Mitä ihmisten arkista käytösmallia ette ymmärrä? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Maalaisjärki kateissa?
Aloitan.
Kaupassa liukuportaan päässä ihmiset pysähtyvät siihen miettimään minne menisi, vaikka takaa tulee muita ihmisiä. Sitten joudut pyytämään anteeksi, että haluat mennä siitä ohi. Miksi siihen pitää pysähtyä?
Kommentit (1212)
Pyöräilijät, jotka pyöräilevät suojatien yli ja kuvittelevat olevansa etuajo-oikeutettuja. Tämä vieläpä tilanteessa, jossa pyöräilijä ajaa kävelytietä ja ylittää autotien suojatietä pitkin päästäkseen toiselle puolelle kävelytielle. Sitten mulkoillaan pahasti, jos autoilija ei väistä.
Tätä näkee päivittäin Turussa itäisellä pitkäkadulla. Raivostuttavaa. En todellakaan enää väistä näitä tyyppejä, jotka yrittävät syöksyä auton alle väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Kiihdytys, jarrutus, kiihdytys, jarrutus, tätä leikkiä harrastaa monet motareilla.
Mikä siinä on niiiin jumalattoman vaikeaa pitää vauhti tasaisena?
Tästä tuli mieleen motarilla perseessä kiinni roikkuminen, vaikka muuta liikennettä ei juuri olisi ja ohittaminen olisi hyvin vaivatonta. Siinä sitten hiillostetaan viiden metrin päässä. Kerran paloi niin käämit tällaiseen tyyppiin, joka sattui ajamaan firman autolla, että laitoin firmalle palautetta asiasta. No ei siihen tietenkään vastattu ikinä. Kyseinen sankari ajoi perässäni n. 15 km matkan ihan perässä kiinni, vaikka mitään esteitä ohittamiselle ei ollut.
Ilkeämielinen trollaaminen netissä. Että se anonyymi mahdollisuus siihen tekisi asiasta muka jotenkin ok-jutun, jota pitää vaan sietää.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se kirjoitti:
Sitä kun ihmiset juovat lehmän maitoa. Pitäsi olla sen verran maalaisjärkeä ymmärtää, että maito on vauvojen ruokaa.
Ihmisen vauvat juovat ihmisen maitoa.
Hevosen varsat juovat hevosen maitoa.
Kissan pennut juovat kissan maitoa.
Lampaan karitsat juovat lampaan maitoa.
Lehmän vasikat...... viedään pois, ja aikuinen ihminen juo lehmän maitoa.Ihminenhän on ainoa eläin koko maailmassa joka juo vielä aikuisenakin maitoa, ja vielä kaiken lisäksi toisen lajin maitoa.
Miksi muuten muut eläimet eivät juo eri eläinten maitoa? Siksikö että se ei kelpaa niille, vai siksi että ne eivät osaa?
Kyllä se lehmänmaito maistuu monelle, eri asia sitten kuinka moni elukka sitä sietää. Ei ole hyväksi esim. kissoille tai siileille, suurin osa täysikasvuisista nisäkkäistä ei siedä laktoosia.
Vierailija kirjoitti:
Astioiden huuhtelu ennen astianpesukoneeseen laittamista.
Minä huuhtaisen astiat ennen koneeseen panoa, koska minun yhden hengen taloudessani kone käy vain kerran viikossa, ja haistahan se alkaa, jos astiat sinne suoraan ruokapöydästä laittaa. Lisäbonuksena se ruuantähteet keräävä siivilä pysyy puhtaana, sen putsaus kun ei ole niitä kaikkein mukavimpia kotitöitä.
Tämä on tullut jo varmaan viiskyt kertaa mutta:
Kun olette kahdestaan vaikka kahvilla ja kaveri ottaa kännykän ja alkaa lärätä sitä, ihan vaan huvikseen. En mäkään ala yhtäkkiä lukea pokkaria, tai täyttää veroilmoitustani. Mutta kai seurani on niin tylsää sitten että jokainen tauko pitää täyttää sillä puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Se kun jäädään miettimään suojatien eteen menisikö vai eikö menisi. Sitten kiukutellaan, kun melkein on varpaat palasina.
Tosiaan, tuo parkkipaikoilla kävely; kaikille olis helpompaa, että ei ainakaan keskellä kävelisi kukaan. Olisi tilaa kaikilla kulkea ja parkkiin, kun on menossa, ettei siihen eteen jäädä pällistelemään, joko antaa tilaa tai menee ripeästi edestä pois. Ei ole vaikeaa, tai ainakaan luulisi olevan. Minäminäminä-ihmisille tosin usein on vaikeaa. Ja useat kiroavat samaa asiaa, eivätkä vain myönnä sitä.
Juoksenteleeko ihmiset parkkihalleissakin keskellä tietä? Ei. En ole koskaan nähnyt samaa toimintaa kuin muilla parkkialueilla.
"Minä kävelen nyt tässä keskellä ja odotan pääseväni haukkumaan muut autoilijat, kun minä olen niin erinomainen kuski ja jalankulkija". Ja itse peruuttaa katsomatta peileihin ollenkaan ja peruutetaan vielä siten, että tukitaan koko väylä ettei mistään suunnasta pääse edes jalankulkijatkaan ohi :D
Ärsyttävää ja huonoa käytöstä on myös se, ettei anneta tilaa sille peruuttajalle. Jos peruuttaja on jo puoliksi ulkona ruudusta, miksi hitossa jotkut eivät voi antaa tilaa ja odottaa, että peruuttaja pääsee edestä pois? Samoin kävelijät, ei yhtään katsota, onko turvallista kävellä auton takaa. Ihme mentaliteetti. Ja kyllä, tiedän, että peruuttaja on väistämisvelvollinen, mutta käytöstavat!!!
Lopeta se kirjoitti:
Sitä kun ihmiset juovat lehmän maitoa. Pitäsi olla sen verran maalaisjärkeä ymmärtää, että maito on vauvojen ruokaa.
Ihmisen vauvat juovat ihmisen maitoa.
Hevosen varsat juovat hevosen maitoa.
Kissan pennut juovat kissan maitoa.
Lampaan karitsat juovat lampaan maitoa.
Lehmän vasikat...... viedään pois, ja aikuinen ihminen juo lehmän maitoa.Ihminenhän on ainoa eläin koko maailmassa joka juo vielä aikuisenakin maitoa, ja vielä kaiken lisäksi toisen lajin maitoa.
Itse asiassa monikin eläin voisi juoda täysikasvuisenakin maitoa jos sitä olisi saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin ihmisten tarve kommentoida joka keskusteluun kuinka vihervassarit pilaavat kaiken ja ovat taaskin syyllisiä.
Ottiko totuus noin koville?
Vierailija kirjoitti:
Ajetaan maantiellä alinopeutta ja kun tulee ohituskaista ja menee siitä ohi, tämä alkaakin kiihdyttää tahallaan. Kaupassa tukitaan kärryillä käytävät ja hyllyjen edustat ja kun sivusta ottaa tavaran, katsotaan pitkään kuin halpaa makkaraa. Kaupan kassajonossa jätetään edellämenevään pitkä väli niin, ettei tämän takanatuleva pysty alkamaan laittamaan tavaroita hihnalle. Tätä en ymmärrä. Onko jätettävä hajurako vai mistä helvetistä on kysymys? Heitetään roskia tahallaan maahan, vaikka roskiksia olisi lähettyvillä, samoin kuin roskien heitto auton ikkunoista. Idioottimaista.
pysty alkamaan laittamaan XDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Tilanne jossa kolmion takaa tulee pikatielle auto. Ei ärsytä tämä ensimmäinen auto joka ehtii yleensä hyvin kiihdyttämään vauhtinsa vaan ne yksi kaksi seuraavaa jotka lähtevät edellämenevän vanaveteen, luullen ehtivänsä vielä mainiosti alta pois. Vaan kun harvoin ehtivät ja häiritsevät muuta liikennettä. Olen nähnyt useita tälläisiä uhkarohkeita tielletuloja, eikä näy haittaavan edes kaksiperäkärryllinen rekka jonka eteen syöksytään surutta.
Mikä on pikatie?
Ohitetaan hirveällä kaahauksella edellä ajava auto ja sitten heti kohta ajetaan erkanevalle rampille ja jarrutetaan vauhtia pienemmälle. Ei mitään järkeä.
Suojatien yli pyöräilevät.
Keskellä kulkuväylää hitaaaaasti ja leveästi löntystelevät ( kauppa, jalkakäytävä).
Maksukorttien kanssa söheltävät.
Ne jotka eivät laita kapulaa.
Älämölöä pitävät ( huutavat, soittavat bassojytkettä autossa).
Alinopeutta ajavat. Eivät varmaan ymmärrä mittarivirhettä?
Möllöt asiakkaat jotka eivät tervehdi, kiitä, ylipäätään sano mitään kassalle, pahimmassa tapauksessa tuijottavat vihaisesti ( en ole aspa vaan kanssa-asiakas).
Ne punnitsemattomat vihannekset!
Persuilu.
Tyhmyys.
Hitaus.
Raivostuttava nillittäminen tyyliin ” pihalla on lintuja hyi, pihalla on voikukkia hyi, luonnossa on eläimiä hyi” jne.
Saunominen.
Joka päivä suihkussa käyminen.
Ihmisten toljottaminen.
Ihmisten pukeutumisen/painon/ ulkonäön arvostelu.
Juoruaminen.
Uteleminen.
Kyttääminen.
Terveys- ja urheilufasismi.
Joo, onhan näitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun jäädään miettimään suojatien eteen menisikö vai eikö menisi. Sitten kiukutellaan, kun melkein on varpaat palasina.
Tosiaan, tuo parkkipaikoilla kävely; kaikille olis helpompaa, että ei ainakaan keskellä kävelisi kukaan. Olisi tilaa kaikilla kulkea ja parkkiin, kun on menossa, ettei siihen eteen jäädä pällistelemään, joko antaa tilaa tai menee ripeästi edestä pois. Ei ole vaikeaa, tai ainakaan luulisi olevan. Minäminäminä-ihmisille tosin usein on vaikeaa. Ja useat kiroavat samaa asiaa, eivätkä vain myönnä sitä.
Juoksenteleeko ihmiset parkkihalleissakin keskellä tietä? Ei. En ole koskaan nähnyt samaa toimintaa kuin muilla parkkialueilla.
"Minä kävelen nyt tässä keskellä ja odotan pääseväni haukkumaan muut autoilijat, kun minä olen niin erinomainen kuski ja jalankulkija". Ja itse peruuttaa katsomatta peileihin ollenkaan ja peruutetaan vielä siten, että tukitaan koko väylä ettei mistään suunnasta pääse edes jalankulkijatkaan ohi :D
Ärsyttävää ja huonoa käytöstä on myös se, ettei anneta tilaa sille peruuttajalle. Jos peruuttaja on jo puoliksi ulkona ruudusta, miksi hitossa jotkut eivät voi antaa tilaa ja odottaa, että peruuttaja pääsee edestä pois? Samoin kävelijät, ei yhtään katsota, onko turvallista kävellä auton takaa. Ihme mentaliteetti. Ja kyllä, tiedän, että peruuttaja on väistämisvelvollinen, mutta käytöstavat!!!
Nimenomaan ne KÄYTÖSTAVAT!
T. Se jolle vastasit
Heitetään roskia maahan. Jätetään omat jäljet siivoamatta yleisissä tiloissa.
Mua ärsyttää kaikki tässä ketjussa mainitut. Eli voinee tiivistää että kaikki muut ihmiset ottaa päähän 😡
Se ettei kaikissa kaupoissa ole 1 jonojärjestelmää.
Pikakassalle mennään kärry täynnä. Logikkana, 5 maitoa, 10 mehua ja 8 leipää. Eihän siinä ole ku 3 tuotetta.
Ostoskori pitää jättää vinoon ja seuraavakaan ei sitä korjaa vaan jatkaa vinoon pinoamista.
Maksukorttikömpelyys ja sen hitaus. Loppusumman jälkeen vasta mietitään millä kortilla maksetaan.
Lasten harjaamattomat hiukset. Joskus näkee, kun kullannupun hiukset jo rastoittuu.
Murustelu ruokaillessa.
Kengät sisällä, vaikka ovessa lappu - kengät pois.
Autolla pe#seessä ajaminen. Joskus tekis mieli jarruttaa.
Päälle puhuminen.
Leffassa puhelimeen vastaaminen.
Bussissa vieruspaikka varataan laukulla.
Tahmakäsilääppivät lapset, joiden vanhemmat ei sano mitään vaan antavat lasten puhdistaa kätensä vieraan hihaan.
Farkut isoissa juhlissa.
Anteeksipyynnön sijaan mulkoillaan.
Alinopeutta ajavat kiihdyttävät sillä ainoalla ohituspaikalla.
Astiat jätetään ruokalassa pöydälle, vaikka siellä on se astiakärry.
Buffetissa lautanen tai toinenkin täyteen ja sitten jätetään puolet syömättä. Aina voi hakea lisää, jos jää nälkä.
Känni ei ole syy ääliölle käytökselle. Sitä viinaa ei ole pakko juoda.
Lapsia tuodaan paikkoihin, joka ei ole niille tarkoitettu.
Koiria tuodaan paikkoihin, joka ei ole niille tarkoitettu.
Puoliso raahataan poikien-/tyttöjeniltaan.
Lapsia raahataan poikien-/tyttöjeniltaan.
Ostetaan jokaiselle vieraalle yksi viineri ja yhden vieraan tenava syö niistä 3. Joku jää ilman.
Ollaan aina myöhässä mistä tahansa.
Mua ärsyttää erittäin paljon bussissa älämöläminen, vaikka Helsingissä oli pari vuotta sitten oikein mainoskampanja siitä, ettei jokaista syrjähyppyä, vaipanvaihtoa, kännimokaa, mitä tahansa mokaa ylipäätään, pomon v-maisuutta ja-ja-ja-JA-JA tarvitse KAILOTTAA linja-autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- se kun ähistään ja puhistaan kun istuudutaan
- kävellään väärällä puolella jalkakäytävää
- jäädään bussissa ja ratikassa siihen keskiovien kohdalle tukkeeksi
- soitellaan sukulaisille
Miten voi kävellä väärällä puolella jälkakäytävää?
Ärsyttää ihmiset jotka keksii omia sääntöjä ja vaati muita noudattamaan niitä.
Eikös kävelijän/pyöräilijän pitäs kulkea oikeaa reunaa pitkin. 🤔 Itse ainakin näin teen. Silti joku hömelö pyöräilee aina mua vastaan samaa reunaa pitkin. Eikä meinaa millään antaa tietä ennenkuin oon melkein kohdalla, sitten vasta siirtyy omaan reunaansa ajamaan.
Pyöräillä pitää oikeaa reunaa, jos ei ole merkein muuta määrätty, mutta jalankulkija saa valita kumpaa reunaa kulkee kevyenliikenteen väylällä.
Eikö olisi fiksua opetella liikennesäännöt?
Ja juuri tuon takia pitäisi tehdä laki, että jalankulkijankin on kuljettava tien oikeaa laitaa. Autoilevat ihmiset sen ymmärtää, mutta sitten on niitä urpoja, jotka kulkevat missä sattuu, "koska laki sanoo, että voin kävellä missä vaan. Jos kaikki kulkisivat omaan kulkusuuntaansa nähden oikeaa reunaa niin ei tarvitsisi väistellä vastaantulevia tai poukkoilla pyörällä ihmisten välissä miten sattuu. Maalaisjärki ja yleinen liikenteen sujuvuus ihmiset!
Marketin parkkipaikalla kiilataan ihan viereen vaikka tilaa olisi muualla/ autiona koko parkki.