Kauanko viikkosiivouksesi kestää?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö joka viikko siivota?
Kyllä kannattaa. Ja lakanat vaihtaa ja pyykätä myös ja tuuletella patjat. En ymmärrä pölyssä ja paskassa pyörijöitä.
Noin tunti. Imurointi, lattioiden pesu, vessan ja kylppärin pesu, pinnoilta pölyt. Joka toinen vko petivaatteiden vaihto
100 neliötä
Pari kertaa viikossa pölyt ja imurointi 15 min. Joka päivä ylläpitosiivousta eli tavarat paikalleen ja keittiö siistiksi. Neliöitä 57.
Minuutti per neliö on perussiivoukseen ok.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä ihmisten siivousaikoja. Kiinnostais ostaa kotisiivous, mietin kuinka nopeasti ammattilainen siivoaa. Miten joku voi siivota yli 100 neliötä omien sanojensa mukaan "tarkasti" parissa tunnissa tai jopa tunnissa? En ole itsekään mielestäni mikään etana, mutta jos teen normaalin viikkosiivouksen, 70 neliössä menee helposti yli 3 tuntia. Imruroin kaikki huoneet, mutta en ota silloin mattoja pois tai imuroi niiden alta, sohvan alta imuroin siirtämättä sohvaa. Sohvan imuroin tyynyjen päältä. Pyyhin pölyt tasoilta, myös keittiössä ja keittiökaappien ovet kahvojen ympäriltä, en koko ovea. Lattiat pyyhin, mutta en mattojen alta. Kylpyhuoneessa peilien, lavuaarin ja wc: pesu, ehkä vähän seiniä ja lattia. Ehkä lakanoiden vaihto. Eli tuolla tavoin hutiloiden menee se kolmisen tuntia. Jos perusteellisesti siivoan, niin menee paljon kauemmin. En edes tiedä, mitä voisin tuosta enää vähentää.
Mä siivoan aika samoin, meillä on 85 neliötä. Siihen menee tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa. Ja lakanat vaihtaa ja pyykätä myös ja tuuletella patjat. En ymmärrä pölyssä ja paskassa pyörijöitä.
Ei lakanoita tarvitse joka viikko vaihtaa.
Viikkosiivous kestää viikon. Ja sitten alkaa uusi viikkosiivous. Joka päivä pitää siivota ja ihan koko ajan, kun on kolme pientä lasta.
Palttiarallaa viikon se kestää. Tasan 60 neliötä.
235 m2 ja maksan viidestä tunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lakanoita tarvitse joka viikko vaihtaa.
Eikä mulla oo ketään kenen kans vaihtaa. Nyyh. Naapurikin löi oven kiinni kun lakana kädessä kysyin vaihdetaanko?
Siivoojan kanssa on sovittu kolme tuntia, joka tuntuu riittävän aika hyvin. Kerran pari vuodessa ostetaan lisätyötä ja pestään vaikka ikkunat samalla.
96 neliötä
Siivoan jotain päivittän (max vartti/päivä), ei tarvitse pitää viikkosiivousta.
Laitan tavarat aina oikeille paikoilleen heti käytön jälkeen, epäjärjestystä ei pääse syntymään.
Vierailija kirjoitti:
96 neliötä
Siivoan jotain päivittän (max vartti/päivä), ei tarvitse pitää viikkosiivousta.
Laitan tavarat aina oikeille paikoilleen heti käytön jälkeen, epäjärjestystä ei pääse syntymään.
Tämä
Meillä oli kotona aina viikkosiivous, perjantaisin. Se oli ahdistavaa riehumista. Päätin, että aikuisena en aio omistaa koko iltapäivää joka viikko siivoukselle. Mieluummin siivoan vähän joka päivä.
Minä olen tehnyt työkseni kotisiivouksia.
Isoja asuntoja siivosi usein yhtä nopeasti tai jopa nopeammin kuin pieniä asuntoja, koska siirreltävää ja " koloja" oli paljon vähemmän.
Usein isoissa taloissa on paljon avaraa tilaa ja monesti laadukkaat helposti pestävät materiaalit. minulla meni esim. 170 neliöisen talon siivoamiseen vain 1, 5 tuntia, kun samaan aikaan siivosin 78 neliöistä asuntoa yli kaksi tuntia.
Siivoojamme käyttää 3 tuntia 160 neliöön joka toisen viikon, siivoaa hyvin, itsellä joka toinen viikko vain suihku ja 2 x wc ja imurointi ja jaetaan ne miehen kanssa niin ei niihin ehkä yhteensä tuntia mene tai ainakaan paljoa kauempaa.
Meillä on 85 neliötä mutta minulla ei ole tarkkaa siivoustytmiä. Meitä on 2 aikuista, ei lemmikkejä. Siivoon noin 10 päivän välein. Joko vain imuroin tai joka toinen siivouskerta pesen lattiat. Pölytkin pyyhin joka toinen kerta eli kolmen viikon välein. Eli aika harvoin. Samoin petivaatteiden vaihto joka toinen kerta. Joka siivouskerralla siivoon vessat 2 kpl ja siistin keittiön pinnat. Toi pelkkä imurointi ja vessojen pesu vie alta tunnin. Toi isompi siivous ehkä kolmekin tuntia jos tarkka olen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt työkseni kotisiivouksia.
Isoja asuntoja siivosi usein yhtä nopeasti tai jopa nopeammin kuin pieniä asuntoja, koska siirreltävää ja " koloja" oli paljon vähemmän.
Usein isoissa taloissa on paljon avaraa tilaa ja monesti laadukkaat helposti pestävät materiaalit. minulla meni esim. 170 neliöisen talon siivoamiseen vain 1, 5 tuntia, kun samaan aikaan siivosin 78 neliöistä asuntoa yli kaksi tuntia.
Lisään vielä, että se vaikutti paljon oliko miten paljon esimerkiksi mattoja, oliko asunto yhdessä vai useammassa kerroksessa jne.
Noin 1,5 h. Tasojen ja sohvan imurointi, lattian imurointi ja pesu, kylpyhuoneen lattian harjauspesu, wc-pytyn ja lavuaarin pesu. 51 m2.
Viikkosiivous on noin 1,5h, järjestelyä, imurointi, tasojen pölyt, moppaus,wc:n pesu. 120neliötä.
Esim. Mitään suihkun seiniä, kaappien ovia tai lamppujen pölyjä en puhdista viikottain, hyvä jos kerran kuussa.
Ja toisaalta imuroin eteisen ja keittiön noin 3x viikossa, järjestelen ja pyyhin paikkoja pitkin viikkoa ohimennen.
Pyykinpesuja ja tiskejä en laske viikkosiivoukseen, ne on omia lähes päivittäisiä toimia.
En ymmärrä näitä ihmisten siivousaikoja. Kiinnostais ostaa kotisiivous, mietin kuinka nopeasti ammattilainen siivoaa. Miten joku voi siivota yli 100 neliötä omien sanojensa mukaan "tarkasti" parissa tunnissa tai jopa tunnissa? En ole itsekään mielestäni mikään etana, mutta jos teen normaalin viikkosiivouksen, 70 neliössä menee helposti yli 3 tuntia. Imruroin kaikki huoneet, mutta en ota silloin mattoja pois tai imuroi niiden alta, sohvan alta imuroin siirtämättä sohvaa. Sohvan imuroin tyynyjen päältä. Pyyhin pölyt tasoilta, myös keittiössä ja keittiökaappien ovet kahvojen ympäriltä, en koko ovea. Lattiat pyyhin, mutta en mattojen alta. Kylpyhuoneessa peilien, lavuaarin ja wc: pesu, ehkä vähän seiniä ja lattia. Ehkä lakanoiden vaihto. Eli tuolla tavoin hutiloiden menee se kolmisen tuntia. Jos perusteellisesti siivoan, niin menee paljon kauemmin. En edes tiedä, mitä voisin tuosta enää vähentää.