Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tai mikä teidän perheessä määrää, mitä syödään?

Vierailija
06.06.2018 |

En tarkoita jotain ruokalajia, vaan onko ruoka "virallinen"/terveellinen/kasvisruoka/jotain muuta

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä varmaan minä joka normaalisti ruoan laitankin. Ei kellään ole mitään erityistoivomuksia poiketa siitä. Olen lakto-ovovegetaristi, ja meillä kotona siis syödään sellaista ruokaa. Mies ja lapset syövät kodin ulkopuolella lihaa ja kalaakin.

Vierailija
2/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ainoa talossa, joka laittaa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka kokkaa.

Vierailija
4/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, koska käyn kaupassa. Ruokalajit sovitaan seuraaville päiville yhdessä, kaikkien toiveita huomioiden. Mutta kaupassa kävijä päättää tuleeko sokerijogua ja lauantaimakkara vai maustamatonta marjoilla ja filettä.

Vierailija
5/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kalaa, tilliä ja cremefrachea. Talvella sikanautajauheliapiffiä ja täyteläisiä hiilariseoksia.

Vierailija
6/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koska teen pitkää työpäivää arkena. Suunnittelen ruoat niin mitä ehdin tekemään. Aina on perheelle kelvannut

Vierailija
7/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, koska teen ruuat. Otan perheenjäseniltä mieluusti toiveita vastaan, sillä välillä on työ ja tuska keksiä, mitä tekisin. Jokaiselle en tee erikseen ruokia vaan ruuan pitää käydä kaikille. Pyrin tekemään suht koht terveellistä, mutta maku edellä mennään. Kellään ei onneksi ole ruoka-aineallergioita.

Vierailija
8/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pointti meni heittäen ohi :D:D

Vierailija
9/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti minä, koska minä olen nirsompi ja minä myös kokkaan aina. Mutta miehenkin mielipidettä yleensä kysytään enkä koskaan kokkaa ruokaa josta tiedän ettei mies tykkää.

Vierailija
10/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa vastasin jo otsikkoon mutta hieman ap:n tarkoittaman kysymyksen vierestä. Osittain minä ja osittain soveltaen. Minulla on raskausdiabetesruokavalio, joten pääsääntöisesti meillä tarjotaan sen mukaista ruokaa. Joskus tehdään myös säätäen eli minulle sama liha kasviksilla ja miehelle ranskalaisilla, tai jos syödään välillä epäterveellistä esim. pizzaa niin minä syön vähemmän ja laitan kylkeen ison salaatin. Karkkia ja muita herkkuja olen pyytänyt ettei osteta näkyville kotiin, mutta tämä toteutuu varsin vaihtelevasti.

Vierailija
11/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheen ruokavalio määräytyy urheilevan nuorison mukaan. Ruoka-ajat ajoittuvat treenien ja palautumisen ympärille. Samoin se, mitä syödään määrittyy pitkälti sen ympärille, että ruoka on terveellistä ja auttaa jaksamaan treenaamista. Lapsemme ovat urheilleet tosi pienestä pitäen, joten nykyään riittää, et kaapeissa on oikeanlaisia tuotteita. Ymmärtävät hyvin, miksi meillä syödään näin.

Vierailija
12/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvissyöjä joten pääosin syödään kasvisruokaa miehen kanssa koska helpointa on tehdä yhteinen ruoka. Mies saa kyllä totta kai itse tehdä itselleen liharuokaa ja tekeekin välillä.

Vierailija
13/13 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokkaan miehen ja lasten toiveiden mukaan, välillä kokeilen jotain uutta. Ja sitten usein siitä uudesta herkkuruoasta tulee uusintapyyntö, että tätä uudestaan, pian:)

Myönnän, rakastan perhettäni ruoalla ja leipomuksilla. Teen viikonloppuna mm ns herkkuaamupalan, herkkuvoileipiä, munakasta/ paistettua munaa, vohveleita/croisanttia, nutellaa ja marjoja, kermavaahtoa, rapeita crepejä, hilloketta, juustoja, viinirypälettä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi