Junan vaunu oli täynnä tyhjiä paikkoja ja joku noin 70v akka rupesi huutamaan, että minun kuuluu antaa hänelle paikka ja nousta seisomaan
No en tietenkään suostunut järjettömään vaatimukseen varsinkin, kun tyhjiä paikkoja oli paljon. Mikä oikeus on jollain harpulla vaatia erityisoikeuksia? Kun sanoin mummolle, että voisi istua jollekkin joistain tyhjistä paikoista ja lopettaa ahdistelun. Mummo huusi entistä kovempaa ja haukkui nykynuorison täysin. Lopulta sanoin "kuole pois suurten ikäluokkien h***a!"
Kommentit (27)
En ole pitkään aikaan junalla matkustanut, mutta eikö kaikilla ole nykyään paikkaliput?
Nyt nopeesti yhteys Iltalehteen! Olihan sulla kaikki viisi lasta mukanasi, jotka saivat traumoja? Jos toimittaja ei ole kiinnostunut niin sano et mummo kuristi lastasi.
Vierailija kirjoitti:
En ole pitkään aikaan junalla matkustanut, mutta eikö kaikilla ole nykyään paikkaliput?
Ei
Ostan kaukojunalippuni netistä ja valitsen vaunun ja paikan huolella. Jos paikkani on varattu, vaadin saada sen. Ja aina on onnistunut, apn kaltaisia on onneksi harvassa. Toivottavasti ei tavata.
Vierailija kirjoitti:
Ostan kaukojunalippuni netistä ja valitsen vaunun ja paikan huolella. Jos paikkani on varattu, vaadin saada sen. Ja aina on onnistunut, apn kaltaisia on onneksi harvassa. Toivottavasti ei tavata.
No ei ollu mummon varaama paikka. Jos olisi ollut niin tietenkin olisin antanut sen hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei
Jos pitkän matkan junista on kyse, niin kyllä. Lähiliikenteessä/paikallisjunilla liikennöitävillä väleillä ainoastaan ei.
jos naamasi on musta Sale ostaa sulle polkupyörän. Onhan siis?
Eihän aloittaja sanonut olleensa kaukojunassa. Jos paikka oli oikeasti mummelille varattu, niin asia on ihan eri, kuin jos tämä on tapahtunut esim. lähijunassa, jossa ei ole (ainakaan pk-seudulla) varattuja paikkoja. Jos tilanne oli jälkimmäinen, niin ymmärrän ärsytyksen. Mullakin busseissa usein käynyt niin, että puoli bussia tyhjänä ja sitten jonkun ON PAKKO istua siihen mun viereen. Parasta tämä on silloin, kun on iso reppu tai muita kantamuksia ja tottakai pidän ne siinä penkillä, jos vapaata on paljon, eli juuri se minun vieressäni oleva penkki ei ole kenellekään tärkeä. Mutta niin vaan joku aina tunkee JUST siihen. Yleensä ei edes sanota mitään vaan istutaan omaisuuteni päälle, jos en ehdi niitä vetäistä alta pois. Luulen, että jotkut on niin kyllästyneitä niihin, jotka varaa kaksi paikkaa silloin, kun bussi on oikeasti täynnä, että ihan ktuillakseen änkevät joka ikinen kerta sellaiselle paikalle, jossa joku pitää kantamuksiaan. Ihan sama, vaikka bussin jokainen muu penkki olisi tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Hu orittelu oli lapsellista osaltasi
Siihen huutamiseen meni hermot.
Ihmisiksi voi olla aina vaikka joku olisi väärässäkin ;-(
Itsekin vaadin oman paikkani jos tarjolla ei ole jotenkin oleellisesti parempia.
Mulle on leiffi sanonu et älä istu siihen, kun mentiin samaan aikaa junaan. Vaunu tyhjä. Sanoin, että sit sun pitää jatkaa matkaa ja jos jäät inisee niin jäät samantien tälle asemalle. Istuin.
Tottakai itsekin aina otan oman paikkani, koska haluan istua rauhassa enkä pomppia pois toisten varaamilta paikoilta. Mikähän tässä on niin vaikeaa?
Kaukojunissa pyydän kyllä paikallani istuvaa siirtymään omalle paikalleen. Olen saanut kuulla olevani pikkumainen, kun muitakin paikkoja on vapaana. Kokemuksesta tiedän, että esim. Oulusta lähdettäessä junassa on runsaasti tilaa, mutta mitä lähemmäs etelää tullaan, paikat alkavat olla täynnä. Jos luovutan alkumatkasta paikkani toiselle, ja menen "väärälle" paikalle istumaan, saan koko loppumatkan hyppiä penkiltä toiselle. Viimeistään Tampereella minut ajetaan pois, koska olen jonkun toisen varaamalla paikalla. Kaikista selvintä on, että jokainen istuu sillä paikalla joka piletissä lukee, niin ei tätä koko vaihtorumbaa matkalaukkujen kanssa tarvi käydä läpi.
Ja tämä tapahtui Porvoon paikallisjunassa?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on leiffi sanonu et älä istu siihen, kun mentiin samaan aikaa junaan. Vaunu tyhjä. Sanoin, että sit sun pitää jatkaa matkaa ja jos jäät inisee niin jäät samantien tälle asemalle. Istuin.
Ymmärsikö joku tästä kommentista jotain?
Hu orittelu oli lapsellista osaltasi