Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun naisystävä hehkuttaa minua ystävilleen turhasta

Vierailija
06.06.2018 |

Olisi ok silloin kun oikeasti ansaitsen hehkutusta, mutta nykyisin se on tämmöistä:

Naisystävä pyytää tuomaan kukkia -> tuon ja kohta on kaamea hehkutus somessa miten ihana mies olen kun toin kukkia.

Naisystävä pyytää siivoamaan -> siivoan ja kohta on taas uskomattomat tarinat somessa miten urhoollisesti siivosin.

Naisystävä pyytää minua ostamaan jotain tiettyä lahjaksi -> kohta taas some ja tykkäykset laulaa.

Jne. Näin käy liian usein. Tulee vähän outo fiilis tuollaisesta, miksi hän tekee noin?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, olen keittiöpsykologi ja tietojen pohjalta annan lopullisen analyysini:

Mies tullut Vauva-palstalle 6.6., kokee naisystävänsä sosiaalisessa mediassa häneen kohdistuvan hehkutuksen raskaana. Ovat olleet miehen mukaan suhteessa vuodesta 2016 asti. Kirjoitus selkeää ja argumentointi loogista. Ottaa yhteyttä keskustelussa normaalisti.

Naisesta ei ole annettu paljoa tietoa, mutta sen mukaan mitä mies on suhdettaan avannut, hän on yrittänyt avata keskustelua useasti mutta vaihtelevin tuloksin. Nainen vaikuttaa tietojen mukaan siltä että häneltä puuttuu itsetunto ja hän elää miehensä ja sosiaalisesta mediasta saamansa huomion kautta.

Hoidoksi suositan puheyhteyden avointa jatkamista ja naisen itsetunnon kohottamista sekä elämässä olevan tyhjiön täyttämistä sosiaalisen median ulkopuolella. Nainen saattaa myös tarvita henkilökohtaista keskusteluapua. Lääkkeistä en tässä tilanteessa koe olevan hyötyä.

- Keittiöpsykologi, 2018

Hyvä kollega,

psykologi ei koskaan tee arviota ulkopuolisista ihmisistä sen perusteella, mitä toinen osapuoli heistä kertoo. Sen sijaan voimme analysoida aloittajaa. Jotta koko analysointi olisi mielekästä, meidän on tehtävä ennakko-oletus, että kyseessä on todellinen ongelma eikä pelkkä trollaaminen (senkin tarvetta voisi toki analysoida mutta ehkä jätän sen toiseen kertaan).

Eli meillä on tässä mies, joka kokee tarvetta avautua naisvaltaisella keskustelupalstalla naisystävänsä toiminnasta. Tähän mennessä on jo selvinnyt, että hän ei halua tai pysty keskustelemaan asiasta naisystävän itsensä kanssa. Meitä jää siis askarruttamaan, miksi hän haluaa tuoda ongelmansa ventovieraiden naisten tietoon eli mitä hän sillä tavoittelee. On päivänselvää, että me emme voi tietää miksi juuri hänen naisystävänsä toimii kuten toimii eli vedenpitävää vastausta hän ei kysymykseensä täältä voi saada.

Siispä häntä ajaa joku muu tarve. Huomion tarve on yksi ilmeinen motiivi. Avauksellaan aloittaja saa hetkellisesti kymmenien, jopa satojen palstan käyttäjien huomion. Toinen mahdollinen motiivi voi olla - vaikka se kovalta kuulostaakin - tietoinen tai tiedostettu naisviha, tulihan jo ensimmäisessä kommentissa esiin sana huomiohra. Ottaen huomioon, että palsta on naisvoittoinen, kyseisen sanan ilmestyminen kolmessa minuutissa herättää jopa epäilyksen, että ap itse on kirjoittanut sen ja koko avaus on tehty vain, jotta hän pääsisi haukkumaan naisia. Kolmas todennäköinen motiivi, mikä voi liittyä toiseen tai molempiin edellisistä, on yksinkertaisesti tekemisen puute. On kesäinen arkipäivä ja ap istuu tietokoneella sen sijaan, että hänellä olisi töitä, opintoja tai hän olisi harrastamassa jotain. Ehkä hän juuri nyt alkoi aidosti pohtia naisystävänsä käytöstä (puhtaan trollaamisenhan suljimme jo alussa pois).

Oli miten oli, emme ammattilaisina voi todellakaan analysoida sitä osapuolta, joka ei ole mukana keskustelussa, mutta voimme pohtia aloittajan persoonallisuutta ja motiiveja avauksen tekemiseen.

t. Olohuonepsykologi

Minä olen keittiökoulukuntaan kuuluva psykologi, täten metodit eroavat toisistaan.

- Keittiöpsykologi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla