Kaupungeissa asuvat. Tiedättekö ne kärttyiset mummut, jotka valittavat kaikesta kaupan kassoilla, kaduilla sekä jonoissa?
Veloista tulee heitä kun jäävät vanhemmiten yksin. Sitten purkavat pahaa oloa ja pettymystä sivullisiin, mutta eihän se muiden vika ole. He itse elivät elämänsä kuten elivät ja tekivät päätöksensä itse.
Kommentit (34)
Joo aivan varmasti ainoastaan veloista tulee niitä kärttyisiä mummeleita. Aivan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Joo aivan varmasti ainoastaan veloista tulee niitä kärttyisiä mummeleita. Aivan varmasti.
Ovat jo kärttyisiä keski-ikäisinä, mutta pahanee lisää vanhetessaan.
Voi jumankeu, ne on rasittavia! Hurrasin kovaan ääneen mielessäni, kun Tampereella istuin bussissa, joka oli n. 20min myöhässä aikataulusta ja joku kärttyinen mummeli alkoi sitten bussiin astuessaan valittaa siitä, että bussi oli myöhässä. Noh, täällä nyt rakennetaan sitä ratikkaa, joten nuo bussit menee vähän "joskus ja jouluna". Mutta asiaan, kuski tiuskaisi mumselle, että "joo, ollaan 20min myöhässä, liikuhan eteenpäin tai tämä bussi myöhästyy lisää, sun takana on jonoa!". Ai, että mikä henkinen orgasmi. Mumse sitten jatkoi happamana istumapaikalleen sadatellen hiljaa itsekseen. Melko seniili saa olla, että jää siihen ovelle mussuttamaan ja blokkaamaan noin puolen kilometrin mittaisen jonon bussiin myöhästäen aikataulua vain lisää. Ei mitään järkeä.
Ja lisään vielä, ettei kommenttini liittynyt mitenkään vapaaehtoisesti lapsettomiin ihmisiin, vaan seniileihin mummoihin. papparaiset on samaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Voi jumankeu, ne on rasittavia! Hurrasin kovaan ääneen mielessäni, kun Tampereella istuin bussissa, joka oli n. 20min myöhässä aikataulusta ja joku kärttyinen mummeli alkoi sitten bussiin astuessaan valittaa siitä, että bussi oli myöhässä. Noh, täällä nyt rakennetaan sitä ratikkaa, joten nuo bussit menee vähän "joskus ja jouluna". Mutta asiaan, kuski tiuskaisi mumselle, että "joo, ollaan 20min myöhässä, liikuhan eteenpäin tai tämä bussi myöhästyy lisää, sun takana on jonoa!". Ai, että mikä henkinen orgasmi. Mumse sitten jatkoi happamana istumapaikalleen sadatellen hiljaa itsekseen. Melko seniili saa olla, että jää siihen ovelle mussuttamaan ja blokkaamaan noin puolen kilometrin mittaisen jonon bussiin myöhästäen aikataulua vain lisää. Ei mitään järkeä.
Samanlainen valitus alkaa kaupan kassoilla kun on pitkä jono. EIhän siitä mitään apua ole, mutta kun tekee mieli valittaa kaikesta. Heitä katselleena olen päättänyt tehdä itselleni eutanasian mielummin kuin päätyvän sellaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään vielä, ettei kommenttini liittynyt mitenkään vapaaehtoisesti lapsettomiin ihmisiin, vaan seniileihin mummoihin. papparaiset on samaa laatua.
Tervetuloa joukkoon sitten joskus :)
En. 19 vuotta elämää takana eri kaupungeissa, eikä ilmiö ole tuttu.
Ei se, että lapsia on joskus tehnyt ja kasvattanut muuta ihmisen persoonallisuutta. Joillakin on vain tarve valittaa jokaisesta asiasta joka ei ole heidän mieleensä.
Vanhat papat ovat suomalaisen miehen tapaan hiljaa ja mumisevat itsekseen. Ei valiteta, eikä lääkäriin mennä vaikka raaja olisi irti. Ovat kyllä kärttyisiä jos heiltä jotain kysytään, mutta eivät onneksi tuollaisia kuin nuo mummot.
Vierailija kirjoitti:
Veloista tulee heitä kun jäävät vanhemmiten yksin. Sitten purkavat pahaa oloa ja pettymystä sivullisiin, mutta eihän se muiden vika ole. He itse elivät elämänsä kuten elivät ja tekivät päätöksensä itse.
Minusta tuntuu, että ne on ennemminkin semmoisia keski-ikäisiä muumioituneita tätejä. Vanhat ihmiset on monesti aika jees ja cool - huumoriakin löytyy. Toisin kuin omasta viitekehyksestäni - keski-ikäiset tädit. Mä en kyllä ole vela, vaan kolmen lapsen äiti - olisiko se suojannut minua tuolta kärttyisyydeltä?
En tiedä, en oikeasti ole kuin pari kertaa elämässäni törmännyt kärttyiseen vanhukseen.
Jotain vanhoja juoppoja näkee säännöllisesti ja nehän kyllä haisevat, örisevät ja muutenkin pilaavat maisemaa, mutta ovat kylläkin miehiä eivätkä ”mummuja”.
Vanhat naiset pitävät minusta, ja minä pidän heistä.
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että ne on ennemminkin semmoisia keski-ikäisiä muumioituneita tätejä. Vanhat ihmiset on monesti aika jees ja cool - huumoriakin löytyy. Toisin kuin omasta viitekehyksestäni - keski-ikäiset tädit. Mä en kyllä ole vela, vaan kolmen lapsen äiti - olisiko se suojannut minua tuolta kärttyisyydeltä?
Minusta taas keski-ikäiset ovat yleensä tosi rentoja ja hauskoja, eivät jaksa enää välittää mitä joku mahdollisesti jossain ajattelee.
Suurinosa ihmisistä ylipäätään on tosi jees, paitsi 23-35-vuotiaana monilla joku egovaihe jolloin ovat vähän rasittavia ja tylsiä, suorituskeskeisiä lampuleita, mutta sen jälkeen taas rentoutuvat.
Päihdeongelmaiset ja muut laitapuolenkulkijat joskus häiritsevät ympäristöä muutenkin kuin ällöttävällä olemuksellaan, ja nehän on 99 prosenttisesti miehiä ne laitapuolenkulkijat, juopot ymv.
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä "ongelma" keskittyy käytännössä vain isoihin kaupunkeihin kun siellä osa naisista jäi yksin. Maalla on tukiverkosto ympärillä ja muutenkin avioliitto perheineen voimissaan. Tulevaisuudessa leviää varmasti maallekin kun vela ideologia leviää. Kun ymmärtävät vaihdevuosien jälkeen tehneensä peruuttamattoman virheen, katkeruus on kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen valitus alkaa kaupan kassoilla kun on pitkä jono. EIhän siitä mitään apua ole, mutta kun tekee mieli valittaa kaikesta. Heitä katselleena olen päättänyt tehdä itselleni eutanasian mielummin kuin päätyvän sellaiseksi.
Sama, olen sanonut lähimmäisilleni (lähinnä läpällä) et pistäkää kylmäksi vaan, jos musta tulee tuollainen vanhana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas keski-ikäiset ovat yleensä tosi rentoja ja hauskoja, eivät jaksa enää välittää mitä joku mahdollisesti jossain ajattelee.
Suurinosa ihmisistä ylipäätään on tosi jees, paitsi 23-35-vuotiaana monilla joku egovaihe jolloin ovat vähän rasittavia ja tylsiä, suorituskeskeisiä lampuleita, mutta sen jälkeen taas rentoutuvat.Päihdeongelmaiset ja muut laitapuolenkulkijat joskus häiritsevät ympäristöä muutenkin kuin ällöttävällä olemuksellaan, ja nehän on 99 prosenttisesti miehiä ne laitapuolenkulkijat, juopot ymv.
N25
Juopotkin on monesti ihan kivoja tyyppejä, vaikka ulkoasu voi olla nuhruinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa joukkoon sitten joskus :)
En ole vela, minulla on yksi lapsi. Ja jos käytökseni menee tuohon suuntaan niin saa ampua kuulan ohimoon :)
Mielestäni paras kokemukseni kyseisestä joukosta tulee tässä:
Menin yhden päivän kestävälle kurssille eräälle urheiluopistolle. Koska olin polkenut pyörällä 30 km varhain aamulla kotoani, kysyin vastaanotosta lupaa käyttää opiston kuntosalin ja uima-altaan pukuhuonetiloja. Minulle annettiin lupa ja sanottiin, että siellä taitaa olla jo saunakin lämmin. Mahtavaa palvelua ja todella mieluisa yllätys.
Kello oli puoli 8. Kävin suihkussa ja saunoin. Kun olin peseytynyt ja pukemassa sisäliikuntavaatteita päälleni, pukuhuoneeseen tuli pieni ryhmä eläkeiäkäisiä naisia. Heillä oli puheista päätellen alkamassa vesijumppa ja riisuttuaan naiset menivät suihkuhuoneeseen. Kuulin pukuhuoneeseen heidän keskustelunsa, kun he suihkussa käytyään avasivat saunan oven: "Hyi että, täällä on käynyt joku saunassa. Inhottavaa, kun on vettä lattialla." Yksi naisista totesi: "Joo, tuolla pukuhuoneessa oli joku nainen." Olin hiukan revetä naisten puheille. Miten on voinutkin joku käyttää urheiluopiston yleistä saunaa, kehdannut käyttää sitä jopa ennen heitä ja vielä uskaltanut heittää kiukaalle löylyä :-D
Hetken päästä viimeisiä tavaroita reppuuni pakatessani huomasin jättäneeni shampoopullon suihkutilaan. Mieltäni kutkutti hetkeä aiemmin kuullut sanat, etten voinut olla toteamatta naisille, jotka olivat tulleet saunasta takaisin suihkuun: " Juu, minä se olin, joka käytin saunaa. Eikö olekin ihmeellistä?" Naiset olivat todella nolon näköisiä ja yksi vielä yritti sanoa jotakin todella viisasta: "Ei me nyt sinusta puhuttu." Nauroin hänelle suoraan ja sanoin, että älä nyt enää viitsi jatkaa ja palasin pukuhuonetiloihin.
Että näin "fiksuja" mummeleita sitä on tullut joskus tavattua. Onneksi ei kuitenkaan kauhean usein.
Jopa oma, vähän yli 80 -v äitini perusteli joskus käytöstään, että katsos kun hän on vanha.
Hiukan sanoin painavin sanoin hänelle asiasta.
Kokemusta enemmän kärttyisistä ukoista, mitä lie eronneita katkeria. Vihaisia ja karseita tyyppejä. Mummot ovat useammin mukavia, ukot arvaamattomia raivostujia.