Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helteistä nurisijat, oletteko nyt tyytyväisiä kun kansa vaeltaa pipot päässä vesisateessa?

Vierailija
07.06.2018 |

Ilma on kuin syyskuussa!

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on parhaat kesäsäät menossa. Toivottavasti helteitä ei enää tänä vuonna tule.

Vierailija
42/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilma on kuin syyskuussa!

Ehkä nää kelit on lainattu sieltä. 

Jumala, VAADIn, että saadaan sitten syksyllä kesäsäätä takaisin, mitä nyt menetettiin.

Ugh,

Sinkkumies

Sinut pitäisi antaa lihanleikkaajamuurahaisten käsittelyyn. Lihanleikkaajamuurahaiset irroittavat sinusta mikroskooppisen pienen palasen kerrallaan, kunnes sinusta on jäljellä pelkkä luuranko. Kuolema on todella hidas ja tuskallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä mitään vettä sada, ihan pitkähihaisella tarkeni

Vierailija
44/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tampereella ei juurikaan ole satanut. Muutama hassu tippa tullut, enkä edes sateenvarjoa ole tarvinnut. Takin laitoin, koska mun mielestä pukeudutaan sään mukaisesti oli kesäkuu tai joulukuu enkä halua palella tuulessa. Osaan myös riisua takin jos tulee liian kuuma.

Vierailija
45/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen! Ihana ku jaksaa tehdä kaikkea ja öisin pystyy nukkumaan mukavan viileässä.

Vierailija
46/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne meni sortsi ja hamekelit, piknikit ja siistinä pysyvät hiukset. Ärsyttää!

Vierailija
47/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kylmä sää. Sais olla koko kesä tällasta.

Vierailija
48/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt taas ymmärrä tätä ajatusmaailmaa, että helteestä pitämättömät tykkäisivät kylmästä kesäsäästä. Että ei ole mitään siltä väliltä.

Minä en todellakaan välitä helteestä, koska silloin on aina nihkeä ja inhottava olo. Ei, en ole huonokuntoinen lihava ihminen, vaan urheileva normaalipainoinen nuori nainen. Olen ollut aina kova hikoilemaan ja kuumuus saa oloni todella tukalaksi. Paras kesän lämpötila on 20 asteen tietämillä, max. 25. Vaikka en pidä helteistä niin miksi ihmeessä nauttisin tällaisesta kesäilmasta?

Vierailija
49/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo toukokuun alussa sanoin, että jos alkukevät on tavallista lämpimämpi niin loppukesä on viileä. Näin on ollut ennenkin.

Muutama päivä ollut kylmää ja sinä tiedät jo että seuraavat kolme kuukauttakin tulee varmasti olemaan :D

Se on ennustus. Olen ennustanut säätä jo yli 20 vuotta.

Vierailija
50/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tyytyväinen koska tänäänkin oli 29 astetta ja paistuin. Paha olo koko päivän.

Vierailija
51/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole ollut mitään kauheita helteitä, olisko kerran meillä mittari käynyt 25:ssä varjossa, mutta kyllä se on ollut ihanaa että aurinko on paistanut, viime kesänä ei paistanut, pelkkää syksyä koko kesäkin, ja kaksi sitä edellistä kesääkin oli lähes kokonaan yhtä paskoja kuin olisi ollut kolme vuotta kestävä syksy kun talvetkin satoi lähinnä vettä.

Aamulla satoi onneksi vettä, puolitoista kuukautta meni ettei tullut pisaraakaan, nurmikot alkoi kuolla ja meillä jopa omenapuu alkoi kärsiä, ei kiva.

Nyt on ollut myrskytuulta muutamana päivänä. Mutta täällä lähellä merta tuulee aina muutenkin, pohjoistuuli taitaa olla yleisin tuulensuunta. Kova tuuli estää hyttysiä käymästä kimppuun joten siinä mielessä hyvä.

Ei sekään niin paha ole että pitää laittaa kesätakki päälle, kunhan aurinko paistaa, ja välillä tulee vettä kasveille ettei ne kuole.

Ens viikolla on lämpötilat taas parissakymmenessä, ihan sopivaa keli. Pelkästäään toukokuu oli parempi kesä kuin kolme edellistä kesää yhteensä, joten ihan sama vaikka loppukesä olis huono.

Vierailija
52/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi Vttu kun on kylymä! Tulis jo kesä takaisin.

Vierailija
53/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirakka kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut helteiden vihaajia. Itse totun lämpöön muutamassa päivässä, mutta ilmeisesti olen tältä osin jonkin sortin geneettinen kummajainen, vaikka Lapista kotoisin olenkin.

Minun puolestani Suomen kesät saisivat siis olla lämpimämpiäkin. Ulkomailla viihdyn aina parhaiten 25-30 asteen lämpötiloissa, eikä 30-35 astettakaan vielä mikään ihan mahdoton helle ole, kunhan suolaista naposteltavaa riittää ja nesteytys on kunnossa.

Täysin samaa mieltä, paitsi että minä en tarvitse lämpimään tottumiseen sekuntiakaan, vaan olen helteessä kuin kotonani heti ensi sekunnista lähtien :)

Minä toki tykkään pakkaskeleistäkin, mutta vain talvella. Näitä välikelejä en siedä, varsinkaan kesällä. Kylmä ja märkä on pahinta näin aktiivisen pyöräilijän kannalta. Unelmallinen pyöräilykeli itselleni on 25-30 astetta.

Vierailija
54/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kärsin aurinkoihottumasta ja olen allerginen jollekin aurinkovoiteiden yleiselle ainesosalle. Ihana käyttää pitkiä hihoja ja lahkeita ilman sulamista, ja saa jättää vielä hatunkin kotiin.

Vierailija
55/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole ollut mitään kauheita helteitä, olisko kerran meillä mittari käynyt 25:ssä varjossa, mutta kyllä se on ollut ihanaa että aurinko on paistanut, viime kesänä ei paistanut, pelkkää syksyä koko kesäkin, ja kaksi sitä edellistä kesääkin oli lähes kokonaan yhtä paskoja kuin olisi ollut kolme vuotta kestävä syksy kun talvetkin satoi lähinnä vettä.

Aamulla satoi onneksi vettä, puolitoista kuukautta meni ettei tullut pisaraakaan, nurmikot alkoi kuolla ja meillä jopa omenapuu alkoi kärsiä, ei kiva.

Nyt on ollut myrskytuulta muutamana päivänä. Mutta täällä lähellä merta tuulee aina muutenkin, pohjoistuuli taitaa olla yleisin tuulensuunta. Kova tuuli estää hyttysiä käymästä kimppuun joten siinä mielessä hyvä.

Ei sekään niin paha ole että pitää laittaa kesätakki päälle, kunhan aurinko paistaa, ja välillä tulee vettä kasveille ettei ne kuole.

Ens viikolla on lämpötilat taas parissakymmenessä, ihan sopivaa keli. Pelkästäään toukokuu oli parempi kesä kuin kolme edellistä kesää yhteensä, joten ihan sama vaikka loppukesä olis huono.

Juu eipä ole täällä eteläisessä sisäsuomessa helteitä juuri näkynyt. Toki ajankohta huomioiden lämmintä, kun lämpö pyöri heti toukokuun alkupäivistä lähtien parinkympin paremmalla puolella. Kuitenkaan kunnon helteitä ei ole kyllä ollut. Pari kertaa niukasti yli 25 asteen, mutta edes 27 astetta ei vielä kertaakaan, jota itse pidän vasta kunnon hellerajana. Muualla maailmassahan alle 30 asteen lämpötiloja ei pidetä minkäänlaisena helteenä. Esimerkiksi USA:ssa hellettä on vasta 32 °C:n ylittävät lämpötilat. 

Vierailija
56/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, rumakin saa taas kulkea huolettomin mielin kaduilla, eikä tarvii katsella muiden paljastelevan itseään. Toivottavasti viileät ilmat jatkuu koko kesän.

Vierailija
57/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa tuulettaa ja asunto raikastuu ja viilenee nyt. Ja sitten voisi tulla vettä kiitos Helsinkiin

Vierailija
58/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen jos sataisi viimein ja kunnolla! Ei täällä kaakossa mitään pipoja ja takkeja ole tarvinnut, pitkähihaisella on pärjännyt. Hellelukemissa mentiin jo liian monta viikkoa.

Paras sää olisi 15-20 plussaa, puolipilvistä ja sadetta & ukkosta välillä.

Vierailija
59/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataisipa täälläkin

Vierailija
60/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ihanaa! En saa helteillä nukuttua kipujen takia, nyt taas elämä voittaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi