Suosittele kirjaa!
Ainoa kriteeri on, ettei saa olla suomalaista tuotantoa, enkä kauheasti välitä näistä ruotsalaisista/tanskalaisista/norjalaisista dekkarisarjoista myöskään :)
Eli suosittele kirjaa minkä voisit lukea uudestaan monta kertaa tai yllätti positiivisesti ja myös pieni kuvaus ja syy miksi oli niin kiehtova :)
Yritän löytää kesäluettavaa lomalle, joten apu olisi ihanaa!
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Aviopari Paul Auster & Siri Hustvedt on myös tutustumisen arvoinen.
Mä suosittelen Paul Auster: Sattuman soittoa. Aika jännä kirja, pitää otteessaan loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomien jutun luettusni haluan ehdottomasti lukea Katariina Vuoren kirjoittaman kirjan: Erään tapon tarina.
Perustuu tosielämään ja ilkeän pienen juopon harjoittamaan väkivaktaan.
Tänään oli myös HS:n kulttuurivuilla pitkä juttu. en saanut kopioitua linkkiä jostain syystä, mutta ei ole maksullinen artikkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos antaisit lisää kriteerejä, niin olisi helpompi ehdottaa.
No luen vähän laidasta laitaan kirjoja. Elämänkertoja, jännitystä, romantiikkaa, historiallista.. :) Hyllystä löytyy Dostojevskiä sekä Keysiä. AP
Hah hah haa, et sinä lukemista vailla ole vaan pätemistä.
Kannattaa ehkä löysätä pipoa ja miksei vyötäkin, elämä on hauskempaa.
Håkan Nesser on mainio, siirtyilee sakkiprobleemista musiikkiin ja viineihin ratkoen rikoksia. Sivistyneitä, kuoliaaksinaurattavia dekkareita, vaikket niitä osaa arvostaa. Minä taas en arvosta slaavisynkistelyä enkä tekoälyllisyyttä.
Dostojevskista meni maku kun Väyrynen lukaisi koko tuotannon ganska snabbt.
No luen vähän laidasta laitaan kirjoja. Elämänkertoja, jännitystä, romantiikkaa, historiallista.. :) Hyllystä löytyy Dostojevskiä sekä Keysiä. AP[/quote]
Håkan Nesser on mainio, siirtyilee sakkiprobleemista musiikkiin ja viineihin ratkoen rikoksia. Sivistyneitä, kuoliaaksinaurattavia dekkareita, vaikket niitä osaa arvostaa. Minä taas en arvosta slaavisynkistelyä enkä tekoälyllisyyttä.
Dostojevskista meni maku kun Väyrynen lukaisi koko tuotannon ganska snabbt.[/quote]
Muuten eri mieltä mutta Nesseria suosittelen minäkin.
Teemestarin kirja. Onko lukemisen arvoinen? Yritin aloittaa, mutta jotenkin ei napannut otteeseen ainakaan heti alussa.
Vierailija kirjoitti:
Teemestarin kirja. Onko lukemisen arvoinen? Yritin aloittaa, mutta jotenkin ei napannut otteeseen ainakaan heti alussa.
Luin kirjan kun kovin mainostettiin- ei ehkä vastannut kehuja mutta luin loppuun kuitenkin. Kudottujen
kujien kaupunki saman kirjailijan, mielestäni ekana mainittu parempi. Kate Atkinsonia rakastan, hyviä
kirjoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harry Potter ei ole hömppää kuin pinnallisesti. Sarja tulee kestämään aikaa ja useita lukemisia.
Samalla tavalla Viisikkokin on kestänyt aikaa yllättävän pitkään, mutta ei se siitä sen laadukkaampaa kirjallisuutta tee.
Et ole tainnut lukea Pottereita? Luin ne ilmestymisaikaan, sitten englanniksi, sitten esikoiselle ja myöhemmin vielä nuoremmille lapsille. Aina löytyi uusia vivahteita ja parin vuoden päästä voisin taas lukea sarjan läpi.
Viisikot luin lapsena varmaan kaikki. Teini-iässä niihin kyllästyi eikä ole uudestaan tehnyt mieli kokeilla. Lapsille yritin kyllä yhtä lukea, mutta intoa ei riitänyt alkua pitemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Liane Moriartyn kirjat ovat hyviä, samoin Jojo Moyesin kirjat (Ole niin kiltti, älä rakasta häntä on mun suosikki näistä). Nämä kaikki kevyempää kesälukemista, joissa kuitenkin hyviä oivalluksia ihmisistä.
En ole lukenut Liane Moriartyn kirjoja. Mikä niissä hyvää?
Vierailija kirjoitti:
No luen vähän laidasta laitaan kirjoja. Elämänkertoja, jännitystä, romantiikkaa, historiallista.. :) Hyllystä löytyy Dostojevskiä sekä Keysiä. AP
Dostojevskista meni maku kun Väyrynen lukaisi koko tuotannon ganska snabbt.
Muuten eri mieltä mutta Nesseria suosittelen minäkin.
Minä pidän Dostojevskista, mutta kyllä nämä kirjaketjut selkeästi joskus siirtyvät pätemisen puolelle.
Pidän tämän ketjun kyllä välilehdessä, kun menen kirjastoon. Ärsyttää, kun olen niin kiinni puhelimessa ja lukeminen on jäänyt.
Harkitsen jo, että vaihtaisin puhelimen ei-älylliseen. (Tosin nämäkin vinkit sai siis puhelimen kautta, en jaksa kauaa palstailla koneella).
Kiitos vinkkaajille (kiva kun ap kelpuutit erään ehdotukseni. Ja hienoa kun hankit kirjoja (oletan että tilaaminen tarkoitti ostamista, vaikka voihan kirjastostakin tilata/varata).
Niin ap, suurin kiitos ketjusta! :)
Lee Childin ja Michael Connellyn koko tuotannot.
Emmanuelle Arsan: Emmanuelle 1 ja 2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonas Gardellin Älä koskaan pyyhi kyyneliä paljain käsin. Kaikki kolme osaa vaikuttavia, itkettäviä, myös hauskoja, kauniita.
Tietäisikö joku muita samaa teemaa käsitteleviä kirjoja? Ja muutenkin kirjoja sukupuolivähemmistöistä. En ole ap joten sori ohis.
Tsekkaapa William Maltesen tuotanto.
Ei jaksa lukea koko ketjua. Olen siis kunnon lukutoukka. Mutta suosittelen:
Kertomus sokeudesta
Haiteksti
Lapsi 44
Tietenkin olet nämä tsekannut, mutta nämä tulivat ensimmäisinä mieleen jostain syystä juuri nyt.
Rakastan kirja-arvosteluita, mutta jumalauta en jos niissä kerrotaan juonesta liikaa. Silloin kirja jää lukematta. Toisaalta jos joku sanoo, että lue Paul Austerilta kirja X, se on tosi hyvä...niin en todennäköisesti näillä suosituksilla lue.
Erlend Loe - Doppler (jännä yhdistelmä lapsellisen hauskaa ja syvällistä)
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kirja-arvosteluita, mutta jumalauta en jos niissä kerrotaan juonesta liikaa. Silloin kirja jää lukematta. Toisaalta jos joku sanoo, että lue Paul Austerilta kirja X, se on tosi hyvä...niin en todennäköisesti näillä suosituksilla lue.
Mä ratkaisen tuon niin, että googlettelen ja luen siitä kirjasta lisää. Ei kai tällä palstalla ole tarkoitus kirjoittaa kirja-arvosteluja, vaan suositella hyviä kirjoja.
Peter Ackroyd: Hawksmoor. Ei pysty laskemaan käsistään, pitää otteessaan.
Sidney Sheldonin kaikki kirjat on just hyvää kesälukemistoa. Suosittelen minäkin :).