Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmisten arkista käytösmallia ette ymmärrä? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Maalaisjärki kateissa?

Common sense
06.06.2018 |

Aloitan.

Kaupassa liukuportaan päässä ihmiset pysähtyvät siihen miettimään minne menisi, vaikka takaa tulee muita ihmisiä. Sitten joudut pyytämään anteeksi, että haluat mennä siitä ohi. Miksi siihen pitää pysähtyä?

Kommentit (1212)

Vierailija
361/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun autoilijat väistää väistämisvelvollisia pyöräilijöitä. Suora tie missä keskellä pyörätienjatke, pyöräilijä odottaa pysähtyneenä tien laidassa ja mitä tekee autoilija: pysähtyy ja antaa pyöräilijän ajaa tien yli. EI NÄIN! Näitä näkee todella paljon ja ärsyttää suunnattomasti nää "kohteliaat" autoilijat, jotka ei välitä/osaa liikennesääntöjä.

Vierailija
362/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesällä on taas alkanut aikuisten miesten suhaaminen pyörällä aivan vierestä soittamatta kelloa, vieläpä kovassa vauhdissa tottakai. Viimeksikin meinasi jäädä oma 5-vuotias pyörän alle pelkästään sillä, että käveli normaalisti omalla puolellaan. Helvetti kun ärsyttää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutislinkkien lähettely tai että töissä alkaa lukea ääneen jotain satunnaista uutista... ilman omaa kommenttia siis.. Eiköhän useimmat seuraa niitä uutisia, jotka itseä kiinnostaa, ja silloin kun itselle sopii, eikä halua toistoa seuraavana päivänä. Eri asia on tietenkin jokin juuri ajankohtainen ja yllättävä asia.

Vierailija
364/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilassa voisi vähän miettiä valmiikis mitä ottaa eikä alkaa miettiä sitä vasta kun tulee oma vuoro! Samoin kaivaa maksuvälineet valmiiksi.

Tässä on se ongelma, et monessa kahvilassa vasta tosi lähellä kassaa näkee kaiken, mitä siellä myytävänä/hinnat...ja jos on erityisruokavalioita niin täytyy kysyä vaihtoehdot ym...

Vierailija
365/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjänpäiväiväistä sosiaalista kanssakäymistä.

Vierailija
366/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun pysähdyt suojatien eteen autolla ja jalankulkija alkaa huitomaan kädellä että aja vaan. Sitte ollan jopa vihaisen näköisiä koska pysähdyn ja nolona aletaan ylittämään katua. Yleensä hieman vanhemmat ihmiset syyllistyy tähän. Oikeasti se on helvetin vaarallistakin. Kerran olin jyrätä tällaisen huitojan ku se meinaskin hypätä alle. Enää en aja vaikka kuinka huitoisivat.

Suomen liikennekulttuuri on outoa autonpalvontaa. Siinä missä muualla jalankulkija on kuningas, täällä nöyristellään suojatien nurkassa ja odotetaan kiltisti että 36 auton letka pääsee rauhassa menemään ohi.

Vierailija
367/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos postun lähiöbussista viimeisenä, niin joskus edelläni poistunut jää siihen paikalleen jalkakäytävälle jumittamaan, niin etten pääse alas. Pelottaa, että kuski vahingossa lähtee ajamaan eteenpäin ennen kuin olen ehtinyt bussista pois.

Samantyyppinen tapaus: Kassalla ennen minua maksanut asiakas jää tieni tukkeeksi pakkaamaan, eikä anna tilaa kärrylleni, jotta pääsisin maksamaan.

Yhtenä päivänä kerrostalomme pihalla tuli vastaan rouva, joka on asunut samassa rapussa (kuin minä) vuosikymmeniä. Ei ilmeisesti halunnut moikata, kun käänsi katseensa kauas pois pihan poikki. Ihan pelkäsin, että venäyttää niskansa, kun niin vinoon meni pää. Tuskin koskaan muulloinkaan tervehtii, vaikka itse moikkaan. Aina myrtsin näköinen, en tiedä syytä.

Vierailija
368/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot jotka kaupassa kävelee etana vauhtia keskellä käytävää, ei voi ohittaa mistään suunnasta ja sit ne tökkää miettimään yhtäkkiä et mitäpä sitä pitikin ostaa. Vaunujen kanssa itse aivan ihana matkustaa kun täytyykin sit lähtee peruuttamaan ja vaihtaa kulkureittiä että pääsee joskus poiskin sieltä kaupasta. Ai että sapettaa joka kerta

Vierailija
369/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa laukun pitäminen viereisellä penkillä. Selkeästi ihmiset näkee, että jengiä on tulossa ja bussi täytyy. Silti viimeiseen saakka pitää yrittää pitää tupla paikkaa vaikka vaan maksanut yhdestä. Sitä ollaan naama kurtussa, kun kehtaa kysyä paikkaa.

Vierailija
370/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos postun lähiöbussista viimeisenä, niin joskus edelläni poistunut jää siihen paikalleen jalkakäytävälle jumittamaan, niin etten pääse alas. Pelottaa, että kuski vahingossa lähtee ajamaan eteenpäin ennen kuin olen ehtinyt bussista pois.

Samantyyppinen tapaus: Kassalla ennen minua maksanut asiakas jää tieni tukkeeksi pakkaamaan, eikä anna tilaa kärrylleni, jotta pääsisin maksamaan.

Yhtenä päivänä kerrostalomme pihalla tuli vastaan rouva, joka on asunut samassa rapussa (kuin minä) vuosikymmeniä. Ei ilmeisesti halunnut moikata, kun käänsi katseensa kauas pois pihan poikki. Ihan pelkäsin, että venäyttää niskansa, kun niin vinoon meni pää. Tuskin koskaan muulloinkaan tervehtii, vaikka itse moikkaan. Aina myrtsin näköinen, en tiedä syytä.

Haha, tuli mieleen tuosta niskansa vääntämisestä entisen osoitteeni naapurin mies, n. 50 v., tervehti aina ihan normaalisti talon edessä tms., mutta jos satuttiin samaan pieneen hissiin, niin hän meni nököttämään hissin nurkkaan kasvot nurkkaan päin! :D Oli jotenkin outo tunnelma ne muutamat kerrat kun noin kävi :D Ihan niin kuin siili käpertyy suojaan uhkalta, niin hän käpertyi suojaan ahdistavalta "en tiedä minne katsoisin" -tunteelta.

Vierailija
371/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissiin ei tulla, vaikka mahtuisi ja sitten jäädään ulkopuolelle painelemaan nappeja jotka avaa hissin ovet

Vierailija
372/1212 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on varmaan jo kirjoitettukin, mutta sanonpa minäkin: Huono jonottamistaito. Jos on jono vaikka liikkeen avajaisiin, maistiaisiin tms., niin usein löytyy joku etuilija, joka ei jää omalle paikalleen. Konstit ovat monet. Mennään esimerkiksi juttelemaan jonkun jonossa edempänä seisovan tuttavan kanssa, ja sitten "unohdutaan" siihen. Sitten kun avajaisissa ovet avataan, niin  jono on melkein leveämpi kuin pitempi, kun tönien ja tuuppien sisälle rynnitään, hyvä kun ovesta mahdutaan.

Bussipysäkillä  vanhat ihmiset ovat usein hyvissä ajoin odottamassa, saadakseen istumapaikan. Mutta usein heidät jätetään viimeisiksi, vaikka olisivat keppikansalaisia. Invapaikat ovat suosittuja tervejalkaistenkin keskuudessa.

Joku sanoi, että britit jonottavat kiltisti pelastusveneisiinkin, ja naiset/lapset ensin.

Vierailija
373/1212 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun äideiltä on kadonnut maalaisjärki kokonaan.

Suosituksia luetaan kuin Raamattua ja niitä noudatetaan pilkulleen.

Ja se äiti kivitetään, joka eri tavalla tekee ja toimii, omaa järkeään käyttäen.

"Lapsi kuolee välittömästi, kun sitä syöttää sitterissä" ihan esimerkkinä.

Myös koirien ruokinnasta puuttuu järjen käyttö kokonaan. Ei missään nimessä kotiruokaa.

Vierailija
374/1212 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi vaan mennä liikkeeseen ja sovittaa eri istuimia mitkä siihen omaan kotteroon sopii ja mahtuu?

Aina täyttyy kyselyistä joka vauvaryhmä, kun ei älytä käyttää omia hoksottomiaan ollenkaan.

Vierailija
375/1212 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää turha säästä valittaminen. Pahiten tähän sortuvat ne jotka ovat joskus oleilleet +1kk ulkomailla. Sitten voivotellaan kun Suomessa on kylmä/kuuma/märkää/muuten vaan ärsyttää säätila. Olisivat pysyneet siellä Espanjassa tai Thaimaassa kun siellähän ei varmaan ikinä säätila vaihtele. Sille kun ei kukaan kanssaolijoista mahda yhtään mitään jos jonain päivänä sataa ja jonain ei.  Vielä pieni lisä-ärsytys siitä että jos nämä marmattajat päivittää sen saman säävalituksen johonkin somekanavaansa tyyliin "Onpa ihana kamala tämä Suomen kesä kun aina vaan sataa"... hohhoijaa.

Vierailija
376/1212 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, kun sinne linjan viereen päästetään kaikki Marjatertut ja Pirkkapetterit yms. lapset, jotka eivät kuitenkaan jaksa nostaa laukkuja pois hihnalta ja, jotka ovat tiellä, kun itse yrität nostaa laukkuasi pois hihnalta. Kaikki muutaman metrin päässä hihnasta, oma laukku haetaan, kun se tulee kohdalle ja lapset pidetään kaukana koko hommasta!

Vierailija
377/1212 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se, kun sinne linjan viereen päästetään kaikki Marjatertut ja Pirkkapetterit yms. lapset, jotka eivät kuitenkaan jaksa nostaa laukkuja pois hihnalta ja, jotka ovat tiellä, kun itse yrität nostaa laukkuasi pois hihnalta. Kaikki muutaman metrin päässä hihnasta, oma laukku haetaan, kun se tulee kohdalle ja lapset pidetään kaukana koko hommasta!

Tämä siis liittyi alun lentokenttäkommentteihin!

Vierailija
378/1212 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää kaikki tässä ketjussa mainitut. Eli voinee tiivistää että kaikki muut ihmiset ottaa päähän 😡

Sulla on paha olla itsesi kanssa. Korjaa itsetuntosi ja mielenterveytesi ja kappas,muut ihmiset ei ärsytä enää samalla tavalla kun oma pää on kunnossa.

Vierailija
379/1212 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kesällä on taas alkanut aikuisten miesten suhaaminen pyörällä aivan vierestä soittamatta kelloa, vieläpä kovassa vauhdissa tottakai. Viimeksikin meinasi jäädä oma 5-vuotias pyörän alle pelkästään sillä, että käveli normaalisti omalla puolellaan. Helvetti kun ärsyttää!

"Omalla puolellaan" tarkoittaa varmaan suomeksi itä että kakara poukkoilee vähän väliä pyöräkaistalle, etkä sinä tajua kun kännykän räplääminen on mielenkiintoisempaa.

Vierailija
380/1212 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kohteliaat autoilijat. Jaloissani on usein kiputiloja jonka vuoksi liikun jäätikön nopeudella, ja kulku muistuttaa muutenkin zombin raahustamista. Suojatie on useiden kymmenien metrien päässä, raahautumiseni sinne tulee viemään runsaasti aikaa. Auto saavuttaa minut, ohittaa minut, ja pysähtyy suojatien reunaan odottamaan. Hikikarpalot tirahtavat otsalle, heilautan kättä, "mene vaan, voi olla että istahdan tähän jalkakäytävälle ja oksennan syliini kun jalat hajoaa alta justiinsa". Auto odottaa ja yritän kiristää tahtia. Suojatielle päästyäni käännän päätäni nyökätäkseni pikaisen kiitoksen autoilijalle. Kuski rutistaa rattia rystyset valkoisena suu puristettuna raivokkaaksi viivaksi, ja jo ennen kuin olen kokonaan poistunut suojatieltä auto ampaisee ärjäisten matkaan. Ilmavirta leyhäyttää takkini helmaa. En pyytänyt odottamaan. Miksi pitää teeskennellä ystävällistä vaikka hampaat irvessä tilanteessa kun siitä kohteliaasta huomioinnista on kaikille vain haittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä