Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helteistä nurisijat, oletteko nyt tyytyväisiä kun kansa vaeltaa pipot päässä vesisateessa?

Vierailija
07.06.2018 |

Ilma on kuin syyskuussa!

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo toukokuun alussa sanoin, että jos alkukevät on tavallista lämpimämpi niin loppukesä on viileä. Näin on ollut ennenkin.

Vierailija
22/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä alkoi loma ja minä vielä äitiyslomalla, vietiin eilen lapset mummillaan lauantaihin asti ja tarkoitus oli grillata sekä lähteä terdelle mutta "ärinää murinaa puhinaa" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mitä ihanin kesäsää. Kun satais viikon verran pientä sadetta, luonto elpyis ja saatais yhtä upea vehreä kesä kuin viime kesä oli. Kesä 2017 oli ihan paras. Ei kuumaa, ilma raikasta hengittää ja luonto täynnä vehreyttä.

Vierailija
24/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo toukokuun alussa sanoin, että jos alkukevät on tavallista lämpimämpi niin loppukesä on viileä. Näin on ollut ennenkin.

Muutama päivä ollut kylmää ja sinä tiedät jo että seuraavat kolme kuukauttakin tulee varmasti olemaan :D

Vierailija
25/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä -8, tuulee ja vihmoo vettä. Pojalle piti etsiä verkkapuku, sadetakki ja ohut pipo leikkipuistoon, itselläni on farkut ja villatakki . Paleltaa sisällä ja paleltaa ulkona, en tykkää! .(

Kahdeksan pakkasta ja vettä sataa?

Vierailija
26/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirakka kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut helteiden vihaajia. Itse totun lämpöön muutamassa päivässä, mutta ilmeisesti olen tältä osin jonkin sortin geneettinen kummajainen, vaikka Lapista kotoisin olenkin.

Minun puolestani Suomen kesät saisivat siis olla lämpimämpiäkin. Ulkomailla viihdyn aina parhaiten 25-30 asteen lämpötiloissa, eikä 30-35 astettakaan vielä mikään ihan mahdoton helle ole, kunhan suolaista naposteltavaa riittää ja nesteytys on kunnossa.

Sinä oletkin hellehullu. Itse olin Rukalla laskettelemassa -25c pakkasessa tammikuussa.

Vierailija
27/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että ylipainoisia haittaa ''kuumuus'' ja niitä ketkä eivät osaa juoda ja syödä terveellisesti.

Vierailija
28/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä ihan mukavaa vaihtelua ja ilma on ihanan raikasta! Ihanteellinen sää mielestäni olisi sellainen 15-20 astetta ja puolipilvistä, mutta ennemmin vähän viileämpää kuin paahteista hellettä.

Vierailija
29/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saima kirjoitti:

Helteillä oli kuuma, en tahtonut pukeutua yhtä paljastavasti kuin muu kansa. Nyt olen flunssassa, joten valitus jatkuu, sillä saa olla ihan petipotilaana. Ei ole siis vieläkään asiat hyvin.

Toiveena +20 astetta eikä tuulta, yöllä saa sataa niin kukat saa vettä.

Se on sun ongelma jos et halua pukeutua ''paljastavasti''. Urheilkaa ihmiset niin ei tarvitse hävetä kehoa.

Vierailija
30/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saima kirjoitti:

Helteillä oli kuuma, en tahtonut pukeutua yhtä paljastavasti kuin muu kansa. Nyt olen flunssassa, joten valitus jatkuu, sillä saa olla ihan petipotilaana. Ei ole siis vieläkään asiat hyvin.

Toiveena +20 astetta eikä tuulta, yöllä saa sataa niin kukat saa vettä.

Se on sun ongelma jos et halua pukeutua ''paljastavasti''. Urheilkaa ihmiset niin ei tarvitse hävetä kehoa.

Paljastavasti pukeutuminen ei edes ole viileintä pukeutumista. Viileimmät vaatteet on kevyestä ja hengittävästä vaaleasta kankaasta tehdyt pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet.

Vierailija
31/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että ylipainoisia haittaa ''kuumuus'' ja niitä ketkä eivät osaa juoda ja syödä terveellisesti.

En ole ylipainoinen, mutta minua ehkä eniten helteissä inhottaa hikoilu, koska olen aina ollut suht kova hikoilemaan ja esim. urheillessa paita kastuu aina hiestä ihan märäksi. Ei ole mukavaa olla koko ajan ihan hikinen ja nahkea.

Vierailija
32/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilma on kuin syyskuussa!

Ehkä nää kelit on lainattu sieltä. 

Jumala, VAADIn, että saadaan sitten syksyllä kesäsäätä takaisin, mitä nyt menetettiin.

Ugh,

Sinkkumies

Vierailija
33/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nurinani vaikuttaa säähän. Olen todella tyytyväinen.

Vierailija
34/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole satanut viikkoihin, mutta en silti nauttinut kun poljin aamulla töihin +4 asteen kesäsäässä hyisessä viimassa sormet kohmeessa ja jäinen tippa nenän päässä.

Vierailija
35/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa vettä kunnolla 🐛💧💦

Vierailija
36/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sataisikin. Kuivuus jatkuu Espoossa.

Vierailija
37/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Totuin talvella tekemään vähintään parin tunnin lenkkejä kolmesti viikkoon ja rakastan liikuntaa. Helteillä varsinkin auringonpaisteessa liikunta on todella tukalaa, voimat ei vaan riitä. Nyt taas jaksaa pinkoa ja käytän sen hyväkseni :)

Helteillä myös yöunet jää vain parin tunnin mittaiseksi, tuuletan talvellakin illalla ja nukun pelkällä pussilakanalla. On ihanaa kun saa illalla tuulettaa ja vetää vielä ohuen peiton korviin, unetkin melkein normaalipituiset.

Tykkään myös siitä kun saa pitää vaatteita päällä, eikä iho kutise ja kärähdä auringosta. Mä en ikinä rusketu, pelkästään palan jos ei ole kunnon suojausta. Ja olin tosi iloinen kun piti pistää ohut pipo päähän kun aikaisin aamulla lähti liikenteeseen.

Sade tekee hyvää luonnolle, ja huuhtoo samalla siitepölyallergiani siedettäviin mittoihin. On ihana herätä aamulla kun silmät ei rähmi tuhottomasti, ja nenä ja kurkku ole ihan tukossa. Näkö ja ääni toimii normaalisti! :)

Ei ne helteiden vihaajat yleensä huvikseen valita. Allergiat voi olla todella pahoja ja jos muutenkin on uniongelmainen, niin olosta tulee todella tukala ja normaalielämää haittaava (näitä ei ymmärrä jos ei satu omalle kohdalle). Ei mullakaan mitään ongelmaa olisi, ellei tarvitsisi ollenkaan esim. nukkua, liikkua, nähdä ja hengittää.

Koittakaa te auringonpalvojat ottaa tämäkin kanta huomioon ja ymmärtää :)

Vierailija
38/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa on nyt muutamana päivänä satanut ja on tehnyt kyllä todella hyvää!

Minusta on ihana lenkittää koiraa näillä keleillä kun jaksaa paremmin, lisäksi kun on tarpeeksi viileää ja vähän vielä tuulee niin ötökätkään ei kiusaa. Nyt on sitäpaitsi hyvä hetki vaikkapa tehdä suursiivous sisällä.

Sitten taas nautitaan kun paistaa aurinko ja on lämmintä :) miksi olla naama nurinkurin kun voi löytää ne hyvät puolet joka säästä? Suomessa kun joka säätä löytyy eikä sen pitäisi tulla kellekään yllätyksenä. Kylmä kesäkuu on ennemminkin sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
39/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit alko tää iänikuinen valitus kylmistä kesäkeleistä. Että ottaa pannuun! Helteistä valitetaan vaan muutama päivä vuodessa, mutta kylmästä naristaan lähes joka helkkarin päivä.

Muuttakaa kylmästä valittajat muualle. Ehkä Saharassa on teille sopivat olosuhteet. Siellä saatte nauttia hellivistä helteistä ja helteiden hedelmistä.

Vierailija
40/67 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei. Hellesää haittaa eniten niitä joilla on hyvä, tehokas aineenvaihdunta sekä normaali ruumiinlämpö (lihakset tuottavat enemmän lämpöä kuin rasva). Silloin kuuma ilma tuntuu tuskaiselta ja hikoiluttaa (itsekin inhoan helteitä just hikoilun takia).

Jos on lihava, aineenvaihdunta toimii hitaast sekä ääreisverenkierto on heikko, niin silloin hellesää tuntuukin varmaan ihan mukavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän