Suosittele kirjaa!
Ainoa kriteeri on, ettei saa olla suomalaista tuotantoa, enkä kauheasti välitä näistä ruotsalaisista/tanskalaisista/norjalaisista dekkarisarjoista myöskään :)
Eli suosittele kirjaa minkä voisit lukea uudestaan monta kertaa tai yllätti positiivisesti ja myös pieni kuvaus ja syy miksi oli niin kiehtova :)
Yritän löytää kesäluettavaa lomalle, joten apu olisi ihanaa!
Kommentit (342)
Suomalaisten kirjoittamat kirjat on parhaita.
Selwyn Raab - Five Families: The Rise, Decline, and Resurgence of America's Most Powerful Mafia Empires <-- Okei, ei todellakaan ole mitään kevyttä kesäfiktiolukemista, mutta jos yhtään aihepiiri kiinnostaa, suosittelen erittäin lämpimästi. Yksityiskohtainen, ja paljon mielenkiintoisia tarinoita. Sen verta iso kirja etten ole lukenut kuin kerran kunnolla läpi, mutta silti rakastan 😍
Vierailija kirjoitti:
Jos antaisit lisää kriteerejä, niin olisi helpompi ehdottaa.
No luen vähän laidasta laitaan kirjoja. Elämänkertoja, jännitystä, romantiikkaa, historiallista.. :) Hyllystä löytyy Dostojevskiä sekä Keysiä. AP
Berliinin poppelit ja koko sarja <3
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ei kiinnosta suomalaisten kirjoittamat kirjat. Mitkä mahtaa oikeasti olla hyviä?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mielenkiintoiselta :) Tilaukseen siis, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ei kiinnosta suomalaisten kirjoittamat kirjat. Mitkä mahtaa oikeasti olla hyviä?
Itse olen kokenut ne suurimmaksi osaksi pitkäveteisiksi sekä jaaritteleviksi. En myöskään välitä yhtään suomalaisista tv-sarjoista tai elokuvista. Vitsit huonoja, ja näyttelytyö hyvin epäaidon tuntuista. AP
Gifts of the Desert, by Kyriakos Markides.
Ei kevyttä kesälukemista, mutta niin kiinnostava ja erilainen näkökulma henkisyyteen, etten malttanut laskea käsistä ennen kuin silmät painuivat väkisin kiinni.
Yli 300-sivuinen järkäle, mahtuu kyl yöpöydälle. ;-)
Maylis de Kerangalin Haudataan kuolleet, paikkaillaan elävät.
Se kertoo sydämensiirrosta yhden vuorokauden ajan. En muista koska viimeksi olisin jäänyt niin koukkuun lukemiseen kuin tämän kirjan kohdalla.
Kaikki Coelhon kirjat. Niitä saa myös monesti halpoina pokkareia.
Kerstin Ekman Sudentalja-trilogia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kokenut ne suurimmaksi osaksi pitkäveteisiksi sekä jaaritteleviksi. En myöskään välitä yhtään suomalaisista tv-sarjoista tai elokuvista. Vitsit huonoja, ja näyttelytyö hyvin epäaidon tuntuista. AP
Samaa mieltä ap:n kanssa. Myöskään suomalainen musiikki ei innosta paria poikkeusta lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Kerstin Ekman Sudentalja-trilogia.
Tämä kuulosta hyvältä. Vaikea löytää kylläkin näköjään :) AP
Gilliann Flynn: Kiltti tyttö.
Meillä myös mies piti tästä.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eleanor_Oliphant_is_Completely_Fine
Eleanor Oliphant is completely fine. En tiedä onko suomennettu, mutta todella hyvä kirja. Hauska ja koskettava, useammankin kerran tuli kyyneleet silmiin lukiessa. Alkoi vähän hitaasti, mutta kun pääsi vähän pidemmälle imaisi totaalisesti mukaansa.
Jonas Gardellin Älä koskaan pyyhi kyyneliä paljain käsin. Kaikki kolme osaa vaikuttavia, itkettäviä, myös hauskoja, kauniita.
Umberto Econ Ruusun nimi. Jos keskiaika kiinnostaa, niin tämä on erinomainen romaani. Tämä ei kyllä ole kovin nopeaa luettavaa, mutta kiehtovaa kylläkin. Olen lukenut tuon ainakin kolme kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on norjalaisen kirjoittama. Että sopiiko ap:lle?
Vierailija kirjoitti:
Gilliann Flynn: Kiltti tyttö.
Meillä myös mies piti tästä.
Joo, tämä tilaukseen! AP
Jos antaisit lisää kriteerejä, niin olisi helpompi ehdottaa.