Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmisten arkista käytösmallia ette ymmärrä? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Maalaisjärki kateissa?

Common sense
06.06.2018 |

Aloitan.

Kaupassa liukuportaan päässä ihmiset pysähtyvät siihen miettimään minne menisi, vaikka takaa tulee muita ihmisiä. Sitten joudut pyytämään anteeksi, että haluat mennä siitä ohi. Miksi siihen pitää pysähtyä?

Kommentit (1212)

Vierailija
241/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

844 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti käveleminen tuntuu olevan hankalaa niin monelle. Joka päivä joku kävelee päin, ulkoiluttaa sitä koiraa keskellä tietä tai on vaan muuten pyörien tukkeena. Mun mielestä se nyt vaan on helvetisti helpompaa kävellä oikealla puolella tietä, siten että pyörät voi mahdollisesti ohittaa siitä tien keskeltä. Asun vielä pienessä kunnassa ja joka päivä tulee joku idiootti pyörän kanssa päälle tai kävelee päin. 

Käyttökoirat opetetaan ensisijaisesti kulkemaan vasemmalla puolella joten on fiksumpaa kävellä vasenta reunaa jolloin itse jää koiran ja vastaantulijan väliin.

Eipä ole kukaan vielä valittanut "väärällä" puolella kulkemisesta, tosin tuollainen 67 senttiä korkea koirakin voi vähän hillitä mielipiteenilmaisuhalukkuutta.

Ja ihmisillä on oikeus luottaa siihen että pidät koirasi hallinnassasi etkä usuta sitä heidän kimppuunsa vaikka he kertoisivatkin sinulle mielipiteesi. Kummallista pelottelua.

Väitettiinkö jotain muuta?Grillijonossaki saa soittaa turpaansa perjantain ja lauantain välisenä yönä, eikä kukaan saa silti käydä käsiksi. Toisekseen vasemmalla kävelyssä ei ole mitään huomauttamistakaan.

Vierailija
242/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kirjastossa. Joskus kun ihmiset odottavat vuoroaan, sitten vasta kun tulee oma vuoro aletaan miettiä että mistäköhän se kirjastokortti on. Sitten taas kestää kun kukin kaivaa korttinsa laulun pohjasta mistä lie, eikä tietty heti köydy mistään.

Olisi kiva jos kaikilla olisi jo kortit ongittu esille siinä vaiheessa kun on oma vuoro. Tulee aina yllätyksenä että, ai niin missähän se kortti on.

No enpä pysty sitä korttia kaivamaan kun kädet täynnä kirjoja. Onneksi meillä on täällä itsepalvelulainaus myös niin ei tartte kstella kirjastontätin myrtsiä ilmettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väylällä, joka on sekä pyöräilijöille että jalankulkijoille, tallustellaan sinne tänne yhtäkkiä suuntaa vaihtaen lainkaan huomioimatta takana tulevia pyöräilijöitä.

Juuri äsken tilanne jossa  aivan päättömästi säntäilevä kulkija oli jäädä pyörän alle, kun ei älyä että voisi vilkaista ympärilleen jos vaihtaa suuntaa. Raskasta elää idioottien kanssa tässä maailmassa.

Kuljen työmatkani väylällä, jossa on toinen puoli pyöräilijöille ja toinen kävelijöille. Ihan selkeästi merkitty ja väylät on olleet samat jo ainakin 20 vuotta, mutta siitä huolimatta päivittäin joku kävelee kokonaan tai puoliksi pyöräkaistalla. Parhaassa tapauksessa työntää siinä lastenvaunuja tai vetää perässään matkalaukkua (täydellistä typeryyttä vai luovaa tulkintaa sanasta PYÖRÄkaista?). Ja kun ohi pyyhältää normivauhtia ajava pyöräilijä, niin johan alkaa valitus "tuhatta ja sataa kaahaavista pyöräilijöistä" jotka on vaaraksi koko ihmiskunnalle. Niin no, JOS ymmärtäisitte kävellä siellä omalla puolellanne... Itse sekä kävelen että pyöräilen tuolla reitillä, ikinä ei kävellessä ole ongelmia fillareiden kanssa mutta toisin päin niitä ongelmia on ihan jatkuvasti. Huoh.

Ja koska kevyen liikenteen väyliä suunnittelee vain autoilijat, niin sen varrella on lisäksi vielä sellaisia bussipysäkkejä, joilla bussista hypätään suoraan pyörätielle. Ei päivääkään mene, ettei näe jonkun loikkaavan komeasti bussista ilman, että vilkaisisi kummallekaan sivulleen tuleeko sieltä kenties pyörä. Kuka tekisi noin, jos bussipysäkki onkin autotien vieressä? Ja TAAS vika on tietysti pyöräilijän, jos se suhahtaa liian läheltä ohi. Vois ehkä viedä nämä tollot lähimpään päiväkotiin, jossa heille  kolmevuotiaatkin osaa jo opastaa, että katsotaan ensin oikealle ja sitten vasemmalle ja vasta sitten lähdetään ylittämään ajoväylä.

Onko jalankulkupuoli laatoitettu ja pyöräilypuoli asfaltoitu? Nimittäin paljon kivempi vetää matkalaukkua sillä asfaltoidulla puolella.

Vierailija
244/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaspaikoissa: ensin jonotetaan linjan päähän kaikessa rauhassa kepesti ystävien kanssa rupatelle. Sit käsidesiä otetaan ja hierotaan huolellisesti, tämän jälkeen tarjotin ja katse etsii lounas listaa.... ääneennpohdintaa että mitäs sitä ottaisi ja mikä on terveellistä ja mikä lihottavaa. No sit salaattia ottamaan... jokainen salaattivaihtoehto pitää yhdessä pohtia onko hyvää, tuoretta jne.. jokainen salaatinlehti valitaan huolellisen kääntelyn jälkeen. No salaatin kastiketta en ainakaan laita, on se niin epäterveellisyä. Kaksi askelta eteenpäin, jos kuitenkin laittaisin hiema sitä salaatinkastiketta... salaatti näyttää niin kuivalta. Tässä kohden huomataan että ruokailuvälineet ja servetti jäi ottamatta. Pysäytetään jono ja huudellaan jos joku antaisi. No niin, nyt ollaan jo lämpimän ruuan äärellä, samaa pohdintaa.. mitkäs ne vaihtoehdot oli.. katse hakee listaa (tarjoiluastioista ei voi katso ). No jos ottas kasvisvaihtoehtoa... ehkä kanaa vähän kaveriksi.. juomat ja leivät sama pohdinta. Sit kassalle.. kevyttä jutustelua. Ja kun mun vuoro niin sit etsitään sitä Visaa ja samalla kerrotaan miten Visaa tuli taas aleessa käytettyä. Tulisipa jo palkkapäivä. Mihis mennään istuu... ei tuonne ainakaan kum siellä on se hirvee Pirkko.... tonne ei mahduta kaikki.

Tämä sama teatteri joka päivä.

Vierailija
245/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun pysähdyt suojatien eteen autolla ja jalankulkija alkaa huitomaan kädellä että aja vaan. Sitte ollan jopa vihaisen näköisiä koska pysähdyn ja nolona aletaan ylittämään katua. Yleensä hieman vanhemmat ihmiset syyllistyy tähän. Oikeasti se on helvetin vaarallistakin. Kerran olin jyrätä tällaisen huitojan ku se meinaskin hypätä alle. Enää en aja vaikka kuinka huitoisivat.

Itse olen mennyt todela varovaiseksi kävelytiellä kävellessäni. Yritän aina muistaa katsoa, etenkin sivutieltä jossa kuski ei välttämättä heti näe tuleeko käveliä vai ei, ennenkuin ohitan. Ajaessa on oppinut ettei se kuski mikään jumala ole ja näe jokamutkanyli. Sitä on itsekkin järkyttynyt nykyään kuinka jotkut käveliät luulee olevansa " voittamattomia". Jos auto ajaa päälleni omasta syystäni aidon ottaa vastuuni enkä aido tehdä jutusta asiaa kunhan kuski vie lääkäriin jos niin vakavasti käy. Yritän muistaa että kuskikin on vain ihminen.

Vierailija
246/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset jäävät seisomaan metroihin heti ovien kohdille? Ymmärrän (ja seison itsekin), jos on hyvin tilaa, mutta ruuhka-aikaan järjetön tapa.

Tänään taas katselin istumapaikaltani ruuhkametrokäytöstä: porukka seisoo ovien luona nenä kiinni naapurin niskassa, mutta siinä penkkien välisellä käytävällä seisoo vain pari tyyppiä. Kiva siinä sitten yrittää päästä lastenvaunujen tai rollaattorin kanssa sisälle, kun uunot eivät siinäkään vaiheessa tajua siirtyä käytävälle, vaan pakkautuvat vaan tiiviimpään kasaan.

Olen ihmetellyt ihan samaa. Siinä ihmiset seistä möllöttävät ulko-oven vieressä kasseineen ja usein vielä kännykkäänsä räpläten sekä poistuvien että sisääntulijoiden tukkeena, vaikka pari metriä taaempana ja käytävillä + penkeillä on tilaa. Ja tätä, vaikka olisi ruuhka-aika ja vilkas asema kuten Kamppi tai Rautatieasema.

Vierailija
247/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi! kirjoitti:

Päätepysäkillä bussin kuljettaja alkaa tyhjentämään bussin tavaratilaa matkustajien matkalaukuista ja nyssyköistä. Matkustajat pakkautuvat puolen metrin säteelle kuskista, ihan niin kuin ne omat tavarat tulisivat silleen nopeampaa. Tulos: kuskilla ei ole tilaa toimia, eikä taaimmaisilla matkustajilla ole tilaa hakea omaa laukkuaan, eivätkä laukkunsa jo hakeneet pääse väkijoukon läpi pois. Helppo ratkaisu olisi, että kaikki jättää kolmen metrin vyöhykkeen tavaratilan eteen, mutta ei.

Tätä samaa on lentokentillä. Ei pysytä kauempana, edes sen useasti laukkuhihnan vieressä olevan viivan takana. Tukitaan näkyvyys kaikilta ja kun yrität ottaa matkalaukkuasi hihnalta, melkein törmäät tampioihin jotka hyökkivät omien laukkujensa perässä. Pitäisi vain rohkeasti tiputtaa se 20kg laukku seuraavan kerran sen tunkutyypin jaloille, en ole aikaisemmin kehdannut.

Ne laukut kiertävät kehää, ei ne mihinkään katoa.

Vierailija
248/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun kävelet syrjäkylällä kävelytietä, kun kävelet nopeammin kuin edessäoleva jonka seurauksesta luonnollisesti lähestyt tätä tyyppiä. Kaupungissa asuessani oli ihan normaalia, että kävelytiellä vilisee ihmisiä ohitse, niitä on edessä niitä on myös takana. Syrjäkylällä taas miettii käveletkö samaa tahtia kuin edessäolija, jolloinka se voi luulla, että seuraat häntä tai käveletkö rivakasti ja ohitat tämän jolloinka se saattaa säikähtää ja luulla että häntä jahdataa. Osa ohikulkijoista arvostelee ohimenevien vaatetuksia, lenkkeilyjä ym.

Kun edessolija huomaa että takana kävelee joku toinenkin ihminen käännytään katsomaat vainoharhaisesti taakse, että kuka minua seuraa. Kun nopeampi lähestyy hitaampaa niin kerran olen nähnyt kun hitaampi alkaa juosta karkuun, ainakin 4 aikuista on katsellut taakse 1 - 4 kertaa aivankuin nopeampikävelijä seuraisi niemnomaan tätä ( vaikka ei olisi ollut vielä edes lähelläkään), osa ihmisistä säikähtää kun ohitan ja yksi otti kännykän käteen kun käveli toisellapuolella jalkakäytävää. Kun suunnittelin kääntyä toiselle tielle niin yht'äkkiä tämä kääntyikin minua katsomaan ja käveli sinne soittaen kaverilleen. Oli pakko kääntyä samalle tielle toista kaistaa kautta ja kun kävelin rivakkaasti tämän ohi loppui tältä kummasti se kiire ja pysähtyi kännykkään puhumaan. Kaupungissa en ole nähnyt tämmöstä käyttäytymistä kävelytiellä. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? 

Vierailija
249/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun pysähdyt suojatien eteen autolla ja jalankulkija alkaa huitomaan kädellä että aja vaan. Sitte ollan jopa vihaisen näköisiä koska pysähdyn ja nolona aletaan ylittämään katua. Yleensä hieman vanhemmat ihmiset syyllistyy tähän. Oikeasti se on helvetin vaarallistakin. Kerran olin jyrätä tällaisen huitojan ku se meinaskin hypätä alle. Enää en aja vaikka kuinka huitoisivat.

Itse olen mennyt todela varovaiseksi kävelytiellä kävellessäni. Yritän aina muistaa katsoa, etenkin sivutieltä jossa kuski ei välttämättä heti näe tuleeko käveliä vai ei, ennenkuin ohitan. Ajaessa on oppinut ettei se kuski mikään jumala ole ja näe jokamutkanyli. Sitä on itsekkin järkyttynyt nykyään kuinka jotkut käveliät luulee olevansa " voittamattomia". Jos auto ajaa päälleni omasta syystäni aidon ottaa vastuuni enkä aido tehdä jutusta asiaa kunhan kuski vie lääkäriin jos niin vakavasti käy. Yritän muistaa että kuskikin on vain ihminen.

Muutenkin kävelijänä kannattaa olla varovainen, ja pelata varman päälle varoen kuljettajan mahdollisia virheitä. Vakuutusrahatkaan ei lohduta jos makaa halvaantuneena loppuelämän sängyssä.

Vierailija
250/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet täysin ja yksiselitteisesti väistämisvelvollinen jos bussista tulee ihmisiä. Satasta ohi kaahaaminen ei ole asiallista käytöstä! Hidasta!

Juttuni taisi olla liian pitkä kun et jaksanut lukea kuin muutaman viimeisen lauseen, ja luetun ymmärtämisessäkin näyttää olevan vähän vaikeuksia :D No, ei se mitään. Meitä on moneen junaan ja joidenkin junat jää asemalle heti kättelyssä.

Luin kyllä koko romaanin. Olet pyöräilijänä täysin väärällä asenteella liikkeellä. Älä huoli, et ole yksin.

Ja minun ahaa-elämykseni tästä em. "romaanista" oli, etten tiennyt, että asemalla joudutaan kättelemään tai muuten jäädään sinne seisoskelemaan. Onneksi en käytä junaa juuri koskaan, - sehän olisi kammottava hidastus muille matkustajille.

Vierailija
251/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ootetaan pääsyä metroon, sporaan tai hissiin ni ei tarvii seisoo siinä oven eessä ettei sieltä tuleva pääse pois muuta ku tönimällä. Tätä näkee todella paljon tuolla liikenteessä ja sit se että hississä lukee isolla että vaunut ensisijaisesti ni sit joku 20v laiska akka oottaa siinä ja syöksyy eka sinne hissiin ja liukuportaat vieressä, missä vika?

Tätä on niin paljon Helsingin kampissa! Niitä hissejä ei ole kuin kaksi! joilla pääsee ylös asti ja ne on täynnä teinejä, ja lastenvaunujen kanssa ei pääse kyytiin. Se lastenhoitohuone ja lastenvaatekaupat on yläkerroksissa, joten sitä hissiä todellakin tarvii muut kun paljasnilkkateinit.

Hissit ovat kampissa minikokoiset, kahta vaunua ei melkein mahdu samaan hissiin puhumattakaan pyörätuolista.

Vierailija
252/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää peruskäytöstapojen puute. Joillakin ihmisillä on tapana kuittailla normaalikeskusteluun aina jotenkin ikävästi. Ihmiset voisivat edes vähän yrittää olla niin, että kaikilla olisi hyvä olla. Suomalaiset voisivat opetella enemmän sellaista hyväntuulista small talkia ja hienovaraisuutta. Ajatellaan, että suorapuheisuus on hyve. Itseäni ärsyttää, kun tölväistään asioita ja ylpeillään omalla suorapuheisuudella. Sama itsekkyys näkyy myös siinä, että ei anneta muille puheenvuoroa vaan pälpätetään pitkiä monologeja ja puhutaan toisten päälle. 

Vierailija
253/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovien empatian ja käsitekyvyn puute ala Aki Ruotsala. Todella kaksinaamaista väittää ettei

olla tehty mitään väärin. Vielä kaksinaamaisempaa on vedota sananvapauden rajoittamiseen vaikka

itse uskovaiset tekevät kaksinverroin kauheampia asioita. Tässä edes ole mitään sananvapautta rajoitettu.

Aivan ääliömäistä myös puhua aiheettomista potkuista. Siinäkään ei ole mitään järkeä että aletaan sanoa, te homot ja muut ette olisi samaa mieltä jos homo tai jonkun muun uskonnon edustaja olisi sanonut samaa kuin Aki sanoi. Minä olen agnostikko ja olisin aivan samaa mieltä ihan missä tapauksessa tahansa.

Ihan sama kuka niin olisi sanonut. Toimariksi nimittämättä jättäminen oli siis täysin aiheellinen reaktio Pori Jazzin hallitukselta.Se on niin nähty että enemmistöltä uskovaisilta ei samaa pysty odottamaan.

He vain päättömästi paasaisivat sananvapaudesta, kirkonarvoista ja jumalasta ja että tämä ei ole oikein. Ovat niin suvaitsevaisia ja edistyneitä. Puheet eivät vain vastaa sitä mitä tekevät.

Vierailija
254/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Liikenneraivo 

2) sääntöuskovaisuus

1) En tajua tätä liikenneraivoa. Tästäkin ketjusta siitä saa lukea. Itse ajan autolla, kävelen, juoksen ja pyöräilen - ja en ikinä saa minkäänmoisia tunnekuohuja toisten liikennekäyttäytymisestä. (tai no, silloin kun joku ajaa ylinopeutta punaisia päin ja tappaa pikkulapsen - siitä saan...). 

Sen sijaan on ihmisiä, joille liikennekäytös tuppaa olemaan äärettömän herkkä asia. Eilenkin pyöräillessäni joku ukko huusi 10 metrin päästä, että "enkö tunne suojatiesääntöä". Minun olisi siis pitänyt pysähtyä hänen mielestään suojatien eteen odottamaan, että hän löntystää krapulassaan sieltä tien yli. JNE - näitä esimerkkejä on täältä Helsingistä ainakin miljoona.

En vaan tajua. Rakastaisivat puolisoaan yhtä paljon kuin raivoavat toisten liikennekäyttäytymisestä. Maailma olis parempi paikka.

2) On olemassa ihmisiä, joille sääntöjen noudattaminen on niin tärkeää, että järjenkäyttö ja suhteellisuus unohtuu täysin. Keskustelin tässä joku kerta tuttavani kanssa siitä, miten leikkaan kynnet. Leikkaan itse nimittäin varpaankynnet wc-pöntön päällä niin että kynnet menevät suoraan pönttöön. Hän sai tästä ihan ihmeelliset kilarit, sillä kyllähän se sääntö on niin, ettei vessanpönttöön saa laittaa muuta kuin k*kkaa ja paperia. Tiedän myös ihmisen, jolle on tosi tärkeää töröttää liukuportaissa omalla rapullaan siinä oikealla, vaikka mailla ja halmeilla ei ole keskiyöllä muita ihmisiä. Mielestäni silloin voi hetken töröttää vaikka keskellä tai toisinpäinkin, jotta voi kaverin kanssa jutella. 

Sulle tulee iso lasku, jos tukit sen pöntön niillä kynsilläs. Ne ei sula mihinkään.

Vierailija
255/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei millään voi kysyä myyjältä omatoimisesti, jos joku asia on epäselvää, vaan pähkäillään itsekseen viimeiseen saakka. Meillä esim. sellainen maksupääte, jossa debit/credit -valintaa ei tehdä nuolinäppäimillä tmv, vaan numeroäppäin 1 on credit ja 2 pankki ja lähes päivittäin joku vaan yhtään "lukematta" painaa sitä ykköstä tai 'OK'-näppäintä ja vasta, kun maksu on sitten menossa luotolle niin aletaan voivotella, että pitikin laittaa pankki, eikä luotto, saisko vielä vaihdettua. Tietty saa vaihdettua, mutta vähemmällä vaivalla pääsis, jos vaan heti kysyisit, miten se laite toimii, jos on epäselvää. Nykyään kyllä sanon itse kaikille, jotka vaikuttaa yhtään epävarmalta, että miten se maksupuoli siitä valitaan, mutta silti jollakin menee vikaan. Ja vaikka voisi toisin luulla, niin yleensä vanhukset ymmärtävät kysymättäkin, miten toimia.

Kassat: lopettakaa kysymästä, haluatko kuittia. Se kuuluu antaa automaattisesti ja asiakas sanoo, jos ei halua!! Eihän tätä ennen vanhaan kysytty edes.

Niin ja sitten kun se automaattisesti annetaan ja otetaan seuraava asiakas, niin se kuittia haluamaton jättää sen kuitin rypistettynä kassalle, lattialle, täynnäolevaan roskikseen jne. Se kysytään vain siksi, että kassa voi laittaa sen puolestasi roskiin.

Tuo kuitin pakkotyrkytyslaki on typerintä mitä on aikoihin säädetty.

Asioinkin nykyään pääsääntöisesti S-ketjun kaupoissa, koska siellä saa S-kortin käyttöehdoissa paperittoman kuittipalvelun, jolloin kassakone ei edes tulosta kuittia, vaan se tulee automaattisesti paperittomana.

Mitenkähän siitä paperittomasta kuitista nopeasti tarkistaa, että kassa on laskuttanut oikein?

Esimerkkejä: Kuitissa kaksi desinfiointiainetta, vaikka ostettu vain yksi.

Kuitissa 42 cola-pulloa, vaikka ostettu vain 4.

Kuitista puuttui kokonaan kengät. Piti maksaa erikseen.

Kännykkäsovelluksesta tampio.

Vierailija
256/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovien empatian ja käsitekyvyn puute ala Aki Ruotsala. Todella kaksinaamaista väittää ettei

olla tehty mitään väärin. Vielä kaksinaamaisempaa on vedota sananvapauden rajoittamiseen vaikka

itse uskovaiset tekevät kaksinverroin kauheampia asioita. Tässä edes ole mitään sananvapautta rajoitettu.

Aivan ääliömäistä myös puhua aiheettomista potkuista. Siinäkään ei ole mitään järkeä että aletaan sanoa, te homot ja muut ette olisi samaa mieltä jos homo tai jonkun muun uskonnon edustaja olisi sanonut samaa kuin Aki sanoi. Minä olen agnostikko ja olisin aivan samaa mieltä ihan missä tapauksessa tahansa.

Ihan sama kuka niin olisi sanonut. Toimariksi nimittämättä jättäminen oli siis täysin aiheellinen reaktio Pori Jazzin hallitukselta.Se on niin nähty että enemmistöltä uskovaisilta ei samaa pysty odottamaan.

He vain päättömästi paasaisivat sananvapaudesta, kirkonarvoista ja jumalasta ja että tämä ei ole oikein. Ovat niin suvaitsevaisia ja edistyneitä. Puheet eivät vain vastaa sitä mitä tekevät.

Älä viitsi niputtaa kaikkia uskovia samaan kastiin. Olen itse uskova, ja tuomitsen ehdottomasti homokommentit yms. Irtisanominen oli ihan perusteltua. Kannatan myös aborttia.

Lapsistani kaksi on homoseksuaalia.

No ei mulla muuta, jatkakaa.

Vierailija
257/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenneopettaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Liikenneraivo 

2) sääntöuskovaisuus

1) En tajua tätä liikenneraivoa. Tästäkin ketjusta siitä saa lukea. Itse ajan autolla, kävelen, juoksen ja pyöräilen - ja en ikinä saa minkäänmoisia tunnekuohuja toisten liikennekäyttäytymisestä. (tai no, silloin kun joku ajaa ylinopeutta punaisia päin ja tappaa pikkulapsen - siitä saan...). 

Sen sijaan on ihmisiä, joille liikennekäytös tuppaa olemaan äärettömän herkkä asia. Eilenkin pyöräillessäni joku ukko huusi 10 metrin päästä, että "enkö tunne suojatiesääntöä". Minun olisi siis pitänyt pysähtyä hänen mielestään suojatien eteen odottamaan, että hän löntystää krapulassaan sieltä tien yli. JNE - näitä esimerkkejä on täältä Helsingistä ainakin miljoona.

En vaan tajua. Rakastaisivat puolisoaan yhtä paljon kuin raivoavat toisten liikennekäyttäytymisestä. Maailma olis parempi paikka.

2) On olemassa ihmisiä, joille sääntöjen noudattaminen on niin tärkeää, että järjenkäyttö ja suhteellisuus unohtuu täysin. Keskustelin tässä joku kerta tuttavani kanssa siitä, miten leikkaan kynnet. Leikkaan itse nimittäin varpaankynnet wc-pöntön päällä niin että kynnet menevät suoraan pönttöön. Hän sai tästä ihan ihmeelliset kilarit, sillä kyllähän se sääntö on niin, ettei vessanpönttöön saa laittaa muuta kuin k*kkaa ja paperia. Tiedän myös ihmisen, jolle on tosi tärkeää töröttää liukuportaissa omalla rapullaan siinä oikealla, vaikka mailla ja halmeilla ei ole keskiyöllä muita ihmisiä. Mielestäni silloin voi hetken töröttää vaikka keskellä tai toisinpäinkin, jotta voi kaverin kanssa jutella. 

Tietysti sinun pitää pyöräilijänä pysähtyä suojatien eteen ja päästää jalankulkija yli aivan kuten autoilijoidenkin. Oli jalankulkijalla krapula tai ei. Todella moni pyöräilijä ei tätä tajua.

Todella moni pyöräilijä on täysin tietämätön siitä, että ajaessaan suojatielle HEIDÄN KUULUU VÄISTÄÄ KAIKKIA! Myös vasemmalta tai kolmion takaa tulevia autoja, puhumattakaan jalankulkijoista.

t: Liikenneopettaja

Ja todella moni tänne kirjottava on ilmeisesti SISÄLUKUTAIDOTON!

Kirjoitin tuohon EDELTÄVÄÄN VIRKKEESEEN, että se kävelijä oli 10 metrin päässä tekemässä matkaansa suojatielle (!). Olisin joutunut odottelemaan hänen edistymistään suojatielle noin 5 minuuttia - oli sen verran raskas askel just sinä päivänä. Ja sinun mielestäsi minun olisi kuulunut jäädä siihen töröttämään minuuteiksi, vaan sen takia että kaikkia pitää väistää. SERIOUSLY!?

Minkä takia porukka ei osaa lukea? Tässäkin nyt on jo varmaan pari kommentoinut tätä yhtä lausetta sen sijaan, että olisi lukenut koko tekstin ja laittanut asian KONTEKSTIIN.

Sainkin nyt sitten liikenneraivon sijaan itsessäni aikaan sisälukutaitoraivon. Olen puhunut - mutta ai että te joskus osaatte ärsyttää.

Vierailija
258/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että ei näe, johtuu 99%:sti siitä että ei kiinnosta eikä keskitytä. Tieliikennelain mukaan jo pelkkä suojatie edellyttää pysähtymään valmistautumista, vaikka yhtään jalankulkijaa ei näkyisi missään. Jos ei valmistaudu, niin kaikki tulee yllätyksenä.

Vierailija
259/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi vielä siihen risteykseen valittamaan kun piti jatkaa matkaa. Tiedän ettei jalkakäytävällä saa ajaa, mutta voi himpura ei siihen kukaan kuole jos se jalkakäytävä on TYHJÄ!

Sääntöuskovaiset melkein kuolee. Ainakin niillä menee päivä pilalle joka kerta, kun joku ajaa jalkakäytävällä (vaikka se onkin tyhjä) tai kävelee päin punaisia (vaikka autoja ei tule mistään suunnasta) tai ei pidä pyörässä valoja (koska on vasta hämärtyvä ilta, ei lähellekään pimeä) tai parkkeeraa auton puoliksi pyörätielle (vaikka joka suunnassa olisi tilaa kiertää). Liityin yhteen pyöräily-faceryhmään ihan sen takia, että saan siellä käydä naureskelemassa miten vaikeaksi tuo porukka elämänsä kokee ja miten järjettömästi aikaa ne käyttää siellä säännöistä vänkäämiseen keskenänsä :D

Haluaisin liittyä tähän ryhmään :D! En myöskään kestä sääntöuskovaisia - en millään elämänosa-alueella.

Olen vain perustavalla tavalla erilainen verrattuna näihin ihmisiin. Voisiko joku sääntöuskovainen valottaa täälläkin sitä, mikä tästä pikkutarkasta sääntöjen noudattamisesta typerissä tilanteissa tekee niin nautinnollista? Ja toisaalta; miksi se teidän maailmankaikkeus heilahtaa joka kerta, kun joku ajaa 5 metriä jalkakäytävällä keskellä yötä kun siellä kukaan ei ole tiellä? Miksi? Onko teillä joku perusturvattomuuden tunne, joka ei kestä sitä, että viimeisetkin säännöt jää noudattamatta?

Vierailija
260/1212 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Common sense kirjoitti:

Toinen mikä tuli mieleen on kutsukortin lukemisen ymmärtäminen.

Jos kutsussa lukee, että on jokin pukukoodi tai muu toive, niin vieras ei osaa kunnioittaa sitä ja tulee joissain muissa vetimissä tai tuo lapsensa mukaan, vaikka kutsu olisi vain aikuisille. "Ei kai haittaa" tai "minun mielestä on ok, niin se on silloin ok myös kutsujalle". Jos ei halua/voi/tahdo pukeutua kutsun mukaisesti, niin ei sitten tule paikalle.

Tästä tulee varmaan sanomista, mutta minusta hyvää käytöstapaa voi osoittaa noudattamalla kutsussa esitettyjä toiveita, jotta juhlat olisi kutsujan näköiset. Jos ehdot eivät miellytä, niin aina voi jättäytyä pois ja osallistua myöhemmin sitten niihin kutsuihin, joiden ehdot sopii itselle. Tämä tuli mieleen viimekesänä häissä, jossa oli 20-luvun teema. Vain noin 1/3 oli pukeutunut teeman mukaan, 1/3 vähän sinne päin ja loput tuli normi tällingeissä ja 2 jopa farkuissa. Minulle tuli näistä kutsusta poikkeavista ensimmäisenä mieleen yksinkertaisuus, epäkunnioitus ja itsekkyys. Toinen farkkusedistä tuli myöhemmin illalla pyytämään tanssiin ja boolia juoneena sitten sanoin suoraan, etten lähde lukutaidottomien kanssa tanssimaan.

Kuka pölö pitää jotkut 20-luvun teemahäät? Ihmisillä on muutakin tekemistä ja rahanmenoa kuin etsiä ja hankkia vaatteita, joita ei koskaan enää käytä. Muuten kunnioitan toki pukukoodia mutta en jos se on kohtuuton. Käytöstavat koskevat myös kutsujaa.

Samaa mieltä. Itsellä on ihan tarpeeksi tekemistä jo siinä että saa ylipäätään jonku juhla-asuviritelmän kasaan edes ilman mitään pukukoodia. Eipä tule hireveästi harrastettua juhlimista, joten ei ole paljon siihen käyttöön myöskään vaatteita.

Todennäköisesti skippaisin tilausuuden jossa on joku vähänkin enemmän vaivaa vaativa teema. Hankala tilanne jos on sellainen lähisukulainen tms. jonka tilaisuus olisi vähän hankala jättää väliin.

Juuri tämä ärsyttää eniten!! Jotkut itsekkäät äänessä, jotka ei a) osaa lukea kommenttia ja b) eivät ymmärrä, että juhliin osallistuminen on vapaaehtoista. Ei sinne pidä ängetä omilla ehdoilla, jos ei halua kunnioittaa kutsun antajaa! Jäämällä pois säästät omaa rahaa ja toisten epäkunnioittamista. Yksinkertaista.

Jos kutsussa lukee, että teemapuku/-asu on pakollinen, niin aiotteko silloinkin tulla paikalle farkuissa tai omissa Tokmannvetimissä?

Asuin nuorempana vuoden Saksassa ja Englannissa ja siellä todellakaan ei paikalle ilmestytty kutsun vastaisissa vetimissä. Tämä "mun mielestä" juhliintulo on vain suomalaisten epäkohtelias tapa ilmaista, että "saa toivoa, muttei kuitenkaan, koska en piittaa toiveista".

Siinä kohtaa ollaan oikeassa, että jos teemakutsuja pitää, niin ei pidä olettaa, että lahja olisi arvokas. Kohteliasta olisi laittaa, että "...lahjaksi toivomme teidän pukeutuvan teeman mukaisesti". Tässä kohtaa kutsuja voi osoittaa kunnioitusta toivomaansa pukupanostukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi