IL: Pori Jazzin uuden toimitusjohtajan mukaan homoseksuaalisuudesta voi eheytyä siinä missä huumeistakin voi päästä irti
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Homoksi ei synnytä vaan tullaan. Sama pätee päihteisiin: kukaan ei synny markomaaniksi, vaan tulee sellaiseksi väärien valintojensa summana.
Milloin sinä tulit heteroksi?
Hän teki varmaan tohtorin hattu päässä 3-vuotiaana "oikeita valintoja" :D
Itse asiassa koko "homous" on varsin uusi käsite. Homoseksiä on ollut aina, mutta länsimaissa vasta kristinuskon myötä siitä tuli syntiä. Samalla kirkko määritti synniksi myös naisen ja miehen välisen seksin jonka päämäärä ei ole lisääntyminen, sekä seksin kaikissa muissa paitsi lähetyssaarnaaja-asennossa. Homoseksi oli pitkään näiden kanssa samassa absurdissa kielletyssä lokerossa. Ennen kristinuskoa antiikin roomassa seksuaalisuus oli melko avointa eikä sellaisia määritelmiä kuin "hetero " "homo" tai ylipäätään seksuaalinen suuntautuminen, ollut edes olemassa. Ihmiset harrastivat seksiä miten halusivat ja tunsivat vetoa miten halusivat, ilman että sille erikseen oli lokeroita tai määritelmiä, kukaan ei ollut erikseen homo tai hetero eikä seksuaalinen suuntautuminen ollut suuri osa identiteettiä kuten nykyään. Kristinuskon myötä suhtautuminen seksiin muuttui länsimaissa paljon rajoittuneemmaksi mikä näkyy yhä edelleen vaikka kuinka kuvittelidimme olevamme vapaamielisiä tai seksuaalisesti avoimia. Niin kauan kuin koemme ylipäätään tarvetta määritellä oman ja toisten seksuaalisen suuntautumisen ikään kuin sillä olisi merkitystä, emme ole kovin vapaamielisiä. Antaa ihmisten rakastaa ketä haluaa.
Tyypillistä spekulointia Latentille homoseksuaalille, Aki Ruotsala voisi hyötyä terapiasta, jotta voisi tulla ulos kaapista.
Kukaam ei varmaan uskaltanut kysyä häneltä onko tanssikin syntiä. Siellä Merikarvialla mistä hän on, on niitäkin tyyppejä.
alkoholistiksi tullaan juomalla kaljaa, kohta huomaat olevasi alkoholisti kun aloitat parista kaljasta
homoksi tulaan myös samalla tavalla, aloitat homoilemalla jja huomaat olevasi homo
älä siis homoile, vaan ole mies
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa koko "homous" on varsin uusi käsite. Homoseksiä on ollut aina, mutta länsimaissa vasta kristinuskon myötä siitä tuli syntiä. Samalla kirkko määritti synniksi myös naisen ja miehen välisen seksin jonka päämäärä ei ole lisääntyminen, sekä seksin kaikissa muissa paitsi lähetyssaarnaaja-asennossa. Homoseksi oli pitkään näiden kanssa samassa absurdissa kielletyssä lokerossa. Ennen kristinuskoa antiikin roomassa seksuaalisuus oli melko avointa eikä sellaisia määritelmiä kuin "hetero " "homo" tai ylipäätään seksuaalinen suuntautuminen, ollut edes olemassa. Ihmiset harrastivat seksiä miten halusivat ja tunsivat vetoa miten halusivat, ilman että sille erikseen oli lokeroita tai määritelmiä, kukaan ei ollut erikseen homo tai hetero eikä seksuaalinen suuntautuminen ollut suuri osa identiteettiä kuten nykyään. Kristinuskon myötä suhtautuminen seksiin muuttui länsimaissa paljon rajoittuneemmaksi mikä näkyy yhä edelleen vaikka kuinka kuvittelidimme olevamme vapaamielisiä tai seksuaalisesti avoimia. Niin kauan kuin koemme ylipäätään tarvetta määritellä oman ja toisten seksuaalisen suuntautumisen ikään kuin sillä olisi merkitystä, emme ole kovin vapaamielisiä. Antaa ihmisten rakastaa ketä haluaa.
Eiköhän tämä ollut jo vanhassa testamentissa, joten turha yksin Jeesusta syyttää...
Ainoa järkevä teko, minkä Pori Jazzin hallitus voi nyt tehdä, on purkaa toimitusjohtajan työsuhde välittömästi. Vain tämä toimenpide antaa yleisölle ja sidosryhmille selkeän viestin siitä, että Pori Jazz-organisaatio vastustaa kaikkea syrjintää. Jos tyydytään pelkkään "pahoitteluun" ja anteeksipyytelyyn ja vieläpä niin, että toimitusjohtaja saa jatkaa tehtävässään, kyseessä on ainoastaan muodollinen pahoittelu vailla syvempää merkitysta. Siis hiljainen hyväksyntä syrjinnälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806062200996863_u0.shtml
Ei hele. Liput jo ostettu, pystyyköhän palauttamaan?
En missään tapauksessa allekirjoita toimitusjohtajan kommentteja. Ihmettelen silti suuresti kuitenkin sitä, että monet haukkuu toimaria ihan rankalla kädellä ja laulaja Alma laittoi someen sen kuvan ja tekstin "Yök" päälle. Mielipiteensä kaikilla ja sen sijaan voisi vaikka pistää hyvin argumentoidun vastalauseen.
Olen tajunnut boikotoida tätä festaria aina jo etukäteen. Voi että olen ollut viisas, menen nyt kierimään omassa erinomaisuudessani. Me paremmat "mun mielipide on ainoa oikea" -ihmiset, me ollaan luomakunnan kuninkaita!
Mä nauran toimitusjohtajalle ihan homona! Ihan sama voiko siitä eheytyä tai ei. Miksi kukaan haluaisi? XD
Eli hänen logiikallaan voisi siis heterostakin eheytyä homoksi, okei. :)
Minua ihmetyttää massahysteria ja somelynkkaus. Inhottaa myös toimittajien innokkuus ja valtuutus järjestää potkuja ( ja nehän tulevat)
Ilman otsikkoa ja toimittajan valitsemaa sävyä kilpaaloukkaantujat eivät olisi huomanneet mitään kummaa jutussa.
Kommenteissa ei rinnastettu huumeita ja homoja, vaan todettiin ettei kukaan voi kyseenalaistaa muiden kokemuksia näissä asioissa. Tahallaan väärinymmärtäminen saa jo pelottavat mittasuhteet. On syntynyt dystopia, jossa ei voi käyttää käsitteitä yhdessä ilman talouden ja maineen tuhoavaa kohua. Suuri osa ADHD kansasta on menettänyt kyvyn ymmärtää kontekstia ja elää valmiiksiajateltua otsikko-somekohusopuliutta.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillä on sentään ballssia muodostaa valtavirrasta poikkeava mielipide eikä ole tarve nuolla persettä kuten muilla lampailla. Ihanaa suoraselkäisyyttä, vaikka mielipide olisikin jonkun mielestä väärä.
Ihanaa suoraselkäisyyttä? Pelisilmän puutetta lähinnä minun mielestäni, koska tyyppi uhraa oman urakehityksensä siinä samalla. Mahdolliset potkut näin korkean profiilin pestistä eivät ole mikään pikkujuttu.
Milloin sinä tulit heteroksi?