Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilastokeskus ahdistelee

Vierailija
06.06.2018 |

Tilastokeskus ahdistelee minua kun pitäisi puoliväkisin suostua heidän työvoimatutkimukseen. Olisin aluksi voinut ehkä osallistuakin, mutta en jaksanut vastata minulle tulleeseen kirjeeseen kiireisen kevään vuoksi. Heillä ei ole puhelinnumeroani, koska se on salainen. Sen jälkeen tulleessa toisessa kirjeessä uhattiin, että tullaan tavoittelemaan henkilökohtaisesti, jos en vastaa ja painotettiin, kuinka kukaan muu ei voi minua korvata tutkimuksessa koska edustan alueeni neljääsataa ikäistäni kansalaista. Tuon jälkeen ei todellakaan huvita osallistua, koska epäilyttää miksi pitää näin paljon nähdä vaivaa sen eteen, että saisivat vastaukseni. Toki ovat vaitiolovelvollisia ja kaikki tiedot "anonyymistetaan" tulosten julkaisun yhteydessä, mutta vaatimalla vaatiminen tutkimukseen on epäilyttävää. He ovat lähettäneet noiden jälkeen vielä kaksi kirjettä ja käyneet kotioveni takana (jättivät lapun käynnistä).

En ymmärrä miksi he eivät voi arpoa uutta henkilöä ikäisteni joukosta? Jos edustan 400 henkilöä tutkimuksessa niin varmasti joku muu heistä voi tulla tilalleni. En halua tietojani mihinkään tuollaiseen rekisteriin olipa kuinka anonyymia tahansa. Hiton ahdistavaa, että käydään oven takana. Jos vastausta ei tule niin luulisi, että menisi muuten viesti perille.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastokeskuksen sivuilla lukee, että voivat tavoitella vastaajaa myös muiden samassa taloudessa asuvien täysi-ikäisten kautta.

Kuulostaa todella kummalliselta!

Vierailija
42/65 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu kyselyyn, en vastaa tuntemattomiin numeroihin ja taloni alaovi on lukossa aina.

Ei muuta kuin hyvää tavoittelun yritystä Tilastokeskukselle!

Vierailija
44/65 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tilastokeskukselta postia. Tuntuu, että vastaaminen on pakollista, koska pommittavat postein, tekstarein ja seuraavaksi kuulemma puheluin. Tulevatko ovelle, jos en vastaa 🥴 Ärsyttävää.

Vierailija
45/65 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan anna mitään tietoja itsestäni tai kulutustottumuksistani galluppeihin, ellen saa siitä korvausta.

Vierailija
46/65 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa tuli iso nivaska papereita osallistumiskehotuksen kera. En tuhlannut vähää aikaani tämän pallon päällä sellaiselle. Tänään tuli puhelu, johon en vastannut(olin töissä). Seuraavaksi tuli tekstiviesti jossa vaadittiin soittamaan sillejasille. Sävy oli hyvinkin hyökkäävä. No en soittanut. Pitääköhän puolisolle sanoa että pitää pitää kättä pidempää ulottuvilla, jos yrittävät tulla väkisin sisälle?

Vierailija
47/65 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastokeskus pitäisi lakkauttaa.

En ole koskaan vastannut mihinkään.

Vierailija
48/65 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa palautetta Tilastokeskukselle. Karsivat noita aggressiivisia haastattelijoita. Tuossa Rikotaan kotirauhaa ja yksilönsuojaa.

www.tilastokeskus.fi ja sieltä kohta palaute

No tuota, hehän toimivat juuri Tilastokeskuksen antaman ohjeistuksen mukaan. :D Ei ne haastattelijat itse päätä, kuinka paljon jotakuta ahdistellaan.

Vierailija
49/65 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksista voi kieltäytyä. Ei ole pakko osallistua, mutta ei ne tavoittelijat mitään ajatustenlukijoita ole. Kai niissä kirjeissä joku sähköpostiosoite on, johon voi lähettää viestin, ettei halua osallistua?

Jos henkilö ei vastaa viidenkään puhelun jälkeen, ei vastaa sähköpostiin eikä tekstiviestiin, niin eikö se jo ole aika selvä viesti että kyseinen henkilö ei ole kiinnostunut osallistumaan tutkimukseen ja silloin tutkimushaastattelija voi suosiolla etsiä seuraavan henkilön! En minäkään halua jakaa tietojani Tilastokeskuksen tutkimuksiin, olen hyvin yksityinen ihminen.

Vierailija
50/65 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastokeskus pitäisi lakkauttaa.

En ole koskaan vastannut mihinkään.

Tilastokeskus kerää paljon mielenkiintoista tietoa jota hyödynnetään laajalti.

Vierailija
51/65 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko osallistua. Ei osallistumisesta tosin ole mitään haittaa, muuta kuin se pieni vaiva. Jos pelkäät seuraamuksia vastaamisesta niin niitä ei ole.

Vierailija
52/65 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus osallistunut johonkin kyselyyn, ja hitto että se oli puuduttavaa! Ihan ok joku 5 min, mutta kun se puhelu kesti ja kesti, lopulta vastasin mitä sattuu, kun en jaksanut enää edes kuunnella. Tässä vuoden sisään on tullut aika useinkin säpoa, mutta kun ei siitä ajasta mitään korvausta saa, niin ei kiinnosta vähääkään.

Vierailija
53/65 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin osallistunut jonkun laitoksen johonkin kyselyyn, mutta puhelu katkesi. Ne varmaan luuli, että löin luurin korvaan.

Kerran osallistuin Finnriski-terveystutkimukseen, ihan noin kansalaistoimintana, jotta yhteiskunta hyötyisi. Aivan jumalattomasti hommaa, täyttää valtavia paperipinkkoja, ottaa pissanåytteitä, verinäytteitä, moneen kertaan verenpaine jne. Koko aamupäivä tutkimuksissa, oli mun arkivapaa, töistä en olisi voinut olla poissa. Oli aivan veemäistä henkilökuntaa ja termarista oli kahvi loppu sekä voileivissä ei ollut huomioitu mitään niitä ruokavalioita, joista kyseltiin (monen tunnin paaston jälkeen). Minulle tulee jotain terveyskyselyjä edelleen, heitän ne roskiin.

Sitten tulee jotain jonkun kauppatieteiliijän väsäämiä "monellako eurolla ostat kenkiä kuussa". Joskus nuorena vastasin, en enää. Maksakoot minulle, jos haluavat hyödyntää minua bisneksissään. En tee ilmaistyötä yrityksille. 

Vierailija
54/65 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäs kuulostaa seuraava: vastaa kyselyyn. Lisää kyselyitä tulee seuraavat 12 vuotta. Vastaathan kaikkiin.Kyselyn tietoihin yhdistetään kaikki perheenne tiedot terveydenhoidosta, tuloista, sosiaalitoimesta ja kouluista. Kysely on täysin anonyymi, lähetetty 50 %:lle ikäluokasta ja voit voittaa lahjakortin.

THL lähestyy tällaisella kyselyllä. Kukapa voisi vastustaa näin hienoa mahdollisuutta. 

Vierailija
55/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postissa tuli iso nivaska papereita osallistumiskehotuksen kera. En tuhlannut vähää aikaani tämän pallon päällä sellaiselle. Tänään tuli puhelu, johon en vastannut(olin töissä). Seuraavaksi tuli tekstiviesti jossa vaadittiin soittamaan sillejasille. Sävy oli hyvinkin hyökkäävä. No en soittanut. Pitääköhän puolisolle sanoa että pitää pitää kättä pidempää ulottuvilla, jos yrittävät tulla väkisin sisälle?

Oliko tää Tilastokeskus juuri? 

Vierailija
56/65 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tää Tilastokeskus juuri? 

Sepä juuri. Tänään tuli sähköpostiviesti jossa vaadittiin vastaamaan. En oikeasti tiedä mistä olivat kaivaneet tuon sähköpostiosoitteen, kun en ole sitä jakanut millekään instanssille.

Ja sinä haukkuja, olet niin läpinäkyvästi tilastokeskuksen leivissä, että ihan hävettää puolstasi.

Ai niin, haista perse.

Vierailija
57/65 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, alkuviikosta pamahti taas jälleen suuri kirjekuori postiluukkuun. En avannut. Ei kiinnosta edelleenkään. Takana siis postia, puheluita, sähköpostiviestejä ja tekstiviestejä.

Tänään yritettiin taas soittaa kun olin töissä. Tulin kotiin ja avopuoliso kertoi että oli tullut hyvinkin vaativa viesti hänen yksityiseen sähköpostiinsa(mistä lie kaivaneet), että tähän kyselyyn pitää vastata.

Luulisi jo tässä vaiheessa käsittävän että ei kannata häiriköidä. Voin vain kuvitella minkälaisen maanvaivan tuosta saa tulevaisuudessa jos tuohon vastaa.

Vierailija
58/65 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin saman kohteena jokin aikaa sitten.

Vierailija
59/65 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilastokeskuksen sivuilta voi antaa palautetta

Vierailija
60/65 |