Viikonloppuna joku urpo oli lasinkeräyspisteellä mukanaan ämpärillinen särjettyä lasia
Ei ollut mitään lasipurkkeja vaan tasolasia, ikkunaa tai jotain. Sinne se heitteli pienestä reiästä lasisilppua, kovin hankalalta näytti. Keräyslaatikossa oli pullon ja purkin kuva sekä tekstinä kielto laittaa ikkuna- yms rakennuslasia.
Lasinkeräyksen nimi pitäisi muuttaa elintarvikelasinkeräykseksi (vaikkei lasiastioitakaan saisi laittaa) tai lasipullo/purkkikeräys tai lasipakkauskeräys.
En tiedä auttaako mitään. Jos tuokin luuli että ikkuna on ihan hyvää keräyslasitavaraa mutta ilkeyttään sen laittaminen on kielletty. Ja jos pieniksi pilkkoo niin eihän se haittaa.
Kommentit (38)
Ok, ensi kerran en viitsi mennä lasinkeräyspisteelle asti vaan laitan suosiolla biojätteisiin.
PS. Urpo kirjoitetaan isolla u-kirjaimella.
Moni ei myöskään tiedä että juomalaseja ei saa laittaa sinne.
Saako laittaa silmälaseja? Entä Legolasia?
Ainoastaan elintarvikekäyttöön tarkoitettuja lasipulloja ja purkkeja. Niistä tehdään uusia lasipulloja ja purkkeja.
Muu lasi joudutaan poistamaan keräyslasin joukosta eli siitä on vain haittaa vaikka varmaan kaunis kierrätysajatus takana onkin.
Tästä syystä laitan kaiken roskikseen. Kierrättämisessä on ihan liikaa älä laita...sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Saako laittaa silmälaseja? Entä Legolasia?
Kaikkea saa laittaa. Kukaa ei tule sinua sakottomaan kunhan et ympäristöön visko :D
Vierailija kirjoitti:
Ok, ensi kerran en viitsi mennä lasinkeräyspisteelle asti vaan laitan suosiolla biojätteisiin.
Tässä ei tarkoiteta Urpo-nimistä ihmistä vaan typerystä, joita urpoiksikin kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei tarkoiteta Urpo-nimistä ihmistä vaan typerystä, joita urpoiksikin kutsutaan.
YHBT.
minäkin olen miettinyt, miksei juomalasi tai ikkunalasi kelpaa.
Olen ajatellut, lasimursketta käytettäisiin johonkin moottoritien rakentamiseen pohjamateriaalina tms ja olisi sama, mitä lasia on, kunhan on lasia. Mutta joo, olen lukenut tekstit ja ymmärtänyt, ettei sinne kelpaa kovinkaan moni lasilaatu.
Vähän sama kuin muovin keräykseen käy vain elintarvikemuovit. Ei esim muovilelut, vaikka olisivat umpimuovia ilman metalliosia. (Ja ymmärrän kyllä, että muoveja on todella monia eri laatuja. Jokin PVC ei tietty todellakaan kelpaa).
Ei se nyt noin tarkkaa voi olla. Lasi mikä lasi. Varsinkaan jos ei jää kiinni. Itse olen joskus laittanut lääkejätteitä ison pussillisen biojätteisiin (painoin toki tabletit ulos folioista), kun ajattelin että meneväthän ne syötyinäkin ihmisestä takaisin luontoon. Elämä on vähän helpompaa jos ei ota turhaa stressiä pikkuseikoista
Lasin- ja metallinkeräys on mielestäni helppoja kokonaisuuksia, samoin kartonkipakkauskeräys. Muovista en osaa ottaa selvää mikä käy ja mikä ei, joten ne menee valitettavasti kaikki sekajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä laitan kaiken roskikseen. Kierrättämisessä on ihan liikaa älä laita...sanoja.
Kaikilla ei riitä kapasiteetti edes jätteiden lajitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten sanastoon se kuuluu vain erisnimenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kuka oikeasti jaksaa viedä eri roskia eri paikkoihin? Minä laitan kaiken muovikassissa siihen pönttöön, jossa on tilaa. Eikö työttämät voi niitä sitten kaatopaikalla lajitella, jos tarpeen?
Juuri ton takia en jaksa kierrättää. Tota tonne ja tätä tänne...ja ei sitä eikä tätä. Ei jaksa pyöriä ympäri kaupunkia roskapussit kädessä. Kaikki sekajätteeseen ja sillä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut käyttää sitä kapasiteettiaan mieluummin kassavirtaa tuovaan toimintaan. Mitä siitä tulisi, jos korkeakoulutettujen ihmisten aika menisi roskien kanssa näpertelemiseen? Olisivat jääneet matkapuhelimet keksimättä, supercellit perustamatta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuon lainaamasi kommentin kirjoittaja. 😉
- mummeli 63vee -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Aika hassua motkottaa jostain lasin laittamisesta vääräänjäteastiaan, kun itse rikkoo paljon tärkeämpiä oikeakielisyyssääntöjä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K
Kaikkien ei tarvitse tehdä esim. lajittelusta oman tärkeydentunteen välikappaletetta, jonka avulla päteä ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalstalla.
Nykyään ärsyttää eniten ihmiset jotka eivät ymmärrä kierrättää.
Teettää kyllä vähän vaivaa, mutta itse pidän sitä järkevänä ja vastuullisena ihmisenä joka jaksaa sen tehdä.
Tuo on totta, ettei moni ole huomannut, ettei ikkunalasia saa laittaa lasinkeräyslaatikkoihin.