Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mä en tiedä onks mulla silloin jotain ohjelmaa" AAARRRGGGGHHH

Vierailija
08.06.2018 |

Siis onko mitään niin ärsyttävää, kun yrität sopia yhden tai erityisesti useamman ihmisen kanssa tapaamisaikaa esim. vauvakutsuille, illanviettoon, harrastusporukan kokoontumiseen tai ihan mihin tahansa ja annat vaikka 5 vaihtoehtoa päivämääräksi (esim. doodlen avulla) ja sitten joku taulapää ilmoittaa, että:

"MÄ EN TIEDÄ VIELÄ ONKS MULLA SILLOIN JOTAIN MUUTA OHJELMAA".

Silleen, et voi JEESUS. PISTÄ SINNE KALENTERIIN NYT TÄMÄ TAPAHTUMA, NIIN SIT SÄ TIEDÄT, ETTÄ SULLA ON SILLOIN JOTAIN OHJELMAA!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eiks se idea nyt nimenomaan olekin löytää sieltä kalenterista se päivä, jolloin sulla ei ole vielä merkattuna siihen muuta? Eikä odottaa viime metreille, että ilmestyiskö siihen kyseiseen päivään jotain? Jos ei tapahtuma kiinnosta niin eikö sitten vaan voi sanoa, että en nyt tällä kertaa osallistu? Tai jos se nyt on aikuisen ihmisen niin samperin vaikeeta sanoa, että ei halua johonkin osallistua, niin valehtelis sitten edes tulevansa muille sopivana ajankohtana ja peruuttais tulonsa vähän myöhemmin johonkin validiin syyhyn vedoten?

Mä en hei tiedä onks mulla jotain ohjelmaa ens maanantaina, ens tiistaina, ens keskiviikkona ja torstaina ja perjantaina ja lauantaina ja sunnuntaina ja seuraavana maanantaina. Mut jos jotain TÄTÄ TÄRKEEMPÄÄ ei nyt satu ilmestymään kalenteriin, niin kyllä mä sitte voin osallistua.

AAAARRRRGGGGGHHHH

Sori käpsit. Nyt oli tilanne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko 15 v?

Vierailija
2/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toihan nimenomaan on kohtelias tapa sanoa, että ei voisi kovin paljon vähempää kiinnostaa mutta voin kenties ehkä mahdollisesti sit lähempänä päättää tulla jos alkaa tuntua siltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tiedetään työvuorot 3-4viikkoa ennakkoon. Tämän ajan jälkeen (viikot 4-6) ei voi pyytää mitään vapaata/varata mitään koska listat on tekeillä, mutta ei ole julkaistu. Siitä eteenpäin voi toivoa vapaata, mutta vapaan saa ehkä, varsinkin täytyisi olla vapaatoiveelle hyvä syy. Jos mä toivon kk sisään 5 vapaata mahdollisesta päivästä, niin joku voi ehkä toteutua, mutta todennäköisemmin ehkä vain yksi 5 toiveesta menee läpi.

T: kaupan kassa

Vierailija
4/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin ilmaista tuolla tavoin, ettei sun kehittelemä kokoontuminen paljoa kiinnosta...

Vierailija
5/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin, että osallistumisesi ei ole mitenkään pakollista, vaan paikalle toivotaan vaan sinne tahtovia ihmisiä.

Vierailija
6/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tiedetään työvuorot 3-4viikkoa ennakkoon. Tämän ajan jälkeen (viikot 4-6) ei voi pyytää mitään vapaata/varata mitään koska listat on tekeillä, mutta ei ole julkaistu. Siitä eteenpäin voi toivoa vapaata, mutta vapaan saa ehkä, varsinkin täytyisi olla vapaatoiveelle hyvä syy. Jos mä toivon kk sisään 5 vapaata mahdollisesta päivästä, niin joku voi ehkä toteutua, mutta todennäköisemmin ehkä vain yksi 5 toiveesta menee läpi.

T: kaupan kassa

Joo ja ei siinä musta mitään pahaa ole,  että toteaa "en vielä tiedä mun työvuoroja sinne asti, ilmoitan heti kun tiedän". Mutta se on vähän eri kuin päivätyötä tekevä ihminen vastaa "En tiedä onko mulla silloin jotain menoja". Se kertoo mun mielestä tasan siitä, että ihmistä ei kiinnosta.

Vierailija
7/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun käyttämään tuota fraasia useinkin, sillä olen ihan toivottoman huono pistämään menoja ylös.

Eli mun sanomana toi tarkoittaa sitä, että "mulla on sellanen fiilis, että mulla on tuolloin jo sovittuna jotain menoa mutta en muista mitä...".

Yritän parantaa tapani! 

Vierailija
8/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä EN oikeasti tiedä menojani huomisiltaa pitemmälle. Tällä ei ole mitään tekemistä töitteni suhteen - siellä on iltajuttuja, mutta niistä yleensä on joku varoitus etukäteen. Sen sijaan varoittamatta tulevat perheeni muiden jäsenten - etenkin lasten - menot, tekemiset, tuomiset ja viemiset, heidän asioistaan palaveeraamiset, lääkärit jne.  Minä en kovinkaan suurelta voi näihin vaikuttaa, palavereista ja kroonisesti sairaan lasten lääkäreistä ilmoitellaan lyhyillä varoitusajoilla ja koska usein niillä myös reagoidaan johonkin äkillisesti syntyneeseen tarpeesee, en voi muuta kuin olla kiitollinen että jotain saadaan.

Lopputulos on, että ei minun kalenteriini tule mitäänvarmasti vapaata hetkeä, vaikka merkitsisin sinne mitä. ELämää ei vaan aina, varsinkaan kouluikäisten vanhempana, voi ennustaa huomista pidemmälle.

Mut ei se hei mitään. En mä jaksa aapeen kaltaisia ihmisiä nyt muutenkin, ne on vain yksi vaatija lisää tässä katastrofissa. Oikeat ystävät yrittäisivät tukea ja antaa voimia minulle päin, eivät vaatia lisäälisäälisää

Vierailija
9/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toi on typerä tapa, epäkohtelias ja itsekäs. Tarkoittaa että mitään sovittua ohjelmaa ei ole, mutta jos jotain muuta ilmaantuu niin tämä nyt suunniteltava jää kakkoseksi. Haluaa pitää itsellään mahdollisuuden tulla jos sattuu huvittamaan, ilman mitään sitovaa sopimista.

Sovi niiden kanssa ketkä sen ihmisiksi pystyy tekemään ja tuon yhden voi jättää omaan arvoonsa. Älä anna mitään huomiota tai kysele perään.

Vierailija
10/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mesot ap? Relaa vähän ja ravistele ne hiekat pillustasi.

Vierailija
11/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun käyttämään tuota fraasia useinkin, sillä olen ihan toivottoman huono pistämään menoja ylös.

Eli mun sanomana toi tarkoittaa sitä, että "mulla on sellanen fiilis, että mulla on tuolloin jo sovittuna jotain menoa mutta en muista mitä...".

Yritän parantaa tapani! 

hanki kalenteri

Vierailija
12/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän parantaa tapani! 

hanki kalenteri

Mikä se on?

Vierailija
13/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä EN oikeasti tiedä menojani huomisiltaa pitemmälle. Tällä ei ole mitään tekemistä töitteni suhteen - siellä on iltajuttuja, mutta niistä yleensä on joku varoitus etukäteen. Sen sijaan varoittamatta tulevat perheeni muiden jäsenten - etenkin lasten - menot, tekemiset, tuomiset ja viemiset, heidän asioistaan palaveeraamiset, lääkärit jne.  Minä en kovinkaan suurelta voi näihin vaikuttaa, palavereista ja kroonisesti sairaan lasten lääkäreistä ilmoitellaan lyhyillä varoitusajoilla ja koska usein niillä myös reagoidaan johonkin äkillisesti syntyneeseen tarpeesee, en voi muuta kuin olla kiitollinen että jotain saadaan.

Lopputulos on, että ei minun kalenteriini tule mitäänvarmasti vapaata hetkeä, vaikka merkitsisin sinne mitä. ELämää ei vaan aina, varsinkaan kouluikäisten vanhempana, voi ennustaa huomista pidemmälle.

Mut ei se hei mitään. En mä jaksa aapeen kaltaisia ihmisiä nyt muutenkin, ne on vain yksi vaatija lisää tässä katastrofissa. Oikeat ystävät yrittäisivät tukea ja antaa voimia minulle päin, eivät vaatia lisäälisäälisää

Mutta kai sä kuitenkin tuossa ap:n tilanteessa vain ilmoittaisit tulevasi? Siis totta kai kaikki ymmärtää viime hetken perumiset jos on lapsen kanssa lääkärikäyntiä tai itseltä tyyliin pää irti. 

Vierailija
14/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän parantaa tapani! 

No jos sulle lähetetään doodle, niin voit varmaan tarkistaa asian seuraavien muutaman päivän aikana? Niin ei tarvitse epämäärästellä.

Vierailija
15/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän parantaa tapani! 

No jos sulle lähetetään doodle, niin voit varmaan tarkistaa asian seuraavien muutaman päivän aikana? Niin ei tarvitse epämäärästellä.

jaa en tiedä, kun ei oo vitunkaan hajua mikä on doodle. Puhu suomea.

Vierailija
16/16 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan noita sanoja en ole käyttänyt, mutta olen sanonut etten tiedä voinko osallistua johonkin tapahtumaan. Ensinnäkin minulla on huono muisti, enkä ilman kalenteria muista edes mitä kaikkea on ensi viikolla sovittuna, saati että muistaisin muiden perheenjäsenten menoja (nämä vaikuttavat joskus siihenkin voinko minä sopia jotain). Käytän paperikalenteria, eikä se ole aina saatavilla jonkun ehdottaessa tapaamista. Toisekseen teen kesäisin säästä riippuvia maastotöitä, joten en todellakaan pysty lupaamaan olenko vapaa kesäkuun ekana tai heinäkuun kolmantena viikonloppuna. Kolmas liikkuva palikka on vakavasti sairas läheinen, joka tarvitsee minua aikoina joita ei pysty ennakoimaan.

Usein paras mitä voin sanoa on, että tällä hetkellä sopii, mutta en voi luvata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä