Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmisten arkista käytösmallia ette ymmärrä? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Maalaisjärki kateissa?

Common sense
06.06.2018 |

Aloitan.

Kaupassa liukuportaan päässä ihmiset pysähtyvät siihen miettimään minne menisi, vaikka takaa tulee muita ihmisiä. Sitten joudut pyytämään anteeksi, että haluat mennä siitä ohi. Miksi siihen pitää pysähtyä?

Kommentit (1212)

Vierailija
1021/1212 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kaadut tai liukastut, metrin päässä seisoo ihminen joka tuijottaa vaan hölmistyneenä (eikä tietenkään auta). Junttimaista

- Roskien heittely kadulle ja päälle ylimielinen "minä-omistan-tämän-maailman" ilme. Junttimaista

- Suojatielle ajetaan täysiä eikä tuskin tietoakaan hidastamisesta, oli tietä ylittämässä sitten lapsi taikka vanhus. Junttimaista

Miksi toisia ihmisiä pitäisi auttaa? Minä en ymmärrä sitä, koska en minä hyödy siitä mitään, jos autan toisia. Toisten kyllä pitää auttaa minua, jos tarvitsen heidän apuaan, mutta minun ei tarvitse auttaa muita koska siitä ei siis ole minulle mitään hyötyä ellen sitten saa vähintään palkkaa ja muutamaa lahjaa kiitokseksi auttamisesta.

Vierailija
1022/1212 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastonmuutokseen ja muuhun ihmisen tekemään tuhoon maapallolla ei uskota tai ei haluta uskoa. Omissa kulutustottumuksissa ei tehdä mitään muutoksia koska meillä suomessa kaikki on niin hyvin, kiinalaisten vika. Suomessa ostellaan entiseen malliin made in china -kertakäyttötavaraa ja naureskellaan miten tyhmiä ekohippejä vegaanit ovat. Rikki menneet tavarat voi hyvin kärrätä sinne metsään koska metsäkuoppaan isoisäkin romunsa vei ja kaupasta saa halvalla uuden.

Veganismi ei tarkoita sitä, ettei ostella made in china- kertakäyttötavaraa tai että pidettäisiin ympäristöstä huolta. Nykypäivänä kun veganismi on trendi, ja vegaani on myöskin naapurin hipsteripoika. Eipä näytä veganismi ihan niin paljoa vaikuttavan haluun suojella ympäristöä kun roskat löytää tiensä sillointällöin roskiin, tupakan tumpit ei ikinä stökikseen. Ostaa muuten myös vaatteensa paikoista, jonne ovat hikipajasta tulleet eli se siitä tyhmille hippivegsuille nauramisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei millään voi kysyä myyjältä omatoimisesti, jos joku asia on epäselvää, vaan pähkäillään itsekseen viimeiseen saakka. Meillä esim. sellainen maksupääte, jossa debit/credit -valintaa ei tehdä nuolinäppäimillä tmv, vaan numeroäppäin 1 on credit ja 2 pankki ja lähes päivittäin joku vaan yhtään "lukematta" painaa sitä ykköstä tai 'OK'-näppäintä ja vasta, kun maksu on sitten menossa luotolle niin aletaan voivotella, että pitikin laittaa pankki, eikä luotto, saisko vielä vaihdettua. Tietty saa vaihdettua, mutta vähemmällä vaivalla pääsis, jos vaan heti kysyisit, miten se laite toimii, jos on epäselvää. Nykyään kyllä sanon itse kaikille, jotka vaikuttaa yhtään epävarmalta, että miten se maksupuoli siitä valitaan, mutta silti jollakin menee vikaan. Ja vaikka voisi toisin luulla, niin yleensä vanhukset ymmärtävät kysymättäkin, miten toimia.

Kassat: lopettakaa kysymästä, haluatko kuittia. Se kuuluu antaa automaattisesti ja asiakas sanoo, jos ei halua!! Eihän tätä ennen vanhaan kysytty edes.

Kaikki paikat eivät halua tuhlata paperia. Meillä esim. Jos asiakas ei halua kuittia, niin sitä ei edes tulostusta ettei paperia kulu turhaan.

Järjenkäyttö on sallittua👍

Vierailija
1024/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

se light-kokis ja superateria on jo mainittu. Mutta tuli taas huomattua tuo asia mäkkärissä eilen, semmoiset voimaantuneet  naikkoset tilas isoimmat ateriat, ja sillä light-kolalla.

Ja jos joku ulisee että mitä itse tilasit, tilasin bicmäc-aterian ja kokiksen. eka tälle vuodelle.

Vierailija
1025/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa asuminen on minulle käsittämätön asia.

Vierailija
1026/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkiminen.

Varsinkin nuoret ensin oikein kurlaa kurkkuaan ja sen jälkeen sylkäisee ison klimpin pitkällä kaarella ulos. Jatkuvasti. Yök.

Vierailija
1027/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkään huutaminen esim. junassa on tapa, joka pitäisi kieltää lailla. >:( Helvetti että ärsyttää, varsinkin jos kyseessä on ns. uussuomalaiset..! Kamalaa huutoa ja vihaista mölötystä, huitomista jne. Tuntuvat monet olevat tosi pahalla tuulella muutenkin koko ajan, mikähän niitä niin ärsyttää?

Vierailija
1028/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokäytöksinen konserttiyleisö, joka huutaa jotain eläimellistää uuuuu tai ououououou huutoa, usein jopa esityksen päälle ja välissä niin, että estää muuta yleisöä nauttimasta esityksestä tai esityksen jälkeen häiriten huudollaan muita. Tämähän on lanseerattu jenkeistä ja siihen oikein yllytetään usein  esim. juontajien toimesta. Ettekö typerykset ymmärrä, että tarkoitus on nauttia esiintyjästä, teidän ei kuulu tuoda itseänne joka paikassa esiin "katsokaa miten kova meno mulla on", pakottaen metelöinnillään muun yleisön huomaaman itseään. Sopii ehkä jonnekin kännifestareille, mutta ei sisätiloissa oleviin konsertteihin. Kyllä suuriakin tunteita voi kokea pitämättä itsestään hirveää älämölöä. 

90% ihmisistä, jotka ovat niin tyhmiä, että uskovat median ja poliitikkojen manipulaation kautta syötetyt asiat. 

Vierailija
1029/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cityvihreät, jotka luulevat pelastavansa maailman, mutta ovat todellisuudessa globaalikapitalismin ymmärtämättömiä edistäjiä, nopeuttaen maailman tuhoutumista. He haluavat sulkea ihmiset kaupungighettoihin ja jättää luonnon eläimille, vaikka todellisuudessa tämä edistää luonnonvarojen kiihtyvää kulutusta ja kaivamista, vain pieniä alueita jää luonnonpuistoiksi, jossa cityvihreät voivat käydä leikkimässä luontokokemuksia. Todellisuudessa valtaosa cityvihreistä on kuin citykanit, eivät ymmärrä luonnosta mitään, eivätkä siellä selviä. 

Vierailija
1030/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räkiminen.

Varsinkin nuoret ensin oikein kurlaa kurkkuaan ja sen jälkeen sylkäisee ison klimpin pitkällä kaarella ulos. Jatkuvasti. Yök.

Joo hyi. Ja toki se räkä roiskitaan paikkaan, johon ei vaikkapa sade pääse sitä huuhtomaan. Ei, se pitää tähdätä bussikatoksen alle tai muualle mahdollisimman näkyvään ja muita ärsyttävään paikkaan.

Vierailija
1031/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkään huutaminen esim. junassa on tapa, joka pitäisi kieltää lailla. >:( Helvetti että ärsyttää, varsinkin jos kyseessä on ns. uussuomalaiset..! Kamalaa huutoa ja vihaista mölötystä, huitomista jne. Tuntuvat monet olevat tosi pahalla tuulella muutenkin koko ajan, mikähän niitä niin ärsyttää?

Mua ei enää huutajat ärsytä, kun tajusin että heiltä on kuulo heikentynyt. Säälittää sen verran että suotakoon se heille.

Vierailija
1032/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tärkein ihminen maailmassa. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kaadut tai liukastut, metrin päässä seisoo ihminen joka tuijottaa vaan hölmistyneenä (eikä tietenkään auta). Junttimaista

- Roskien heittely kadulle ja päälle ylimielinen "minä-omistan-tämän-maailman" ilme. Junttimaista

- Suojatielle ajetaan täysiä eikä tuskin tietoakaan hidastamisesta, oli tietä ylittämässä sitten lapsi taikka vanhus. Junttimaista

Miksi toisia ihmisiä pitäisi auttaa? Minä en ymmärrä sitä, koska en minä hyödy siitä mitään, jos autan toisia. Toisten kyllä pitää auttaa minua, jos tarvitsen heidän apuaan, mutta minun ei tarvitse auttaa muita koska siitä ei siis ole minulle mitään hyötyä ellen sitten saa vähintään palkkaa ja muutamaa lahjaa kiitokseksi auttamisesta.

No lakikin jo vaatii auttamaan loukkaantunutta kanssaihmistä.

Ja sitten on tietysti se ihan perustavan laatuinen inhimillisyys.

Sosiopaateilta puuttuu empatia, mutta auttamista voi silti harjoitella, vaikka se ei toisi itsessään hyvää mieltä.

Vierailija
1033/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvavälin jättäminen liikennevalojonossa. Siis tietysti on hyvä jättää semmoinen metrin rako siltä varalta, että edessä oleva auto hieman liukuu taaksepäin lähdettäessä, mutta sitä en ymmärrä, miksi siihen pitää jättää monen metrin rako. Varsinkaan silloin, kun on ruuhkaa ja muutenkin pitkät jonot.

Vierailija
1034/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pyöräilijät, jotka kokevat oikeudekseen RAIVOSTUA pienimmästäkin havaitsemastaan epäkohdasta (näitä on tiheässä ainakin pääkaupunkiseudulla). Kukaan ei saisi tehdä minkäänlaisia virheitä tai olla heidän tiellään siinä täydellisessä polkupyöräilymaailmassa, joka kaupunki heille on. Jonkinlaista katuraivoksi vääristynyttä maailmanparannusintoa, luulen.

Kävelin yksi päivä kaupasta kotiin jalkakäytävää (siis ei taatusti pyörätietä). Kävelin aika keskellä kun ei ollut muita kulkijoita. Kuulin jostain takaa kaukaa kun pyöräilijä soitti kelloa, hetken päästä uudelleen ja sitten vielä lähempänä soitti mutten jaksanut siitä huolestua kun olinhan jalkakäytävällä. Sitten yhtäkkiä siinä seläntakaa puhisee joku vanha ukko fillarinsa kanssa että väistä nyt että tästä pääsee ohi. Huikkasin että tää on jalkakäytävä. Jotain se puhisi ja ajoi sitten kadun yli toisen puolen jalkakäytävälle.

Se katu on erittäin hiljainen eli autoja menee harvakseltaan talojen pihoihin, mutta silti piti ajaa jalkakäytävää. 

Vierailija
1035/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Common sense kirjoitti:

Toinen mikä tuli mieleen on kutsukortin lukemisen ymmärtäminen.

Jos kutsussa lukee, että on jokin pukukoodi tai muu toive, niin vieras ei osaa kunnioittaa sitä ja tulee joissain muissa vetimissä tai tuo lapsensa mukaan, vaikka kutsu olisi vain aikuisille. "Ei kai haittaa" tai "minun mielestä on ok, niin se on silloin ok myös kutsujalle". Jos ei halua/voi/tahdo pukeutua kutsun mukaisesti, niin ei sitten tule paikalle.

Tästä tulee varmaan sanomista, mutta minusta hyvää käytöstapaa voi osoittaa noudattamalla kutsussa esitettyjä toiveita, jotta juhlat olisi kutsujan näköiset. Jos ehdot eivät miellytä, niin aina voi jättäytyä pois ja osallistua myöhemmin sitten niihin kutsuihin, joiden ehdot sopii itselle. Tämä tuli mieleen viimekesänä häissä, jossa oli 20-luvun teema. Vain noin 1/3 oli pukeutunut teeman mukaan, 1/3 vähän sinne päin ja loput tuli normi tällingeissä ja 2 jopa farkuissa. Minulle tuli näistä kutsusta poikkeavista ensimmäisenä mieleen yksinkertaisuus, epäkunnioitus ja itsekkyys. Toinen farkkusedistä tuli myöhemmin illalla pyytämään tanssiin ja boolia juoneena sitten sanoin suoraan, etten lähde lukutaidottomien kanssa tanssimaan.

Riippuu omistaako valmiiksi pukukoodi vaatteita. Et kai tosissasi odota, että ihmiset tuhlaavat satoja euroja pukuihin, mitä käyttävät vain kerran.

Vierailija
1036/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonokäytöksinen konserttiyleisö, joka huutaa jotain eläimellistää uuuuu tai ououououou huutoa, usein jopa esityksen päälle ja välissä niin, että estää muuta yleisöä nauttimasta esityksestä tai esityksen jälkeen häiriten huudollaan muita. Tämähän on lanseerattu jenkeistä ja siihen oikein yllytetään usein  esim. juontajien toimesta. Ettekö typerykset ymmärrä, että tarkoitus on nauttia esiintyjästä, teidän ei kuulu tuoda itseänne joka paikassa esiin "katsokaa miten kova meno mulla on", pakottaen metelöinnillään muun yleisön huomaaman itseään. Sopii ehkä jonnekin kännifestareille, mutta ei sisätiloissa oleviin konsertteihin. Kyllä suuriakin tunteita voi kokea pitämättä itsestään hirveää älämölöä. 

90% ihmisistä, jotka ovat niin tyhmiä, että uskovat median ja poliitikkojen manipulaation kautta syötetyt asiat. 

Kyllä. Se huutaminen oli tuotu jo tangomarkkinoillekin. Voi surkeus tapojen rappiota. Ei voi päässä paljon liikkua, jos istuu konserttiyleisössä penissä ja yhtäkkiä esityksen alussa, kesken tai lopussa avaa suunsa ja päästää jonkun vielä puhetaidottoman taaperon huudon uuuuuuuuuuuuuuuuuuu, niin kovaa kuin suusta lähtee. 

Vierailija
1037/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halailukulttuuri, joka on tuotu meille jostain. Tosi kummallista, kun melkein vieraittenkin ihmisten tahdikas kättely on korvattu sillä, että tungetaan syliin. Onhan se tietenkin miehestä mukavaakin, kun naisihminen painaa nänninsä rintakehää vasten, mutta....ei silti. Jätän sen mieluummin omalle kullalle. Joten muistakaapa tämä, kun tungette ihmisten iholle :) 

Vierailija
1038/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen nipottaminen ja toisten asioihin sekaantuminen

Vierailija
1039/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ihmiset vetää vessan laittamatta kantta ensin kiinni. Haloo, mitähän varten se kansi siinä edes on. Ihanaa kun kaikki kusi- ja paskaroiskeet lentää jopa useiden metrien päähän, pyyhkeisiin, hammasharjoihin... jne.

Vierailija
1040/1212 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

bigmäcmäc kirjoitti:

se light-kokis ja superateria on jo mainittu. Mutta tuli taas huomattua tuo asia mäkkärissä eilen, semmoiset voimaantuneet  naikkoset tilas isoimmat ateriat, ja sillä light-kolalla.

Ja jos joku ulisee että mitä itse tilasit, tilasin bicmäc-aterian ja kokiksen. eka tälle vuodelle.

Miksi sitä light-kolaa ei saisi ottaa? Itse otan sitä maun takia, en sen keveyden takia. Ja joo, otan aina isoimman aterian ja pari juustoa vielä päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän