin pahasti rypisty.

Vierailija
16/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä koneeseen ensimmäisten joukossa tai ainakin silloin alkujoukossa kun oma istumapaikkarivisi kutsutaan koneeseen, niin saat laukkusi helpommin mahtumaan tavarahyllyille. Joillakin reiteillä on niin paljon käsimatkatavaran kanssa matkustavia, että kaikkien laukut eivät mahdu istuinten yläpuolella oleviin lokeroihin. Viimeksi Lontoosta tullessani näin kun viimeiset joutuivat vielä portilla luovuttamaan käsimatkatavansa ruumaan. Siinä vaiheessa ilman lisämaksua tietysti.

Muutenhan se on ihan ok ja nopeaa saavuttaessa kun ei tarvitse jonottaa matkatavaroita ja arvuutella onko laukku tullut perille.

Pitää vaan muistaa nesterajoitukset ynnä muut käsimatkatavarasäännöt ja painorajat jotka vaihtelevat eri yhtiöillä. Miksi maksaisit ruumaan menevistä tavaroista jos et isoa laukkua tarvitse ja se ei lipun hintaan kuulu.

Vierailija
17/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No painon tiedät jo ja samalta sivulta löydät varmasti sallitut mitat sekä sen saako lisänä olla käsilaukku tai muu "small item". Huomaa, että jotkut lentoyhtiöt edellyttävät, että myös tax free ostokset kentältä mahtuvat käsimatkatavaralaukkuun eivätkä hyväksy erillisiä ostoskasseja. Ja meikkejä otat vain sen verran mukaan, että mahtuvat siihen litran pussiin eikä yksikään niistä ole kooltaan yli 1 dl.

Juu no mun laukku pitäis olla 55 x 40 x 20 mutta en jotenkin luota siihen. Sit joku tuleekin että tämä on liian iso vaikka tuon pitäs olla rajojen sisällä. Ahdistuneisuushäiriö tekee kaikesta taas niin mukavaa...

Vierailija
18/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä matkustin viimeksi pääsiäisenä vain käsimatkatavaroilla, sellainen lentolaukun kokoinen laukku (mitat löytyy finavian sivuilta) ja pienehkö reppu lisäksi. Olin siis neljä yötä reissussa. Mun tavarat mahtuivat hyvin, mutta esim. meikkipussi ei ole kovin iso, kun en juurikaan meikkaa. Isompia tuliaisia ei voinut ostaa, ne ei olisi enää mahtunut. Ihan hyvin sujui. Pesuaineet oli omassa läpinäkyvässä pussissaan, pienissä pulloissa. Sen vaati turvatarkastaja nostamaan pois sieltä laukusta siihen turvatarkastuksen kaukaloon näkyville. Tämä oli mulle uutta. Eli se kannattaa pakata niin, että saat sen helposti esiin. 

Finavian sivuilta ei kannata katsoa laukkutietoja jos lentää muulla kuin Finskillä. Olen kuvitellut, että nesteiden nostaminen kaukaloon on ollut käytäntönä jo iän kaiken eli ehdottomasti ne päällimmäiseksi/helposti otettavaksi.

Vierailija
19/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin olet onnistunut uutisia nesteiden kuljetuksista käsimatkatavaroissa välttämään, jos et tiennyt, että ne pitää olla kaukalossa näkyvillä.  Sitä on uutisoitu tosi paljon tuon uudistuksen jälkeen.  Alkoi muistaakseni siitä, kun joku teki hammastahnatuubiin pommin. Tieto lukee siellä useammassa infotaulussakin, kun turvatarkastukseen mennään. Samoin lentoyhtiöiden sivuilla on tarkat tiedot, näin pakkaan, mitä käsimatkatavaroihin jne.

Ihmiset viettävät paljon aikaa älykännykän kanssa, mutta oikeata tietoa sieltä kai haetaan harvemmin.

Vierailija
20/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin Miamiin matkalaukkua ostamaan. Suomessa lähtiessä virkailija totesi: "Hyvin pakattu"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi