Millainen päiväkotityöntekijä antaa väärän lapsen väärälle hakijalle!
Siis tää joku viranomainen/julkisen sektorin työntekijä antaa jonkun vaan lapsen jollekin vaan äijälle joka tulee hakemaan ja kun joku äiti on puhelimessa sanonut että joo. Voi helkutin helkutti. Eikö noille tyypeille noissa hommissa ole mitään älykkyystestejä? Lapsethan nyt on pieniä ja isoisät seniilejä, äidit aivan toopeja, mutta hei haloo. Joku sai palkan tostakin päivästä. Millai meni noin niinko omasta mielestä?
Kommentit (22)
Vela -72 kirjoitti:
Luin lehdestä tuosta jutusta ja ehdittiin sitä kahvihuoneessa duunikavereiden kanssa vähän kummastella. Ainoa selittävä tekijä mitä minä keksin, on se, että noilla pojilla on ollut sama etunimi eikä kukaan ole missään vaiheessa välittänyt tarkistaa sukunimeä. Tämäkin on kyllä sen luokan meriselitys, ettei mun tajuntaan uppoa. Ihmettelen, että edes siinä vaiheessa, kun se valvontavastuussa oleva aikuinen on puhunut lapsen äidin kanssa puhelimessa, ei ole mitenkään selvinnyt että ketä joonasta sieltä ollaan hakemassa.
Tuleehan näitä tilanteita itsekullekin aina silloin tällöin, että pihaan ilmaantuu uppo-outo aikuinen, joka kertoo tulleensa hakemaan Elliä. Siinä vaiheessa minä aina esittelen itseni ja tiedustelen Ellin sukunimeä, jos Ellejä on useita. Ja sitten, jos mulla ei ole tietoa, että ukki tulee hakemaan Elliä tänään, minä pirautan päiväkodin luurilla Ellin äidille tai isälle ja kysyn tilanteesta. Vasta kun saan jommalta kummalta vanhemmalta varmistuksen, että saan luovuttaa Elli Miettisen tälle pihalla seisovalle herralle, saa Elli ja ukki lähteä. Ei ole omalla työuralla vielä koskaan tullut sellaista vastaan, että minä tai kukaan työkaveri olisi luovuttanut väärän lapsen hakijalle. Kerran mä olen kyllä ehtinyt luovuttaa yhden lapsen tämän kummille, joka oli entuudestaan tuttu varahakija, ja pari tuntia myöhemmin lapsen isä tulee hakemaan lastaan... Siinä kyllä olin hetken hoomoilasena kunnes pikapuhelun jälkeen selvisi, että lapsen äiti, joka oli meille soittanut, että kummi hakee, oli unohtanut ilmoittaa isälle tästä. 😁 No, sellaista sattuu kun on sama pää kesät talvet. Ei sitä aina kaikkea voi muistaa...
näitä sattuu, ja se vanhempi aamulla ilmoitti lapsi ei tule kun on mummolassa, ja töiden jälkeen tulee hakemaan lastaan, ööh eikö x ollutkaan tänään vapaalla mummon luonna... oho ainiin...
Minä ja mieheni, joka oli jo osa-aikaeläkkeellä silloin lapsenjo syntyessä olimme usein päiväkodissa lapsia hakemassa. Sisareni ja hänen miehensä hakevat omaa ja joskus myös bonuslasta päikkäristä. Jos lapsi oli sairas , niin isoisä hoiti häntä. Myös serkkuni hakee 2-vuotiasta lastenlastaan kävellen pitkän matkaa, tämän lapsen isä vain jätti perheen. Nyt varahakijaksi on valjastettu muitakin sukulaisia, äidillä on osittain vuorotyö ja asuntolainaa, jota mies ei lyhentänyt koskaan. Näillä lapsilla ei ole mitään hätää kun on paljon rakastavia sukulaisia ja hyvät päiväkodit. Murehtikaa enemmän niitä, joilla ei todellakaan ole mitään turvaverkkoja. Saarikko huutaa : kaikki vauvojen äidit töihin ! Ei se mitenkään ole kaikille mahdollista.