Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hellyyttä kuukauteen synnytyksen jälkeen..

Vierailija
07.06.2018 |

Synnytin kuukausi sitten esikoisemme. Toipuminen on sujunut hyvin, ja nyt sitten mies ehdotti seksiä - ensimmäisen kerran synnytyksen jälkeen.

Ongelmana on nyt vain se, ettei meillä ole ollut minkäänlaista fyysistä hellyyttä kertaakaan synnytyksen jälkeen. Olen itse yrittänyt lähestyä miestä monin tavoin, mutta mies on aina vetäytynyt tilanteesta. Hyvä kun ollaan samalla sohvalla istuttu välimatkan päässä toisistamme, kun miestä ei ole tuntunut lähekkäin oleminen, suukottelu, halailu tms entiseen malliin kiinnostavan.

Nyt sitten tuntuu, että miten tässä edes voisi olla valmis seksiin kun minkäänlaista muuta kanssakäymistä ei ole tässä kuukauteen ollut... Itse kun siis kaipaisin aluksi ihan sitä tavallista hellyyttä ilman yhdyntää, jotta voisin edes jollain tavalla tuntea itseni rakastetuksi ja haluttavaksi. Nyt tuntuu lähinnä siltä että pitäisi vain tyydyttää miehen tarpeet kun sitä kiinnostaa...

Ongelma kuulostaa ehkä typerältä, mutta tilanne on tosiaan esikoisen myötä uusi. Haluaisinkin kysyä, onko teillä muilla ollut vastaavaa edes ajatuksen tasolla ja miten tilanne on lähtenyt ratkeamaan?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen, että mies välttelee ap:n läheisyyttä koska ei ole halunnut olla ruinaamassa seksiä heti synnytyksen jälkeen ja on halunnut antaa vastasynnyttäneelle vaimolle tilaa. Sano sille ihan suoraan, että haluat saada normaalia läheisyyttä ensin ennen kuin olet taas sillä tuulella.

Vierailija
42/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta kun itselläni on neljä lasta ja jälkivuotoa jokaisesta ollut maksimissaan viikko että miten ihmeessä sitä jälkivuotoa on joillakin monia viikkoja tai jopa pari kuukautta??? Alapäätä pitää hoitaa synnytyksen jälkeen ettei tulehdu. Moniviikkoinen jälkivuoto ei voi olla normaalia.

ja aapeelle vastaukseksi että mies on voinut tulkita ettei sinua ole sopiva koskettaa. Ei sitä oikein itse aina tajua millaisia viestejä lähettelee keholla ja sanoilla sille kumppanille.

Omia kokemuksia ei aina voi pitää normina, johon vertaa muita. Nämä asiat ovat niin yksilöllisiä. Omat jälkivuotoni neljän synnytyksen jälkeen ovat kestäneet 5-8 viikkoa. Tuo pisin johtui siitä, että menin nostamaan varomattomasti liian aikaisin liian painavaa.

Lääkärisi lienee tarkoittanut, ettei punainen, runsas vuoto kahden viikon jälkeen ole normaalia. Faktatietoa aiheesta on kirjoitettu kilometreittäin. Ihan kevyesti voi lukea vaikka tuolta: https://www.vau.fi/Synnytys/Synnytyksen-jalkeen/Verta-hikea-ja-kyynelei…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halunnut rikkoa alapäätäsi, jonka olettaa revenneen synnytyksessä? Läheisyys kanssasi aiheuttaa voimakasta panetusta, joten on helpompi masturboida?

Ehkä kysymys on tästä, keskustelemalla se selviää.

Sitä ihmettelen tässä ketjussa, että monet käsittävät seksin vain yhdynnäksi. Synnytyksen jälkeen voi puhtain käsin sormittaa klittaa ja nainen vastaavasti voi tehdä käsityötä (ja suutyötä) miehelleen, vaikka ei olisi ollut jälkitarkastusta.

Jos tuo hellimättömyys ei ole panetuksen välttämistä, niin se voi liittyä tosiaankin isäksi tulemisen suureen psyykkiseen muutokseen. Keskustelkaa hellästi , ilman syyttelyä. Toivon teille kaikkea hyvää.

Juuri näin :)

Vierailija
44/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se jälkivuoto nyt mitä nestettä? Verta vai jotain mätänestettä?

Kohtuun istukan jälkeen jääneestä haavasta tihkuvaa verta (aluksi) ja haavanestettä, joka vähenee ja loppuu kun haava paranee. (Ja heti sen jälkeen meikällä alkoi kuukautiskierto - ei vaikuttanut imetys tähän mitenkään :D.)

Kaikki synnytäjiksi aikovat: Lukekaa ne neuvolan oppaat ja nettigooglaukset ja kirjaston kirjat jo raskausaikana, jotta tiedätte mitä omassa ruumiissanne tapahtuu!

Vierailija
45/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta kun itselläni on neljä lasta ja jälkivuotoa jokaisesta ollut maksimissaan viikko että miten ihmeessä sitä jälkivuotoa on joillakin monia viikkoja tai jopa pari kuukautta??? Alapäätä pitää hoitaa synnytyksen jälkeen ettei tulehdu. Moniviikkoinen jälkivuoto ei voi olla normaalia.

ja aapeelle vastaukseksi että mies on voinut tulkita ettei sinua ole sopiva koskettaa. Ei sitä oikein itse aina tajua millaisia viestejä lähettelee keholla ja sanoilla sille kumppanille.

Kuule on ihan normaalia on 2-6 viikon vuoto. Jos sinulla oli viikon vuoto olit epänormaali ja kivat sulle näinpäin, mutta älä yleistä omaa napaasi toisiin. Se istukasta jäänyt haavapinta paranee kullakin omaa tahtia, sillä onhan niitä istukoitakin erikokoisia, sekä ihmisten paranemistaipumus sekä kudostyypit eroavat toisistaan. Eli niille jotka eivät tiedä mikä jälkivuoto on niin se on avoin haava kohdussa istukan paikalta. Eli ennen jälkitarkistusta voi KUMIN kanssa harrastaa yhdyntää OMIEN halujen mukaa. Muuten leikkii terveydellään ja raskauden mahdollisuudella.

Tähän jälkivuotoon tulee alussa mukaan muut repeämät emättimessä, jotka voivat olla yleisiäkin pieninäkin.

Vierailija
46/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta miten neljä lasta synnyttänyt ei tiedä, mistä jälkivuoto tulee? 😑😑😑

Vierailija
47/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei seksiä vielä, odota nyt edes siihen jälkitarkastukseen ettei tuu tulehduksia.

Ei se jälkitarkastus mitään tulehduksia ehkäise. :D Jos haluaa minimoida riskin saada tulehdus odottelee yhdynnän suhteen jälkivuodon loppuun. Mikäli ei jaksa odotella vuodon loppumista niin kondomin kanssa yhdynnät.

Itse olen harrastanut seksiä 1-2 vko synnyksien jälkeen kumin kanssa eikä ongelmia.

Vierailija
48/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako mies sen hellyyden vauvalle? Jos on näin, hoivahormonit ovat tehneet tepposet, varsinkin kun kyse on esikoisesta.

Vierailija
49/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali parisuhde. Sellaista se on ja tuosta vaan pahenee vuosien myötä. 

Ja paranee uuteen kukostukseen, kun lapsi muuttaa kotoa. Ellei ole kadottanut itseään ja puolisoaan vanhemmuuteen sitä ennen.

Vierailija
50/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omituiselta, meillä ainakin halailtiin yhteisen onnen kruunuksi jatkuvasti kun esikoinen syntyi. Mä rakastan vaimoani ja hän minua, ja oltiin juuri saatu lapsi jota oltiin pitkään yritetty. Tottakai halailtiin paljon. Seksiä taisi olla vasta 3 kk synnytyksen jälkeen, en muista kun en laskeskele tuollaisia. Harrastettiin seksiä, kun molemmista tuntui hyvältä. Samaan hengenvetoon todettakoon, että kyllä siinä ensimmäisten kuukausien aikana tuli riideltyäkin paljon. Mutta ollaan aina halailtu paljon, joten viimeistään illalla oltiin toistemme kainalossa.

Vierailija
51/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi halailla, pussailla ja harrastaa suuseksiä molemmin puoleisesti? Voiko synnyttäneen pillua nuolla? Mulla ei naista joka olisi synnyttänyt niin en tiedä ja anteeksi jos vaikutan vulgaarilta.

Saako tähän vastausta, että tiedän kannattaako joskus omalle naiselle joka on synnyttänyt, että ehdottaa suuseksiä jos sellaisen nyt edes saan.

Halailla ja pussailla voi ja jopa kannattaa. Synnytyksen jälkeen tulee jälkivuotoa jonka aikana tai ainakaan ennen jälkitarkastusta ei kannata olla yhdynnässä tai nuolla ilman suojausta ettei tule tulehduksia. Toista voi hyväillä niin monin eri tavoin että kyllä jos kummallakin seksi on mielessä keino löytyy.

No jos emätintä ei voi koskettaa niin onko rintojen hierominen hyvää hyväilyä?

Ainakin minulla rinnat muuttuivat paljon imetyksen alettua. Ne oli isot ja pinkeät, eivät tuntuneet ollenkaan omilta. Lisäksi ne olivat kipeät ja nänneihin ei kärsinyt koskeakaan, kun imetys sai ne rikki. Rintojen hipeloiminen sai myös maidon valumaan, joten ei, minun rintoihin mies ei saanut koskea.

Vierailija
52/52 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se lapsellinen sika, ei se tuosta parane. Paranee vain vaihtamalla. Ja sä ansaitset parempaa. Hali ja kaikkea hyvää sulle ja pienelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi